ד"ר חנה ספרן (במרכז) וקבוצת פעילות למען שחרורה של היבה אל-לבדי
ד"ר חנה ספרן (במרכז) וקבוצת פעילות למען שחרורה של היבה אל-לבדי

פעילה חיפאית שובתת רעב כהזדהות עם עצירה ירדנית

היבה אל-לבדי הירדנית מוחזקת במעצר בישראל בעקבות חשד לעבירות ביטחוניות חמורות. ד"ר חנה ספרן, מרצה לשעבר באוניברסיטת חיפה, הצטרפה לשביתת רעב בת 40 שעות לאות הזדהות עם אל-לבדי, ששובתת רעב זה 40 יום ומאושפזת בבית החולים בני ציון

פורסם בתאריך: 3.11.19 20:48

ד"ר חנה ספרן, מרצה בכירה לשעבר באוניברסיטת חיפה, שובתת רעב במסגרת מאבק ציבורי לשחרורה של האזרחית הירדנית היבה אל-לבדי (32) שנעצרה במעצר מינהלי. אל-לבדי נעצרה על ידי השב"כ בחודש אוגוסט במעבר אלנבי בשל החשד למעורבות בעבירות ביטחוניות חמורות. היא נחקרה על קשריה עם חיזבאללה והכחישה אותם. אלוף פיקוד המרכז הוציא נגדה צו מעצר מינהלי לחצי שנה, שאושר גם על ידי בית משפט צבאי. היא נעצרה והובאה לכלא קישון ומשם לכלא רמלה.

אל-לבדי שובתת רעב כבר 40 יום, ושביתת ההזדהות של ספרן ושל פעילות שמאל אחרות שהצטרפו למחאה הוגדרה מראש כבת 40 שעות – שעה כנגד כל יום של אל-לבדי במעצר. יצוין כי מעצר מינהלי מאפשר להחזיק אדם במעצר תקופה ממושכת בלי להגיש נגדו כתב אישום ובלי שיידע במה הוא מואשם.

בשבוע שעבר, כשמצב בריאותה הידרדר, הובאה אל-לבדי לטיפול בבית החולים בני ציון וקיבלה עירוי נוזלים בהסכמה. קבוצת של פעילים חיפאים, ובהם ספרן, הפגינה מול בית החולים ואף נכנסה לתוך המבנה כדי למחות על המעצר.

 

 

ספרן: "אנחנו קבוצת פעילות ששובתות רעב ומבקשות לשחרר את אל-לבדי שעצורה במעצר מינהלי".

מתי החלה הפעילות שלכן לשחרורה?

"עד לפני שבועיים בכלל לא ידענו שהיא נעצרה. כשהעניין התפרסם החלו מחאות, אז הצטרפנו. זה התחיל בתל אביב ועבר למקומות נוספים בארץ. כששמענו שהיא בבית המעצר קישון ליד חיפה נסענו לשם והפגנו, וכך גם מול בני ציון. אנחנו יודעים שהיא במצב פיזי לא טוב, שלא לדבר על מצבה הנפשי. היא עצורה בלי האשמה והיא לא יודעת מתי היא תשתחרר. יש עוד פעילים חברתיים ואנשים שמזדהים איתנו כי קשה להם להאמין שזה מה שקורה בארץ. חוק המעצר המינהלי נכנס לראשונה בארץ בתקופת המנדט בשנת 1945, ומדינת ישראל עדיין משתמשת בו".

לדבריה של ספרן, היא מקווה ששביתת הרעב שלה ושל חברותיה תביא את הנושא למודעות הציבור ש"צריך למחות על המעצר של האזרחית הירדנית".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. נמאסתם

    השמאל הקיצוני במערומיו.. תשבתו רעב כמה שיותר, מוטב שיהיה פחות מזיקים כאן

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מביש שהם מחזיקים באזרחות ישראלית. סוכנים זרים עוינים קומוניסטיים / ג'יהאדיסטים.

  3. מורה

    הפנים היפות של העם שלנו שמאמין באמרתו של השופט ברנדייס, שאור השמש הוא המחטא היעיל ביותר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר