מועדונית לילדים (צילום: תומר אפלבאום)
מועדונית לילדים (צילום: תומר אפלבאום)

הורים מאשימים את העירייה בסגירת מועדונית לילדים במצוקה

מועדונית בקרית שפרינצק, אשר שירתה מאות ילדים מהחינוך המיוחד ומשכבות סוציואקונומיות מוחלשות שהופנו אליה על ידי אגף הרווחה של עיריית חיפה, נסגרה אחרי 21 שנה והילדים נותרו ללא מענה. מהעירייה נמסר כי המועדונית תיפתח בקרוב ותופעל על ידי גוף עירוני

פורסם בתאריך: 11.12.19 07:59

מועדונית פסק זמן בקרית שפרינצק, אשר פעלה במשך 21 שנה ושירתה מאות ילדים שהופנו אליה על ידי אגף הרווחה של עיריית חיפה, נסגרה, והילדים נותרו ללא מענה.

ההורים מאשימים את העירייה בסגירתה של המועדונית ובכך שלא הציעה חלופה. המועדונית פעלה מדי יום משעות הצהריים ועד לשעה 18:00 וסיפקה לילדים ארוחת צהריים חמה, סיוע בהכנת שיעורים, פעילויות חינוכיות וחוגים. יצוין כי בשנה שעברה שירתה המועדונית 15 ילדים.

אלישבע אזולאי, פעילה חברתית וחברת ועד שכונת נוה דוד: "לא ייאמן שאחרי 21 שנה פתאום סוגרים מקום כזה. לאחר הסגירה ההורים ביקשו את התערבותי. חשוב לציין שהילדים במועדונית הם ילדים מהחינוך המיוחד שמופנים על ידי אגף הרווחה, ילדים משכבות סוציואקונומיות מוחלשות וילדים לאמהות חד הוריות. בינתיים חלקם בבית וחלקם ברחוב, וזה לא יכול להימשך כך".

האם פנית לעירייה בעניין?

"הפעילים בוועדי השכונות כבר לא יכולים לפנות לעירייה כי ראש העיר עינת קליש רותם אמרה שאנחנו פיקציה, אז אני מנסה לסייע בדרכים אחרות. אני מכירה את המשפחות הללו מקרוב וזה פשוט פשע שלילדים הללו לא תהיה מסגרת בשעות הצהריים והערב. אם העירייה לא תתערב זו תהיה בכייה לדורות".

 

 

אם לשני ילדים במועדונית: "הילדים שלי היו במועדונית כבר מכיתה א'. הם באו לשם היישר מבתי הספר, אכלו ארוחת צהריים, קיבלו סיוע בהכנת שיעורי הבית והשתתפו בחוגים. עד עכשיו אנחנו לא מבינים למה המקום נסגר".

לא ביררתם בעירייה?

"בוודאי שביררנו. בהתחלה אמרו לנו שצוות המועדונית סיים את עבודתו, ואחר כך אמרו לנו שהמקום לא בטיחותי. סיפרו לנו כל מיני סיפורים. הכי מקומם שלא הציעו לנו שום חלופה. מדי יום אני יוצאת לעבודה, ושני הילדים שלי נמצאים עכשיו לבד בבית אחרי בית הספר. אנחנו במצוקה ודורשים מהעירייה שתפתח שוב את המועדונית".

מהעירייה נמסר בתגובה: "המועדונית הופעלה עד כה על ידי אגף הרווחה באמצעות מתנ"ס ליאו באק. התקבלה החלטה מקצועית להפעיל את כל המועדוניות הללו באמצעות תאגידים עירוניים, ולכן תופעל המועדונית על ידי גוף עירוני. העירייה רואה חשיבות גדולה בהפעלת המועדונית ופועלת לקליטתם של העובדים והצוותים לפי כל הקריטריונים והאישורים הנדרשים ממשרד הרווחה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירדנה

    מה רע במתנ"ס ליאובק שעושים את עבודתם נאמנה. בכל היא צריכה לשלוט?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר