מלון קולוני (צילום: איציק ביונסקי)
מלון קולוני (צילום: איציק ביונסקי)

"בגלל הקורונה אכלנו אותה בענק"

מלון קולוני במושבה הגרמנית התבסס על תיירות מסין בחודשים פברואר ומרץ, אך בעקבות סגירת המרחב האווירי של סין בשל התפרצות נגיף הקורונה וההחלטה לא לאפשר כניסה של סינים לארץ, הוא עומד ריק וסופג הפסדי עתק

פורסם בתאריך: 4.2.20 07:57

סגירת המרחב האווירי של סין בעקבות התפרצות נגיף הקורונה פגע באופן ישיר במלון קולוני בחיפה. המלון, ששוכן במבנה אבן טמפלרי שנבנה בשנת 1905 בלב המושבה הגרמנית, התבסס בחודשים פברואר ומרץ על תיירות מסין, וכעת, לאחר ההחלטה לא לאפשר כניסה של סינים לארץ בעקבות התפשטות הקורונה, הוא עומד ריק.

מנכ"ל המלון מיקי הייב כואב את המצב: "ביטול הגעתן של קבוצות התיירים מסין, שהיו אמורות ללון אצלנו גרם לנו להפסד כספי ענק. לרוב אנחנו עובדים עם קבוצות סיניות, ולפני שבוע וחצי התחילו הביטולים. היו לנו הזמנות של 19 קבוצות בחודש פברואר, כאשר בכל קבוצה היו אמורים להיות בין 20 ל-30 תיירים, ועוד חמש קבוצות בחודש מרץ, וכולן בוטלו. אנחנו מלון קטן, מלון בוטיק, וזו מכה קשה".

הביטולים משאירים את המלון ריק?

"עם כל הצער שבדבר, זה נכון. אנחנו במצב לא טוב. היו המון ביטולים, ובעקבות זאת הורדנו מחירים כדי לפנות לסקטור שתמיד מציל אותנו בשעת משבר – תיירות הפנים הישראלית. יצאנו במבצעים כדי לחפות על ההפסד הענק, ואין לנו שום אפשרות לקבל זיכוי או פיצוי. גם סוכנויות הנסיעות שמפנות אלינו את הקבוצות לא יקבלו שום פיצוי. הרי כל המרחב האווירי של סין נסגר לטיסות נכנסות ויוצאות. אני מבין את סוכני הנסיעות, אבל אנחנו, שנחשבים ללקוח הקצה, אכלנו אותה בענק".

אולי להבא תשקלו לדרוש דמי ביטול מלאים.

"בפורס מאז'ור (כוח עליון; ח"ה) זה לא עובד לצערי. במצב הנוכחי אין את מי לתבוע בסין. זהו תהליך בעייתי, זה הרי לא משהו שנגרם בכוונה תחילה".

קיבלתם הנחיות ממשרדים ממשלתיים?

"קודם כל קיבלנו הנחיות ממשרד הבריאות שנוגעות לבידודם של תיירים שמגיעים מסין. כרגע יש עדיין בארץ כ-1,500 תיירים סינים, וממשרד התיירות קיבלנו הנחיה לא לקבל תיירים מסין. אם כן נקבל, יחולו עלינו הרבה הגבלות".

 

מייק הייב (צילום: יח"צ)

מייק הייב (צילום: יח"צ)

 

 

התפוסה במלון בחודשי החורף – ינואר, פברואר ומרץ – היא תמיד נמוכה, אבל הייב יודע לשים את האצבע על הסיבה: "התפוסה בבתי המלון בחיפה נשארת אותו דבר. מספר התיירים לא גדל, אלא להיפך, אבל בתקופתו של יונה יהב בראשות העיר גדל מספר החדרים בצורה משמעותית. העירייה בראשותו של יהב עזרה לנו מאוד ונתנה הרבה תמריצים, אבל הנהלת העירייה הנוכחית לא עושה כלום, וזה פוגע בנו מאוד. ואז באו הסינים ועשו וידוא הריגה".

מה היית מצפה מהעירייה לעשות?

"כרגע אנחנו במצב קשה ואין מי שיעזור לנו. אין לנו שום תמיכה מהעירייה. הייתי מצפה שהעירייה תביע עניין, תבקש לפגוש את מנהלי בתי המלון ותיתן תמריצים לתיירים ולישראלים להגיע לפה, כמו אטרקציה בחינם. הייתי רוצה שהעירייה תעשה קמפיין עם משרד התיירות כמו שעושים לירושלים, לתל אביב ולטבריה, אבל משרד התיירות אומר שאין להם אוזן קשבת בעיריית חיפה. כשמנהלי בתי המלון בעיר נפגשנו עם ראש העיר עינת קליש רותם לפני כמה חודשים נוכחנו לדעת שבאמת אין לנו אוזן קשבת. ראש העיר אומרת שהיא קודם כל רוצה להפוך את האזרח הפשוט לאזרח מאושר ורק אחר כך לדאוג לתיירות. אנחנו נפגעים כשאנחנו רואים שמכלל התיירים שמגיעים לישראל, 24 אחוז בוחרים בטבריה ורק ארבעה אחוזים בוחרים בחיפה שהיא עיר מקסימה עם פוטנציאל אדיר. אין לנו אבא ואמא. מצד אחד לא מנסים לעודד אותך, אבל לתת אישורים לבנות עוד בתי מלון באופן חופשי כשמספר התיירים מתמעט. זה מכעיס".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. רציתם לזרוק את יונה הזקן... אמרתם "נחליף, מה כבר יכול להיות..."

    עכשיו זה הזמן לאכול את הלקדרה!!!

  2. עודד

    השמש זרחה בצורה עקומה היום. זה גם אשמת עינת קליש. חאלס להאשים כל דבר בעולם אותה. בעייה עולמית. שיתמודד.

  3. אילנה

    חבל על כל המפסידים בארץ, מקווה שיימצא פתרון שייקל על המצב. כואב מאוד על תושבי סין. הופתעתי לקרוא שגברת ראש העיר רוצה שהאזרח הפשוט יהיה מאושר. לפי התנהגותה יש להניח שאין בחיפה תושבים ׳פשוטים׳ שכן התנהלותה אינה גורמת לאושר לאילו שהצביעו עבורה ( מידע מדויק משיחות עם חברים שמצטטים גם חברים נוספים)

  4. מציאותי חי פה

    אם הוא רוצה שיבואו תיירים ישראלים >> שיוריד מחירים.

    כנ"ל – כל בתי המלון בארץ.

    אטרקציה בחינם בחיפה??..

    אולי סיור במתחם המוות של בז"ן..

  5. עדי

    לצערי, ואני מענף התיירות בחיפה, מרגיש אי נוחות מול התנהלותה של העירייה, בעיקר ברצון של היושב בראש! הוצעו המון תמריצים שיעזרו למנכ"לים של בתי המלון, אולם נענו בשלילה. חבל

  6. ענת הופמן בת גלים

    התגובה " שיתמודד" על מצוקתו של מיקי הייב, מלונאי שאבד לו מקור הפרנסה שלו איננה תגובה הולמת. אנו ריקמה אנושית אחתאסור לנו להיות אדישים למצוקתו של הזולת . העירייה גובה ארנונה מבתי המלון מתוך הנחה שהתפוסה שלהם מצדיקה את המס העירוני .הם עושים כסף- אז שיתנו כסף. בל במקרה של קולוני ידוע שהמלון איבד את כל האורחים הצפויים מסין.
    ההגינות מחייבת שהעירייה תגבה ממנו ארנונה בהתאם לתפוסה במלון ולא בהתאם למטראג' בחדרים. כך היתה נוהגת עירייה איכפתית ואנושית .
    זה לא המצב כרגע .
    אכזבתו של מיקי הייב בעל בית המלון מהפגישה עם ראש העירייה עינת קליש ממחישה את אכזבתם של רבים מהאטימות ומהכתף הקרה בעירייה.גם החוויה שלי עם ראש העירייה שהיא מתייקת את הפניות שלי בפח הזבל.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שיוריד מחירים יש מלא תל אביבים שישמחו לבוא לחיפה לנפוש.

  8. חיפאי

    הבעיה של אנשי התיירותשהם בוכים מייללים וגובים מחירי עתק. כשיש לך תיירות זרה אתה לא סופר את הישראליים אז למה אתה רוצה שהם יספרו אותך כשאתה במצוקה ??

  9. חיפאי לשעבר

    האמת שנראה מלון טוב ונחמד, אולי שווה לחזור לביקור בעיר.

  10. אולג

    תגובה לחיפאי,
    דווקא בתי מלון הורידו מחירים בכדי לענות על הצורך שהשתנה למרות העלויות הגבוהות של כל בתי מלון בחיפה, אם זה בארנונה לא מתחשבת בתפוסה, כח אדם ומוצרי מזון שרק מתייקרים, רגולציה מאד יקרה ותפעול שוטף יקר.

  11. מאיר

    ההתבססות על פלח מאוד מסויים תמיד תתברר כטעות .הישראלים אינם יעד רק כשיש צרות ויש לצערנו,אלא היה על בית המלון למשוך אותם בכל עת ולא רק עכשיו.את ההנחות לישראלים אפשר היה לתת גם לפני התפרצות המגיפה ואני תקווה שהישראלים אכן יבואו ויקלו על בית המלון.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר