עדנה והנרי בן שבת על סיפונה של "ספינת הקורונה"
עדנה והנרי בן שבת על סיפונה של "ספינת הקורונה"

"שראש העיר תפעיל את השפעתה כדי שידאגו לנו לטיסה ישירה"

עדנה והנרי בן שבת שנצורים כבר שבוע על "ספינת הקורונה" בנמל יוקוהמה ביפן מתחננים לעזרה: "השגרירה ביפן מנסה לעזור לנו בקבלת התרופות שאנחנו צריכים, אבל זה מעט מאוד. מי שצריכים לפעול הם ראש הממשלה ושר החוץ"

פורסם בתאריך: 12.2.20 08:09

שבוע עבר מאז הפרסום על ההסגר שהוטל על אוניית התענוגות "דיימונד פרינסס" בעקבות גילוי וירוס הקורונה אצל כמה מ-3,700 הנוסעים ואנשי הצוות על סיפונה. בשבוע שחלף התגלו מקרים נוספים של נוסעים ואנשי צוות שחלו בקורונה, ומספרם עומד נכון להיום על 174 אנשים שהורדו מהאונייה לקבלת טיפול רפואי.

בין הנוסעים יש 15 ישראלים, ובהם הזוג החיפאי עדנה והנרי בן שבת. לצד הקשיים בהימצאות בהסגר בחדרים החל לעלות בקרב הישראלים החשש כי עם הסרת ההסגר מהספינה, שנקבע ל-19 בפברואר (רביעי הבא), הם יידרשו להיכנס להסגר במקומות אחרים בדרכם ארצה.

"כלבו – חיפה והקריות" שוחח הלילה עם עדנה בן שבת, שמתארת את השגרה שהופכת קשה מיום לים ואת החשש מהיעילות של ההסגר במקום סגור. בן שבת מבקשת מממשלת ישראל להוציא עבורם טיסה ישירה ארצה, וגם פונה לראש העיר עינת קליש רותם בבקשה להפעיל את השפעתה על מקבלי החלטות.

בן שבת, מה שלומכם בימים אלה?

"הכל התחיל ביום האחרון של ההפלגה. רצינו לרדת מהאונייה, ואז הודיעו לנו שאחד מהנוסעים שירד בהונג קונג חלה בוירוס ושעלינו לחזור לחדרים. מאז אנחנו סגורים בחדרים, ורק פעם ביום נותנים לנו שעה לעשות הליכה באוויר הצח. הבעיה העיקרית שלנו היא שביום רביעי הבא אנחנו אמורים לעזוב את האונייה, ואנחנו לא יודעים אם בשדה התעופה הבא שננחת בו, במוסקבה, ייתנו לנו לעלות על המטוס ולא ישאירו אותנו עוד 14 יום בהסגר. זה הפחד שלנו. אנחנו מבקשים שממשלת ישראל תדאג לנו ושהישראלים שנמצאים פה לא יסבלו מעיכובים בתחנות הבאות בדרך".

 

חלון חדרם של עדנה והנרי בן שבת באונייה "דיימונד פרינסס"

חלון חדרם של עדנה והנרי בן שבת באונייה "דיימונד פרינסס"

 

למה אתם לא מבקשים שיוציאו מטוס מיוחד שיביא אתכם מיפן?

"הלוואי, הלוואי, הלוואי. הילדים שלנו והמשפחות שלנו מנסים לעשות הכל, והלוואי שזה יקרה. זו אחת מהאופציות שעומדות על הפרק, אבל אף אחד מהממשלה, אף שר, לא נמצא בקשר איתנו ועם המשפחות שלנו. השגרירה ביפן יפה בן ארי מנסה לעזור לנו בקבלת התרופות שאנחנו צריכים, אבל זה מעט מאוד. אני מכבדת את השגרירה והיא מדהימה, אבל מי שצריכים לפעול זה ראש הממשלה ושר החוץ".

אף אחד מהממשלה לא יצר קשר איתכם?

"לא, אף אחד".

 

 

 

עדיין קיים חשש להידבק בקורונה למרות ההסגר. כמה מהנוסעים הישראלים דרשו שיורידו אותם מהספינה כי לא ברור אם ההסגר הוא באמת אפקטיבי.

"אנחנו לא יודעים אם זה באמת בטוח. המשפחה בארץ מנסה לבדוק עם מומחים, והם המומים מזה ששמו אותנו בהסגר בתוך האונייה כי לדעתם זה לא טוב. בכל יום מורידים מהסיפון אנשים חולים, וכמובן שיש חשש להידבק. בכל יום מביאים לנו אוכל, אנשי הצוות מביאים את האוכל עד לדלת, אנחנו פותחים את הדלת, לוקחים את המגשים ולא יודעים איפה הכינו את זה, מי נגעו בזה ואם הם היו סטרילים. אנחנו מצדנו מנסים הכל כדי שבתוך החדר יהיה כמה שיותר מסודר ונקי, אבל אנחנו לא יודעים מה בנוגע לדברים שלא בשליטתנו. למשל המים. בהתחלה לא היה לנו מים נקיים והרתחנו מים מהברז, ועכשיו תודה לאל מביאים לנו מים בבקבוקים. אני גם לא יודעת אם בקפה שמביאים לנו המים הם מינרליים או מהברז".

איך נראית שגרת היום שלכם? איך אתם מעבירים את הזמן?

"מה אני אגיד לך – היום ב-5:00 בבוקר כבר היתה כריזה. אני לא יודעת על מה כי לא שמענו את זה כל כך טוב, אבל זה העיר אותנו ונלחצנו. יצאנו אתמול ללב ים כדי לשפוך את כל השפכים, וחזרנו לנמל יוקוהמה. אין כלום מה לעשות כאן. ביקשנו ספרים בעברית, וגם את הבקשה הזו לא מילאו. את הכביסה אני עושה לבד. מצעים ומגבות אנחנו מקבלים".

אז כל היום אתם מול הטלוויזיה והטלפון?

"כן. אנחנו משוחחים בינינו הרבה, ויש לי ספר אחד שבו אני קוראת רק כמה עמודים ביום כדי שהוא לא יסתיים מהר. יש גם טלוויזיה, אבל כמובן בלי התחנות של ישראל. אנחנו מצלמים האחד את השנייה, שולחים סרטונים למשפחה ומנסים להרים את המורל. כולנו כאן מעל גיל 70, אנחנו פנסיונרים. אני פנסיונרית של עיריית חיפה".

היית רוצה לפנות לראש העיר?

"אני רוצה שמישהו ירים את הכפפה. אני רוצה שהיא תפעיל את השפעתה כדי שידאגו לנו לטיסה ישירה. גם הבן שלי העלה את הרעיון הזה אבל אין עם מי לדבר".

 

 

ואיך מסתדרים שאר הישראלים?

"אנחנו 15 ישראלים על האונייה, אבל יש פה גם ישראלים לשעבר שמתגוררים באוסטרליה ובארצות הברית. נפגשנו איתם והם נחמדים מאוד – האחד מנסה לעזור לשני. הישראלים הם מאוחדים ומגובשים. אנחנו נפגשים רק עם חלק מהם בגלל שכל אחד נמצא בקומה אחרת ובכל פעם מאשרים רק לנוסעים מקומה אחת לצאת החוצה ולנשום אוויר. אסור לנו להיות עם אנשים מקומה אחרת, וכשאנחנו עולים לסיפון אנחנו יוצאים כמובן עם מסיכות ועם כפפות".

איך נסיים את הריאיון?

"תודה רבה שאכפת לכם. מה אני אגיד לך, הלוואי שהכתבה הזו תעזור לנו".

 

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. אילנה

    חבל שלגברת שרה ולאדון בנימין אין אינטרס בהם, שלו כן היו זוכים להגיע לארץ במטוס המלכותי

  2. רני

    אתם באמת מצפים שהעבריינית המורשעת תנקוף אצבע עבורכם? היא הרי כבר שרה שהיא לא עובדת בשביל אף אחד. את העבריינית המורשעת מעניינת רק העבריינית המורשעת.

  3. שראש העיר תפעל ?!?!?! הצחקתם !!

    מי אתם ??!! לא הבנתם.
    יש לה מועדון שייט לדאוג לו. לא ספינות תענוגות….

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בקרוב נתניהו יגיע עם מטוסו למגר את הקורונה ובדרך חזרה יקח אתכם איתו. כמובן שבטיסה ישירה ישירות לשדה התעופה בחיפה.

  5. מי שהו

    אתם בהסגר ביפן, איך אתם רוצים ספרים בעברית, טלויזיה בעברית
    עוד בסוף הם ירצו שהיפנים ידברו בעברית

  6. השכן

    יש לכם הזדמנות ללמוד יפנית, כך ש-יהב, שהיה הבוס שלכם בעבר, יבוא לעזרתם…יהב, ממילא אין לא מה לעשות, אלא רק להגיש תביעות דימה…

  7. דין דין

    ממשלת יפן בתור צופר תעניק להם קורס נינגה ואחר כך נתניהו ושרה יביאו אותה במטוס .

  8. מביך

    עיריית חיפה לא חוגגת את ט"ו בשבט..
    זאת נראית לי כותרת הרבה יותר חשובה
    העירייה התפרקה מכל צביון יהודי וישראלי והפכה לעיריית עב"מ ששמה רק עצי אשוח מפלסטיק בקריסמס

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אתם ממש חשובים לחיפה ולמדינת ישראל-בישראל חושבים הרבה עליכם-נ,ב כמה עלה לכם התענוג שבטיול והאם זה ע"ח הירושה? תמשיכו להינות החיים בגילכם מצומצמים-בישראל הספקתם לטייל ???

  10. חיפאי ותיק

    זה אמור להיות טיול לא זול-מהם המשכורות בעיריה ?-בלי עין הרע-כולל לבעלה השכלה כמוכם??

  11. חסן שוקרי

    שראש העיר תפעל ?!?!?! הצחקתם !!
    היא עסוקה בהעברת שטר חוב עבור אזור הדר רבתי לכל דכפין על מנת להשמיד את העיר יותר מהר מהבחור התמים אשר בטעות נסע לירושלים – חסיד אומות העולם אשר נקבר במימון העיריה בעיר חיפה

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פשוט חצופים.אף אחד לא חייב להם כלום.הם לא שונים משאר הנוסעים ודינם זהה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר