הליכת המנטורינג בטיילת חוף הכרמל (צילום: חגית הורנשטיין)
הליכת המנטורינג בטיילת חוף הכרמל (צילום: חגית הורנשטיין)

לראשונה בארץ: הליכת מנטורינג התקיימה בטיילת חוף הכרמל

לרגל יום האשה הבין לאומי התקיימה בפעם הראשונה בישראל הליכת מנטורינג בטיילת חוף הכרמל, כאשר לצד כל אחת מ-47 מנטוריות צעדו שתי נשים להליכה משותפת וקיבלו עצות. יוזמת הליכת המנטורינג אורית כהן: "המטרה היא לחבר בין נשים מובילות ומנהיגות לנשים המעוניינות ללמוד ולקבל השראה"

פורסם בתאריך: 6.3.20 09:50

ג‘רלדין לייבורן, חברת בורד ב-Vital Voices – רשת גלובלית המשקיעה בנשים מנהיגות שמובילות שינוי בעולם – היתה מנהלת בכירה בחברות בניו יורק. לאורך השנים היא התבקשה לייעץ לנשים ולהיות להן למנטורית, אך על אף שרצתה לסייע להן היא לא הצליחה לפנות זמן בסדר יומה העמוס, מלבד בשעת הליכת הבוקר שלה. כך למעשה התחילה תנועה בשם MENTORING WALK, כאשר עוד ועוד נשים הצטרפו אליה להליכה. לייבורן זיהתה שיש בזה כוח רב והחלה לשתף פעולה עם חברות מ-Vital Voices בערים שונות בארצות הברית, ומשם עבר הרעיון לערים ברחבי העולם והפך למסורת של שנים.

היום (שישי), לרגל יום האשה הבין לאומי, התקיימה לראשונה בארץ הליכת מנטורינג בטיילת חוף הכרמל, כאשר לצד כל אחת מ-47 מנטוריות צעדו שתי נשים להליכה משותפת וקיבלו עצות, ואם יהיה ביניהן קליק הן יוכלו להמשיך במסע ביחד.

יוזמת הליכת המנטורינג היא אורית כהן, בעלת MOOTAG – משרד המתמחה באסטרטגיה, במיתוג ובאימפקט אשר שם לו למטרה לשנות את המציאות שבה אנו חיים. לפני כשנה השתתפה כהן ביחד עם 11 נשים מכל העולם בתוכנית של Vital Voices לבעלות עסקים מנהיגות בקהילה בדבלין, אירלנד. "בעקבות השתתפותי בתוכנית", אומרת כהן, "התאפשר לי לשמחתי לשאת את הדגל בישראל וליזום את הליכת המנטורינג כאן, בחיפה. צעדה כזו מתקיימת במקביל בכ-60 מדינות ובכ-180 ערים בעולם".

מהי המטרה?

"לחבר בין נשים מובילות ומנהיגות בתחומן בישראל לבין נשים המעוניינות ללמוד ולקבל השראה להתפתחות אישית או מקצועית. המטרות החשובות הן העלאת מודעות למאמצים שלנו כנשים להשמיע את קולנו ולהוות 50 אחוז לפחות בכל עמדת השפעה במדינה בהתאמה לאחוז הנשים באוכלוסיה, יצירת רשת קשרים לנשים בתפקידי ניהול בכירים ובנייה של קהילה נשית חיפאית".

 

 

מי הן המנטוריות?

"נשים בכירות מהמגזרים העסקי והציבורי, מעמותות ומארגונים ללא מטרות רווח. אנחנו עדיין נמצאים בעידן שבו נשים חיות באי שוויון חברתי וכלכלי, ובידן לשנות את המציאות. היום צעדו זו לצד זו נשים ששברו את תקרת הזכוכית והוכיחו שאפשר, לצד נשים שמכוח השראתן של המנטוריות יקבלו את הכוח ואת הכלים להעז ולפרוץ את הגבולות של עצמן".

מדוע הגבלת את ההשתתפות ל-150 נשים?

"ראשית, מבחינת תקציב. היתה פה עבודת הכנה מטורפת של התאמות. לאחר שגייסנו את המנטוריות ופרסמנו אותן, גייסנו נשים שמבקשות להתייעץ, והן התבקשו לכתוב עם מי הן יהיו שמחות לצעוד. כך עשינו את ההתאמות. יכולתי להרים בקלות אירוע של 500-400 נשים, אבל מעבר לשיקולי תקציב, היו כאן גם שיקולי מיתוג. רציתי שזה יהיה אירוע מאוד פיין וברמה גבוהה, ולכן חברתי לעיריית חיפה, לחברת החשמל ולשותפות חיפה-בוסטון".

כאמור, הבוקר בשעה 9:00 החלה הצעדה לאורך הטיילת והיא נמשכה כשעה. בין המנטוריות שלקחו חלק באירוע: נשיאת פיליפס ישראל אפרת שפר, סמנ"כלית פיתוח ברפא"ל ד”ר אירית אידן, סמנכ”לית מלנוקס שלומית וויס, מנכ"לית ויסוצקי נילי צור, מנכ”לית ארגון מגמה ירוקה שני אלוני, יועצת ליו”ר דירקטוריון בנק הפועלים בת שבע משה, חברות מועצת העיר חדוה אלמוג ועו"ד שרית גולן שטיינברג, מנהלת פרויקט הצפון של מייקרוסופט ג'ומאנה חכים, מנכ"לית שותפות חיפה-בוסטון ורד ישראלי, מנהלת המכון ההמטולוגי ובנק הדם של המרכז הרפואי בני ציון ד"ר תמר תדמור, מנהלת תקשורת ארגונית ב-IBM גילי גינצבורג, ערין סלמן מטר מאמדוקס, מנהלת קמפוס חיפה בבית בירם ובנמל יהודית גולדשטיין ומנהלת אגף תכנון אסטרטגי ומחקר בעיריית חיפה ד"ר גלית רנד.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר