רס"ן דוד אלקחר וצוותו עם מכשיר ההנשמה (צילום מתוך דף הפייסבוק של עיריית חיפה)
רס"ן דוד אלקחר וצוותו עם מכשיר ההנשמה (צילום מתוך דף הפייסבוק של עיריית חיפה)

מכשיר הנשמה אוטומטי פותח במרכז הטכנולוגי העירוני

רס"ן דוד אלקחר וצוותו הצליחו לפתח תוך שבועיים אב טיפוס של מכשיר הנשמה בשיתוף עם קבוצת הרובוטיקה מהמרכז הטכנולוגי של עיריית חיפה. אלקחר פרסם את מפרטי הייצור של המכשיר בקוד פתוח, כך שכל מדינה יכולה לייצר את המכונה לפי הבנתה. עלות ייצורו של המכשיר: כ-2,000 שקל בלבד

פורסם בתאריך: 7.4.20 20:25

מכשיר הנשמה אוטומטי פותח בשבועיים האחרונים במרכז הטכנולוגי של עיריית חיפה. בעירייה מציינים כי רס"ן דוד אלקחר, דוקטור למחשבים מחיפה, וצוותו הצליחו לפתח תוך שבועיים אב טיפוס של מכשיר הנשמה בשיתוף עם קבוצת הרובוטיקה מהמרכז הטכנולוגי של העירייה ומשרד החינוך וקבוצות רובוטיקה מרעננה, מבנימינה ומשוהם השותפות לתוכנית "FIRST".

עוד ציינה העירייה כי לפיתוח חברו חיל האוויר, התעשייה האווירית, מד"א, התעשייה האווירית, רפאל, וקבוצות הרובוטיקה של רעננה בנימינה ושוהם.

 

 

אלקחר פרסם את המידע על מפרטי הייצור של המכשיר בקוד פתוח, כך שכל מדינה יכולה לייצר את המכונה לפי הבנתה. עלות ייצורו של המכשיר נאמד ב-2,000 שקל בלבד, והיוזמה דורגה במקום הראשון בעולם מתוך 40 יוזמות דומות. לאחר הפרסום קמה קהילת מפתחים בין לאומית, והצוות של אלקחר מנחה אותה באמצעות האפליקציות ווטסאפ וזום.

מנהל המרכז הטכנולוגי של העירייה ברוך בקלו: "אנחנו גאים להיות שותפים ליוזמה המרגשת ופורצת הדרך של אלקחר שנעשתה ללא כוונות רווח ומתוך רצון אחד בלבד – לסייע בהצלת חייו של כל אדם הזקוק לכך בכל מקום בעולם. היוזמה מבטאת יותר מכל את החשיבות שיש לחינוך הטכנולוגי ולשמירה על העצמאות הטכנולוגית של מדינת ישראל, שנעשית בעזרת עיריית חיפה ומשרד החינוך".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. גילי

    כל הכבוד ! על המאמץ הרעיון ובכלל המוטיבציה לביצוע. ברוך בקאלו אתה גדול !!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה-בזכות בחורי הישבות שמתפללים שהכופרים ימציו תרופה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר