אלימות נגד נשים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
אלימות נגד נשים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

הערב: הדלקת נר לזכרן של נשים קורבנות אלימות

ברחבת הפסנתר במרכז הכרמל בחיפה יתקיים הערב אירוע של הדלקת נר לזכרן של נשים שנרצחו מאז תחילת השנה על ידי בני זוגן. מארגנת האירוע עופרי פרץ: "המטרה היא לזעוק שרצח נשים לא יעבור בשתיקה בחיפה"

פורסם בתאריך: 20.5.20 11:19

הערב (רביעי) בשעה 20:00 יתקיים ברחבת הפסנתר במרכז הכרמל בחיפה אירוע של הדלקת נר לזכרן של נשים שנרצחו מאז תחילת השנה על ידי בני זוגן.

באירוע, שייערך תחת הכותרת "חיפה לא שותקת על רצח נשים", ידליקו המשתתפות נרות זיכרון לזכרן של שש נרצחות מאז חודש ינואר. את האירוע יוזמות מארגנות צעדת השרמוטות בחיפה וישתתפו בו בני משפחותיהן של הנרצחות.

בדף האירוע בפייסבוק נכתב: "בשבועיים האחרונים בלבד נרצחו שלוש נשים – אחיות שלנו, אמהות שלנו וחברות שלנו – נשים אהובות שלא יהיו יותר. ניפגש כדי לזעוק את זעקתן וכדי להדליק נר – אור קטן בתוך התקופה החשוכה הזו. דמנו אינו הפקר. לא שותקים על רצח של נשים".

 

 

מארגנת האירוע עופרי פרץ: "המטרה היא לזעוק שרצח נשים לא יעבור בשתיקה בחיפה. בכל מקום בארץ צריכות להתארגן הפגנות ומחאות דומות כדי שאנשים יידעו את השמות ויראו את הפנים של הנרצחות. קל מאוד לקרוא איזשהו נתון שהוא חלק מסטטיסטיקה, אבל הרבה יותר קשה להסתכל על הפנים של הנשים האלו ולהודות שהמערכות שהיו אחראיות עליהן אכזבו אותן ופישלו. עלינו לזעוק את הזעקה הזו. אלימות נגד נשים צריכה להיפסק. אסור שיתווספו עוד נשים לרשימה הזו".

האירוע יתקיים במסגרת ההנחיות שקבע משרד הבריאות, והמשתתפות מתבקשות להגיע עם מסיכות ובחולצות שחורות. "מגיפת הקורונה תיפסק מתישהו", אומרת פרץ, "אבל מגיפת האלימות כלפי נשים נמשכת כבר שנים ארוכות ואין לה חיסון. המסר שלנו הוא שדם של נשים אינו הפקר ושאנחנו לא יכולות לעבור על זה בשתיקה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ההגיוני

    הגיע הזמן לחשוב אחרת מחוץ לקופסא.
    אין לעקור מהבית ומביה״ס את האשה והילדים.
    גבר אלים מילולית, כלכלית, פיזית יועבר למסגרת סגורה שם ילמד ויקבל כלים כיצד להיות גבר אמיתי ולא אלים בשום צורה.
    ואם לא ייטיב דרכיו השלב הבא יהיה כלא.
    שלא יתרבו המפלצות האלימות

  2. אילן

    עם כל הכבוד, עייפתי מהבכיינות החד מגדרית השכם והערב בכל הערוצים. כל יום מתאבד גבר גרוש שנוכר מילדיו, ניזרק מביתו, והפך לעבד של ההוצאה לפועל. ואף מילה על זה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר