מועדון השקולה
מועדון השקולה

עסקים במגזר הרוסי מתאחדים: דורשים סיוע מהעירייה

בעלי עסקים מהמגזר הרוסי שפועלים בתחומי הבילויים והמסעדנות ייפגשו היום עם סגן ראש העיר לזר קפלון ויציגו לו דרישות לסיוע כדי לצלוח את משבר הקורונה ולשילוב באירועים שתקיים עיריית חיפה. הבעלים של מועדון השקולה מישה גורדון: "לאורך כל השנים לא היתה תמיכה בעסקי הלילה שפונים לקהל הרוסי"

פורסם בתאריך: 21.5.20 07:58

בעלי עסקים בתחומי הבילויים והמסעדנות שפועלים במגזר הרוסי ייפגשו היום (חמישי) עם סגן ראש העיר לזר קפלון, המשמש גם יו"ר העמותה לקליטת עלייה, וידרשו סיוע כדי לצלוח את משבר הקורונה ושילוב באירועים עתידיים שתקיים של עיריית חיפה. את המפגש יזמו הבעלים של מועדון השקולה מישה גורדון, די.ג'יי פיל קוסינוב וחבר מועצת העיר גרי קורן מסיעת חיפה ביתנו.

"אנחנו דורשים תמיכה ייעודית למגזר הרוסי", אומר גורדון, "אני מצפה שמהמפגש הזה נשיג עזרה ותמיכה מהעירייה באמצעותו של קפלון שיהווה צינור עבורנו להחלטות שמתקבלות שם. אנחנו רוצים שבאמת ייתנו הנחת ארנונה כמו שהבטיחו ושתהיה פעילות ייעודית מאוגדת למגזר הרוסי כדי שנשלב ידיים והקהילה שלנו תתרומם".

 

מישה גורדון (צילום מתוך דף הפייסבוק של מישה גורדון)

מישה גורדון (צילום מתוך דף הפייסבוק של מישה גורדון)

 

באשר לדרישה לשלב את העסקים באירועים שמקיימת העירייה, התחושה בקרב רבים מבעלי העסקים שפונים לקהל הרוסי היא שבאירועים עירוניים לא מובאים הצרכים של הקהל הרוסי בחשבון בקבלת ההחלטות, ושהאירועים המעטים שבכל זאת מתקיימים מיועדים לקהל המבוגר ולא לקהל הצעיר.

קוסינוב: "אנחנו רוצים שישלבו אותנו באירועים יזומים של העירייה. למה שלא יהיו באירועים במות שבהן יופיעו אמנים רוסים? יש בעיר הרבה עולים מחבר המדינות לשעבר, והם אזרחים לכל דבר ורוצים ייצוג באירועים האלו. אנחנו מרגישים שהקהל הרוסי לא נלקח בחשבון ורוצים לתת על זה דגש, במיוחד עכשיו, אחרי משבר הקורונה, שבו כל בעלי העסקים נפגעו".

 

פיל קוסינוב (צילום: כתום צלמים)

פיל קוסינוב (צילום: כתום צלמים)

 

גם גורדון מספר על הדרה מאירועים עירוניים לאורך השנים: "באירועי יום העצמאות מתעלמים מאיתנו. במשך כל השנים התעלמו, אבל ביום העצמאות האחרון פשוט זלזלו במגזר הרוסי. אפילו משאית אחת למגזר הרוסי לא עשו, למרות שמבחינה מספרית אנחנו הרבה יותר מהתושבים הערבים. לאורך כל השנים לא היתה תמיכה בעסקי הלילה שפונים לקהל הרוסי, ואני בטוח שאפשר היה לעשות הרבה דברים לקהל הצעיר בציבור הרוסי".

 

 

קוסינוב וגורדון לא מסתירים את תקוותם להצלחת המפגש. קוסינוב: "מבחינתנו המפגש עם קפלון הוא פתיחת ערוץ תקשורת עם העירייה. בעירייה צריכים לדעת שיש פה חבר'ה עם כוח גדול ושהם יכולים לפנות אלינו כדי לפתח סצנת התרבות והבילויים". גורדון: "נבקש מקפלון שהעירייה תעזור לנו כדי להקל עלינו, כמו הוצאת שולחנות וכיסאות. העירייה גם צריכה להתייעץ איתנו לגבי אירועים עירוניים שמיועדים למגזר הרוסי. כבר היו אירועים שהעירייה ארגנה אבל אף אחד לא הגיע אליהם".

במפגש צפויים להשתתף בעלי עסקים נוספים יוצאי חבר העמים לשעבר, ובהם פליקס טייף מפאב דה פריז, אלכסיי קנייבסקי ממסעדת נמו, צחי צטקין מהגו צ'ייסר, אולגה גורל מאומניבור גסטרובר, מריה פיימר מפאב החברה'ס ואלכס שניידר מ-Z-city.

קפלון מסר בתגובה ל"כלבו – חיפה והקריות": "אני מכיר את הקשיים של בעלי העסקים, ולכן הסכמתי לבקשתם לקיים את המפגש כדי שנוכל לבדוק איך אנחנו כעירייה וכקהילה יכולים לעזור להם להתרומם. העירייה הציעה תקציב סיוע של ארבעה מיליון שקל לעסקים, וצריך לחשוב על יוזמות כדי למשוך את קהל היעד למקומות האלה ביום שבו הם ייפתחו".

 

לזר קפלון

לזר קפלון

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. שרי

    שום תמיכה לא צריכה להינתן על בסיס מגזרי. לצרכי איסוף כספים הם פתאום רוסים .

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא מכניסים ישראלים למועדונים שלהם, אם יועבר אליהם שקל מהכיס שלי אהיה הראשון להפגין… wtf

  3. אביב גנור

    מחר יקבשו תקציב נפרד ל מועדונים אטיופיים ומחרתיים רק לארגנטיניים ועוד שבוע לצרקסים. למה הגטו הזה? רק לרוסים. אפילו בברוקלין ניו יורק סיימו עם הגטו הרוסי לפני עשור. ושנית נראה אותכם כישראלי בוגר יחידה קרבית או סטודנט נכנס ללין רוסי במלינה או אחר. אין רוסית יש מגרשים בבושת פנים

  4. שהמדינה תסייע בתקציבים שלה לקורונה

    לעסקים האלו יש אפשרות לקבל סיוע מהמדינה כמו לכל העסקים, במה הם מיוחדים?
    אם הם מסתירים הכנסות ולא מנהלים ספרים בצורה תקינה לא העירייה ולא המדינה צריכות לשפוך להם תקציבים.
    צריך לזכור כשהם נסגרו העובדים לא קבלו שכר כלומר נחסכו להם הוצאות גדולות.
    לא כל עסק יכול לטעון שהוא בצרות ומיד לצפות לקבל כספי ציבור.

  5. דן

    הרוסים למדו לקבץ כל היום מעניין גם מכוני הליווי של הריוסיות כלול בחבילה

  6. התמיכה הכספית מגיעה גם למכוני הליווי

    גם ברוסיה הם היו מקבלים תמיכה הכספית שם הם היו מקבלים לחםשום

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר