פאב העוגן (צילום: אייל טואג)
פאב העוגן (צילום: אייל טואג)

"זו פשוט שערורייה של טיפול לקוי"

משרד הבריאות פרסם היום רשימה של מקומות בילוי בחיפה שבהם שהו חולי קורונה מאומתים. לטענתם של בעלי המסעדות, הפאבים והמועדונים שמופיעים ברשימה, איש לא טרח לעדכן אותם בעניין. יוסי טוכנר מסטקיית הבוקרים: "אנחנו חרדים מאוד לפרנסה ונלחמים בלא נודע"

פורסם בתאריך: 5.7.20 15:56

הגידול במספר הנדבקים בנגיף הקורונה יוצר מציאות חדשה לבעלי מקומות הבילוי, וההנחיות החדשות שיפורסמו הערב (ראשון) צפויות להטיל עליהם מגבלות חדשות. בתוך כך התפרסמה היום באתר משרד הבריאות רשימה של מקומות בילוי חיפאיים שבהם שהו חולי קורונה מאומתים.

בפאב העוגן ברחוב שער פאלמר בעיר התחתית שהה חולה ביום ראשון, 21 ביוני, בשעות 22:00-21:00. הבעלים של העוגן גילי פינקוס אומר שהוא לא קיבל שום הודעה מגורם רשמי וכי נודע לו על כך מחבר ששלח לו הודעה. בעקבותיה הוא נכנס לאתר משרד הבריאות, ועל אף שחלפו כבר 14 ימים מהמקרה, שני העובדים שהיו במשמרת באותו היום יעברו מחר בדיקה לגילוי קורונה.

לפי האתר, בקיוסקפה במרכז זיו שהה חולה מאומת ביום שני, 22 ביוני, בשעות 16:00-15:30, ובמועדון הלובי בצ'ק פוסט יש פירוט לגבי הימים שלישי ורביעי, 23 ו-24 ביוני, כאשר ביום שלישי שהה שם חולה בין 23:30 לחצות ולמחרת בין חצות לשעה 3:00 בלילה.

תומי אלקובי, הבעלים של הלובי, קיבלת הודעה ממשרד הבריאות?

"בתאריכים האלו המועדון בכלל היה סגור. אנחנו לא פעילים באמצע השבוע אלא רק בסופ"ש, ובכל מקרה לא קיבלתי על כך הודעה".

 

מועדון הלובי בזמנים אחרים

מועדון הלובי בזמנים אחרים

 

גם במסעדת שוואטינה בבת גלים שהה חולה קורונה ביום רביעי, 24 ביוני, בין השעה 15:00 לשעה 16:00, ביום חמישי, 25 ביוני, הגיע חולה מאומת לעיזה בר ברחוב משה אהרון בעיר התחתית ושהה שם מהשעה 23:00 ועד לשעה 23:30. בסניף של סינטה בר מול האיצטדיון העירוני שהו חולי קורונה מאומתים גם ביום חמישי, 25 ביוני, בשעות 23:30-20:30 וגם למחרת, שישי, 26 ביוני, מחצות ולמשך חצי שעה.

בסטקיית הבוקרים ביקר חולה מאומת ביום חמישי, 25 ביוני, בשעה 22:00 ושהה במקום עד 23:59. "לא פנו אלינו משום גורם רשמי", אומר הבעלים יוסי טוכנר, "מנהלת המסעדה קיבלה הודעה מחברה שלה שאנחנו מופיעים באתר החדשות N12 מיום חמישי – שבוע לאחר שחולה הקורונה שהה במקום. מיד נשלחו המלצרים לבדיקה, שתוצאותיה היו שליליות. המסעדה עברה חיטוי במשך שני לילות מיוזמתי כי אנחנו מקפידים מאוד על הנהלים, ולא קיבלתי שום ריג'קטים מעובדים ומלקוחות".

די מכעיס ששום גורם רשמי לא יצר קשר.

"אנחנו חרדים מאוד לפרנסה ונלחמים בלא נודע. זו פשוט שערורייה של טיפול לקוי. אגב, בשבוע שעבר המשטרה פשטה על המסעדה ועשתה ביקורת, אולי בעקבות הפרסום. לשמחתי, אנחנו מקפידים מאוד על הנחיות התו הסגול, מודדים חום בכניסה, ומי שלא נראה בקו הבריאות לא נכנס".

 

 

במסעדת בנדיקט בביג קריות שהה חולה קורונה ביום שישי, 26 ביוני, מהשעה 11:00 ועד לשעה 12:00. מבנדיקט נמסר כי "מסעדת בנדיקט קריות בפרט וקבוצת בנדיקט ככלל מקפידות וימשיכו להקפיד על נוהלי משרד הבריאות ופועלות בכפוף לתקן התו הסגול בצורה המחמירה ביותר. יש מדידת חום בכניסה למסעדה ורישום של עובדים. כל העובדים נמצאים עם מסיכות, ובמסעדה מתבצע חיטוי על בסיס יומי".

בשבת, 27 ביוני, ביקר חולה מאומת במרכז המסחרי אוסקר 7 בסביוני דניה בשעות 18:30-16:00. מכיוון שמשרד הבריאות לא הצביע על מקום ספציפי החליט יעקב פינגולד, חבר מועצת העיר וגם הבעלים של המרכז המסחרי ושותף בבית הקפה ארקפה, לערוך בדיקה משלו. "נודע לי על כך הבוקר מהודעה שקיבלתי מחבר", הוא אומר, "אין לי שום פרטים נוספים. במרכז יש הרבה מסעדות ועסקים, ולא נראה לי – ואני לא מזלזל – שהפתרון הוא לסגור לשבועיים את המתחם ולשלוח 200 עובדים לבידוד. המקרה קרה לפני שמונה ימים ואיש לא טרח לעדכן אותי. משרד הבריאות היה צריך למקד ולתחקר את החולה שהסתובב פה, אבל הטיפול במשבר לוקה בחוסר אונים מוחלט. לא פלא שיש כל כך הרבה נדבקים. אני אנסה להבין איך לנהוג כי אני לא מוכן שהלקוחות שמגיעים לכאן – ויש פה אנשים בקבוצת סיכון גבוה – יחלו חס וחלילה".

מה העלתה הבדיקה שלך?

"היחיד שקיבל הודעה להיכנס לבידוד זה ברמן ממסעדת אזומאמי. הסתכלנו במצלמות אבל לא היה אף אחד אחר באזור. אצלנו אף אחד לא מתחמק מלקיחת אחריות, אבל בכל זאת אחדד את הנהלים של בדיקת חום לכל הנכנסים למתחם ושל חבישת מסיכות".

 

יעקב פינגולד (צילום: בועז כהן)

יעקב פינגולד (צילום: בועז כהן)

 

בתוך כך, מספר חולי הקורונה בחיפה עומד על 128 – עלייה של חמישה חולים מאתמול. למרות העלייה במספר החולים בארץ, חיפה נמצאת רק במקום ה-28 במספר החולים ביחס לאוכלוסייה. במקום הראשון ניצבת ירושלים עם 1,435 חולים, במקום השני תל אביב-יפו עם 988 חולים ובמקום השלישי בני ברק עם 850 חולים.

לפי נתוני משרד הבריאות, מאז פרוץ משבר הקורונה חלו בחיפה 338 איש, ובעיר נערכו 27,370 בדיקות לגילוי הנגיף. 624 איש נמצאים כעת בבידוד בחיפה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. הזלזול והיהירות הובילו לגל שני חמור מהראשון

    אם כל חולה קורונה חדש בשבוע האחרון והיו עשרות בחיפה ביקר בעבודה, קניות, בילוי, תחבורה אמורים להיות מאות מקומות והעובדה שיש רק עשרות כנראה מסבירה למה יש עלייה בתחלואה אי אפשר ככה לקטוע את שרשרת ההדבקה. במסעדות בלתי אפשרי לשבת עם מסכות לא היו צריכים לפתוח אף מסעדה ואולמות ארועים כולם בלי מסכות ובצפיפות אוכלים יחד זה מתכון להדבקה המונית.

    הציבור זלזל ועכשיו אפילו אי אפשר לצמצם הדבקה ללא הסגר של שבועיים לפחות מחדש. תודה לכל המזלזלים שמכריזים שאין קורונה ברשתות החברתיות יש לכם אגו בגודל יבשת, אבל שכל בגודל גרגיר.

  2. יהיה הסגר על כל המשק והבכיינות מיותרת

    חברים תתכוננו בלי להתבכיין. אנחנו ב-1000 נדבקים ליום, וטסים כלפי מעלה בחולים קשה.
    מדינות עם חצי כבר בהסגר מלא. אם יהיו פה 200 חולים קשה יהיה הסגר שבוע לפחות.
    תתכוננו, כי זה מגיע יותר מהר ממה שאתם חושבים. הדרך היחידה לעצור את הקורונה.

  3. Zehava b y

    גם משרד הבריאות צריך להוקיע את עצמו אתמול עשיתי בדיקת קורונה בחיפה ברחוב כרמיה 10 מרפאת שפרינצק ומי שעשתה לי את הבדיקה ביקשה שאשב על כיסא שאנשים רבים לפני, חשודים כחולים בקורונה ישבו עליו . כשהערתי לה היא כעסה . איפה אתם משרד הבריאות? תמשיכו עם הפיקוח על כל המקומות בכתבה אבל מה עם המרפאות ועוד מקומות שמזלזלים. התקשרתי ולא הצלחתי להשיג אתכם. כתבתי מייל ללא תגובה לכן יש גל שני הדג מסריח מהמקום שצריך לפקח ולשמור לכו לכל מוכרי השווארמות ותראו איך הם ללא שום פיקוח של מרד הבריאות ללא מסכות ר רק על הפה אנשים נוגעים עם הידיים לא מנקים אחרי אנשים לא שומרים מרחק …היריעה קצרה

  4. ישראל טסה להכפלה של מספר החולים הקשים בעוד שבוע בלבד מ-90 ל-200

    טוב כתבתי שזה מגיע יותר מהר ממה שחושבים והנה הערב זה כבר הגיע
    בעלי המועדונים והאולמות חשבו שהם יתחכמו והתו הסגול זה רק המלצה. כל ארוע
    באולם ארועים יכול להוביל לעוד מאה נדבקים. אין ברירה בסוף גם יהיה הסגר מלא החודש.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר