מוטי בליצבלאו ויואב רמתי (צילומים: אלדד צלמים, בועז כהן)
מוטי בליצבלאו ויואב רמתי (צילומים: אלדד צלמים, בועז כהן)

עתירה לבית המשפט: לבטל את מינויו של רמתי

חבר מועצת העיר מוטי בליצבלאו ועמותת שומרי הסף הגישו לבית המשפט המחוזי בחיפה, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, עתירה מינהלית נגד עיריית חיפה, ראש העיר עינת קליש רותם, התאגיד יפה נוף ויואב רמתי לביטול מינויו של רמתי לדירקטור וליו"ר דירקטוריון יפה נוף

פורסם בתאריך: 13.7.20 11:06

חבר מועצת העיר מוטי בליצבלאו מסיעת הירוקים ועמותת שומרי הסף – התנועה להגנת ערכי שלטון החוק הגישו היום (שני) לבית המשפט המחוזי בחיפה עתירה מינהלית לביטול מינויו של יו"ר סיעת הבית היהודי במועצה יואב רמתי לדירקטור וליו"ר דירקטוריון התאגיד העירוני יפה נוף. העתירה הוגשה לבית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים נגד עיריית חיפה, ראש העיר עינת קליש רותם, יפה נוף ורמתי.

העותרים מבקשים מבית המשפט "להורות למשיבים 1 ו-2 (העירייה וראש העיר; ב"כ) לאמץ ללא כל שיהוי את מסקנותיה של הוועדה למניעת ניגוד עניינים של נבחרי ציבור ברשויות המקומיות במשרד המשפטים בעניינו של המשיב 4 (רמתי; ב"כ) ולבטל את מינויו כדירקטור וכיו"ר הדירקטוריון של יפה נוף", וכן "לערוך לו הסדר ניגוד עניינים שלפיו הוא יימנע מלטפל בעניינים הנוגעים ליפה נוף ובעניינים הנוגעים לפרויקטי תשתית להנדסת חשמל, אלא באישור היועצת המשפטית ובתנאים שהיא תקבע".

כמו כן מבקשים העותרים מבית המשפט "להורות למשיבה 3 (יפה נוף; ב"כ) באמצעות דירקטוריון התאגיד להשעות לאלתר את המשיב 4 מהדירקטוריון עד למימוש מלא ומושלם של כל מסקנות הוועדה למניעת ניגוד עניינים של נבחרי ציבור ברשויות המקומיות במשרד המשפטים בעניינו" וכן "להורות לו לציית למסקנות הוועדה, להתפטר מהדירקטוריון ולחתום על הסדר ניגוד עניינים שייערך בעניינו על ידי המשיבה 1".

עוד נכתב בעתירה כי "בית המשפט יתבקש לקבוע את הדיון בעתירה במועד מוקדם ככל האפשר, וזאת לאור המצב החמור שאליו נקלע התאגיד, אשר בשל אובדן אמון מצד משרד התחבורה עומד לקראת קריסה כלכלית שכן נלקחו ממנו כל הפרויקטים שלו. כעת, ללא יו"ר הפועל באופן לגיטימי ומקובל על משרד המשפטים ומשרד התחבורה, לא יוכל התאגיד לנהל את המשבר שאליו הוא נקלע".

 

 

כזכור, ב-29 ביוני פרסמה הוועדה למניעת ניגוד עניינים של נבחרים ברשויות המקומיות במשרד המשפטים את חוות דעתה באשר למינויו של רמתי ליו"ר דירקטוריון יפה נוף. בחוות הדעת המליצה הוועדה על פסילתו אחרי כשנה וחצי בלבד שבהן הוא שימש בתפקיד וקבעה כי הוא לא יכול להמשיך ולשמש בתפקיד וגם לא כדירקטור בחברה.

בהחלטתה של הוועדה נכתב כי היא "סבורה שלנוכח ניגוד העניינים המקיף, הכרוך בזיקות לספקים המצויים בליבת העיסוק של יפה נוף ואשר מעורבים ברוב הפרויקטים הגדולים שבהם עוסקת החברה, רמתי אינו יכול לכהן כדירקטור ביפה נוף, לא כל שכן כיו"ר הדירקטוריון. מכיוון שעניינים הנוגעים לפרויקטי תשתית המטופלים ביפה נוף עשויים להגיע לשולחנה של מועצת העיר חיפה עלול להתעורר חשש לניגוד עניינים גם במסגרת מילוי תפקידו במועצה. הוועדה ממליצה כי לרמתי ייערך הסדר ניגוד עניינים שלפיו הוא יימנע מלטפל בעניינים הנוגעים ליפה נוף ובעניינים הנוגעים לפרויקטי תשתית ולהנדסת חשמל, אלא באישור היועצת המשפטית ובתנאים שהיא תקבע".

רמתי מסר בתגובה: "מדצמבר 2018 פועל הדירקטוריון בראשותי כדי לייצב את התאגיד. חשפנו תרבות ארגונית כושלת שכללה התקשרויות ורכש ללא נהלים מסודרים. התנהלות זו קיבלה בעבר גיבוי בשתיקה מצד גורמים שונים, ודוחות ביקורת שיפורסמו בקרוב יחשפו זאת. הובלנו רפורמה שכללה חיזוק של התשתית הארגונית בתאגיד, מינוי של מנכ"לית מנוסה בתחום, גיוס מומחים לבניית לוחות זמנים ולהכנסת סדר בפרויקטים, והטמעת נהלים ושקיפות. בהובלתי נעשו מאמצים אדירים להאריך את ההסכם עם משרד התחבורה באמצעות פגישות, שיחות רבות ומכתבים לשר הקודם, לשרה הנוכחית, למנכ"ל ולכל גורם ממשלתי רלוונטי, והכל מתועד. כמו כן רתמתי את ראשי הערים באזור לפעול להשארת פרויקטי התשתיות בחברה. אנחנו מיישמים כעת את הפיכתו של תאגיד יפה נוף לחברה שממוקדת בקידום פרויקטים במרחב חיפה למען 300,000 תושבי העיר".

תגובותה של העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. זאביק רוזנשטיין

    ועל הדרך לשלוח את העבריינית המורשעת לנוה תרצה. הגיע הזמן שהיא תריח קצת ליזול

  2. שומר הסף האמיתי

    בליצבלאו שומר הסף… מה עשית כחבר דיריקטוריו מול הנהלת יפה נוף הקודמת (433 זוכר) בהתאם לממצאים החמורים מדו"ח מבקר העיריה שמצא אי סדרים בהכל הסוגים היבטים וזה היה לפני בואו של רמתי? מה עשית …מה עשית… כלום. זה התפתח בתקופתם כחבר דיריקטוריון. בושה לעיניים שרואות מה אתה עושה..ממש בושה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למי שכתב " שומר הסף האמיתי" – לשאלתך מה עשיתי כחבר דירקטוריון … לדוח מבקר העירייה החמור ….. אז קודם טול קורה מעינך, דוח המבקר לתקופה 2016-2018 שפורסם ואושר במועצת העיר , על פי דברי מבקר העירייה : אין בו היבטים פליליים ! יש בו בקשה לשיפור נוהלים. ראוי ורצוי לבחון את ניגוד העניניים המהותי שנמצא בו רמתי, ופסילתו ע"י משרד המשפטים לכהן בחברה גם מתוך חשש לכאורה שמעשיו הם פליליים . ועל כך יכריע בית המשפט.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    טוב מאד אין לי ספק שבית המשפט יתערב וידרוש מעיריית חיפה לקבל את העמדה הברורה מאד של
    ועדת מניעת ניגוד הענינים בנושא הזה. כי אם לא, אז בעצם בית המשפט יבהיר שאין לועדה שיניים ומוטב שתפורק.

    באותו אופן צריך לעתור נגד מינויי פעילים ואנשי רשימה במכרזים תפורים אם יציגו מקרה אחר מקרה אחר מקרה
    ברור שבתי המשפט יתערבו יש פה ערעור קשה של שוויון הזדמנויות ופגם בוטה שגובל בהפרת אמון.

  5. מירה

    מאמינה לרמתי. החברה הזו לפניו עשתה מה שנראה לה. הבטיחה מטרונית חשמלית-לא קיימה. כל המטרוניות מזהמות כמו אוטובוסים.

  6. אחד שמכיר אותו

    ומה עם המנכל הקודם שהיה במעצר מעל חודש? הוא בינתיים מונה למנכל עיריית טירת הכרמל למרות החקירה בעניינו… את זה משרד הפנים אישר.. איזה בושה!

  7. שלמה איינוביץ'

    יואב רמתי הוא איש ישר,
    הגיע למאורת נחשים – והנחשים תוקפים אותו.
    נמאס מתרבות המעטפות מתחת לשולחן של הקבלנים, ונמאס מתרבות התארגן לי ואני אארגן לך… וכשמגיע מישהו לחברה ופתאום המנכ"ל בתוך מעצר בית, ויש דוחות בדרך… אז יש נחשים ויש להם תרגילים…

    תקשיבו לשלמה – אל תאמינו בצורה עיוורת – לא לתקשורת ולא לעתירות… איך שאני מכיר את יואב יש לו מסמכים ונתונים שמפריכים את הכל.

    אני עם יואב

  8. יהודה

    כל פעם שאני שומע אותו ברדיו – את יואב, אני מבין שיש כאן אדם שאומר אמת ובתכל'ס.

    משהו מריח לי לא טוב בכל הסיפור הזה.

    הוא לא פוליטיקאי – זו הטעות שלו. יותר מדי ישר – אז תוקפים אותו

  9. יהודית החיפאית

    מתוך הכרות עם יואב הוא שליח ציבור נאמן! אין לי אישית ובטוחה שלעוד רבים ספק בהתנהלותו הישרה בכל דבר ועניין שפעיל בו! לצערינו יש מצבים בהם נדרש לעקור שחיתות מהשורש, מה לעשות שזה לא נעים וכואב. סומכת על יואב גם בלי לדעת פרטים בנושא מעבר לנכתב כאן. חזק ואמץ! בטוחה שהאמת איתך ותצא לאור במוקדם או במאוחר.

  10. לכבוד המתיימר להיות שומר הסף

    תאמר לי האם במקרה המנכל הקודם שאתה תומך בו כל כך שאינני זוכר את שמו לא זומן לחקירה במשטרה?
    איזו צביעות. סוף סוף ראש העיר מגיעה ועושה נקיון ומעיפה את כל המושחתים… ובדיוק יש כאלו שמרגישים שמישהו לקח להם את הגבינה. אינני מכיר את מר רמתי, אבל לפחות בתור אזרח ותיק בעיר וכצופה מן הצד אני יכול ללמוד על מעשיו לפי האנשים שמתקוממים מולו. בעיני מבלי להכיר את פרטי המקרה הוא זכה אצלי לתעודת יושר. רק מלראות מי מתנגד לו. וכל הכבוד לראש העיר שלנו

  11. אנונימי

    תפקידו של איש ציבור הוא לתקן את הצריך תיקון במוסדות ציבוריים. לא יעלה על הדעת להלך אימים על יואב רק בגלל המאמץ שלו להביא לסדר לטובת הציבור.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר