מייק ויגודה (צילום מתוך האתר של מייק'ס פלייס)
מייק ויגודה (צילום מתוך האתר של מייק'ס פלייס)

מייק ויגודה, הבעלים של קפה טיפול, נפטר בנסיבות טרגיות

מייק ויגודה, הבעלים של קפה טיפול בשכונת הדר בחיפה, סיים אתמול בערב את חייו בנסיבות טרגיות בבית הקפה שלו. ויגודה הקים לפני שנים את מייק'ס פלייס - בר מוכר בירושלים - ואת טיפול, ששב לאחרונה לפרוח לאחר הסגר, הוא רכש בחודש ינואר

פורסם בתאריך: 15.7.20 07:54

מייק ויגודה, הבעלים של קפה טיפול בפינת הרחובות מסדה ובלפור בשכונת הדר בחיפה, הלך לעולמו אתמול (שלישי) בערב בנסיבות טרגיות בבית הקפה שלו. ויגודה רכש את טיפול בחודש ינואר האחרון מברק וקנין. המקום נכנס לשיפוצים, נפתח לפרק זמן קצר מאוד, ונסגר בגלל מגיפת הקורונה. דווקא בשבועיים האחרונים, כך מספרים שכנים, המקום שב לפרוח עם ג'אם סשנים בכל ערב, כשויגודה ובת זוגו מנצחים על החגיגות.

וקנין, שלא ביקר במקום מאז עזב, היה בהלם כשהתבשר על מותו של ויגודה: "הוא היה לקוח שלי, והמשא ומתן למכירה ארך שלושה חודשים. אני לא יודע עליו הרבה, רק שאהב מוזיקה ובעיקר את ניל יאנג. הוא התפאר בכך ששניהם נולדו באותה העיר בקנדה".

ואכן, ויגודה ויאנג נולדו בטורונטו. בשנת 1992 התגלגל ויגודה לירושלים לאחר תקופה ארוכה שבה סיקר את הקרבות במלחמת האזרחים ביוגוסלביה כצלם עיתונות. הוא נשאר בירושלים ופתח את מייק'ס פלייס – בר קטן בסמטת הורקנוס שהציע בילוי שכונתי בסגנון צפון אמריקאי.

"זה היה כוך של 30 מ"ר, אבל האווירה היתה טובה", סיפר אסף גנצמן, שהפך להיות שותף ובעלים, בכתבה לאתר "מיינט ירושלים" בשנת 2017, "אחרי שנתיים של פעילות החליט ויגודה, שצבר חובות רבים, לעזוב את הארץ בפתאומיות. ישבנו כמה חבר'ה על הבר, ומייק סיפר לנו שהוא החליט לעזוב. מיד אחר כך הוא שאל 'מי רוצה את המפתחות של העסק?'. הייתי היחיד שאמר 'אני', וכך היה. העברתי את הבר על שמי והתחלתי להפעיל אותו".

 

 

הכוך הקטן הוליד רשת של ברים אשר שילבו מוזיקת בלוז ורוק אנ'רול. נועם ביטון, שפקד את המקום מפתיחתו, תיאר באותה הכתבה את הסצנה במקום: "אבני היסוד שעליהן נבנתה אימפריית הבילויים הזו גובשו משיגעון מזוקק, כזה שתודלק בגלונים של ברבן זול מקנטקי, על ידי בחור שיום אחד הבליח בעיר הקודש ולקה בסינדרום שגרם לו להשקיע בחזון קצת הזוי – לשחזר בלב המזרח התיכון את הקופי שופ הסטודנטיאלי שבו הוא נהג לשבת בימי הקולג' שלו. ממכונת הקפה הוא נפטר מהר מאוד בהתקף זעם שנגמר בשלל זכוכיות שבורות וצינורות מעוקמים. אחר כך הוא גם נפטר מהפאב עצמו וברח מהארץ, אבל המורשת שהוא הנחיל שם, האמריקנה הקוסמופוליטית שהוא ייסד במרתף הירושלמי צר המידות החנוק מעשן, ממשיכה לחיות. ואם צריך לתמצת את זה במילה – רוקנ'רול. אז צ'ירס, מייק, היכן שלא תהיה".

בשנת 2006 עלה ויגודה לארץ בפעם השנייה, ובשנת 2009 עשה ניסיון נוסף בתחום הברים בירושלים. הוא נכנס כשותף לבר בשם ינקי'ז, אך השותפות התפרקה בעקבות סכסוך שהעסיק רבות את התקשורת בבירה. בשלב מסוים התיישב ויגודה בחיפה.

דוד מגן שמתגורר בהדר אמנם לא נהג לבלות במקום, אך ביום שני בערב הוא עבר ליד בית הקפה והתלהב מכך שהמקום היה מלא לחלוטין ומכך שאנשים שרו וניגנו: "נראה היה שהמקום פורח לאחר שהיה סגור במשך תקופה ארוכה. השיפוץ נראה נהדר והיו שם חבר'ה טובים ואיכותיים".

אתמול כאמור, הסתיימו חייו של ויגודה בנסיבות טרגיות.

 

קפה טיפול (צילום: אלה אהרונוב)

קפה טיפול (צילום: אלה אהרונוב)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

25 תגובות
  1. אסף

    למה לפרסם ככה ישר לפני שמודיעים למשפחה וחברים????
    מה עם קצת אחריות עיתונאית ורגישות?????

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כואב הלב …שאלו אותי שאלות על ההיכרות שלי איתו בטרם עדכנו אותי בעצם הידיעה הטרגית או את יתר משפחתו .אנחנו כואבים את מותו של אדם יקר וחשוב בחיפה ומצרים על הפרסום חסר הרגישות הזה למותו

  3. חיפאית

    ואם כבר מדווחים, אז בשביל מה הקוד המיוצר "בנסיבות טראגיות"? תכתבו התאבד, בין כה וכה כולם מבינים

  4. גלית

    זה ממש לא בטוח שהתאבד בגלל הקורונה כולם מאיימים בלהתאבד אבל זה מממש לא רק בגלל הקורונה הזוג נטלי וזיו שהתאבדו מממש לא התאבדו בגלל הקורונה היה שם מעבר צר לי מאוד ועצוב אבל אל תפילו כל דבר על הקורונה יהי זכרו ברוך

  5. עדי

    למה לא לכתוב שהוא התאבד? הנסיבות הטרגיות הן הממשלה והטיפול שלה במשבר הכלכלי החמור. יהי זכרו ברוך

  6. ר

    מייק התאבד כתוצאה של ממשלה מושחתת ומנותקת מהעם וזו רק ההתחלה

  7. אביטל

    למה להאשים את המדינה והקורונה? בתוך קורות חייו שפורטו פה היה אדם קצת לא יציב , עצוב שאדם מתאבד אבל האחריות היא לגמרי עליו

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יהי
    זכרו ברוך . חבל מאוד שעוד אדם הלך בגלל התנהלות לא טובה של הממשלה.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יהי זכרו ברוך חבל שאנשים מתיאשים המצב הכלכלי לכל אדם מגיע לחיות בבקשה אנשים אל תתיאשו. אם לא מתים מהקרונה מתים מהתאבדות אל תתיאשו

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בתור אחד שהכיר אותו טוב ,ושנים.. הוא אף פעם היה שפוי . במאה אחוז.
    יהי זכרו ברוך

  11. שלומי

    תקרא שוב את התגובה שלך ותראה איזו טעות יש לך. מומלץ לקרא לפני שמפרסמים.

  12. בר דעת

    הנה הזבלות שיאשימו את הממשלה.אם כל הכאב הבן אדם פתח עסקים סגר ברח ,פתח הסתכסך ברח, היה הכסף בזבז ,פתח עסק הלך או לא הלך כמו הרבה מאד אנשים גם לפני הקורונה גם בקורונה וגם אחרי. העסק שלי סגור כבר 5 חודשים ושלושה חודשים אני לא משלם משכנתא ,לא מחפש להאשים אף אחד ,רוצה רק שנעבור את זה בבריאות ולא בחולי,ללא האשמות ומרמור.יהי זכרו ברוך.

  13. אופטימי

    הנה הזבלות שיאשימו את הממשלה.אם כל הכאב הבן אדם פתח עסקים סגר ברח ,פתח הסתכסך ברח, היה הכסף בזבז ,פתח עסק הלך או לא הלך כמו הרבה מאד אנשים גם לפני הקורונה גם בקורונה וגם אחרי. העסק שלי סגור כבר 5 חודשים ושלושה חודשים אני לא משלם משכנתא ,לא מחפש להאשים אף אחד ,רוצה רק שנעבור את זה בבריאות ולא בחולי,ללא האשמות ומרמור.יהי זכרו ברוך.

  14. נמש

    נו אז למה המדינה אשמה בטמטום של אזרחיה ? אף אחד לא הכריח אותו לפתוח עסק .. כולם יודעים שעסק זה מזל

  15. חי

    אני גר ליד המקום מה שאני לא אהבתי זה למחרת עברתי וראיתי את הפאב פתוח אשים בחוץ צוחקים שותים בירה מה זה הגועל נפש הזה איפה כבוד לבן אדם שנפטר רציתי לקחת אבנים ולזרוק על המזדיינים האלה גועל נפש ואם זה חברה שלו שפתחה את המקום צריך לתת לה מכות בני זונות אין להם כבוד

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר