סינטה בר (צילום: ישראל אלפסה)
סינטה בר (צילום: ישראל אלפסה)

מרד המסעדות: "אנחנו אנשים שומרי חוק, שברו לנו את הלב"

החלטתה של הממשלה לסגור את המסעדות כבר היום בשעה 17:00 מטריפה את המעדנים שיוצאים למרד. טלי שחרית מקבוצת סינטה בר: "זה כל כך לא הוגן, כל כך מעליב אפילו. איך אפשר לדרוש ממך מעכשיו לעכשיו לסגור? כולם צריכים להצטרף למאבק, אסור לנו להיכנע"

פורסם בתאריך: 17.7.20 14:23

טלי שחרית, מבעלי קבוצת סינטה בר, זועמת. ואת הזעם היא לא שמרה לעצמה אלא פרסמה פוסט בפייסבוק תחת הכותרת "סרוויס מחאה – לא סוגרים בסופ"ש. מי שמזלזל בנו, סופו שנזלזל בו". שחרית קוראת לכל בעלי המסעדות להצטרף אל המאבק. "לא זורקים אוכל לפח", היא כתבה בעמוד הפרטי שלה, "חברים שלי, החלטנו לצאת למלחמה. זו פקודה בלתי חוקית בעליל, חובתנו להילחם על העסקים שלנו, גם אם נהפוך לעבריינים בעל כורחנו".

הפוסט הגיע בגלל החלטתה של הממשלה מאמש לסגור את המסעדות כבר היום (שישי) בשעה 17:00 – בדיוק כפי שהיה בסגר של הגל הראשון – ולאפשר רק משלוחים וטייק אוויי. "לא נזרוק את כל ההכנות ואת חומרי הגלם שכבר עשינו לקראת הסופ"ש", היא המשיכה, "לא נשנה את התנהלותנו לפני שיוצג בפנינו צו חתום של ההגבלות החדשות". את הפוסט היא סיימה בקריאה לציבור לבוא ולתמוך בבעלי המסעדות וכי כל מסעדות הקבוצה – סינטה בר, ששון הבר באחוזה וממבו מילאנו – יישארו פתוחות לפי ההנחיות של משרד הבריאות לאורך כל סוף השבוע.

 

הקריאה של בעלי המסעדות

הקריאה של בעלי המסעדות

 

שחרית, הגיעו מים עד נפש?

"התחושה היא שלא רואים אותך, אף אחד לא רואה אותך. מהיום להיום סוגרים וזהו, בהינף יד סוגרים אותך ותסתדרי. מילא אם היו פה מספרים באמת מפחידים. בחיים לא ראיתי מחלה שנספרת במספרים ולא באחוזים. בכל המחקרים בעולם על מחלות מדברים באחוזים, ובקורונה סופרים אנשים, וזה הזוי. סופרים את המונשמים ולא טורחים לומר לך איזה אחוז אפסי זה מתשעה מיליון אזרחים".

אתם לוקחים בחשבון שאולי תיקנסו ב-5,000 שקל?

"כן, אנחנו לוקחים את זה בחשבון. אני חושבת שראוי שנשלם קנס כדי להגיד 'אנחנו פה, תראו אותנו, תסתכלו עלינו'. אין לי בעיה לשלם את הכסף הזה ולהגיד 'וואללה, אתם לא יכולים לעשות פה מה שאתם רוצים'".

ואת הסועדים גם יקנסו?

"אני לא יודעת, אין לי מושג. תכל'ס, על מה יקנסו אותם? יש חוק שהם עוברים עליו? אין חוק כזה שאומר 'אל תאכל במסעדה שאמורה להיות סגורה בגלל הסגר'. עדיין לא חוקקו את החוק הזה".

 

 

הפוסט שלך מכוון רק לסופ"ש הקרוב?

"רק לסופ"ש, אנחנו אנשים שומרי חוק. אף פעם לא עברנו על שום חוק. בעלי ואחי הם יוצאי יחידות מובחרות בצה"ל, אנחנו עובדים על פי החוק תמיד. זה משהו שבחיים לא עשינו, אבל זה כל כך לא הוגן, כל כך מעליב אפילו. איך אפשר לדרוש ממך מעכשיו לעכשיו לסגור? מה חשבתם לעצמכם? תגידו יום ראשון, אין בעיה, נתחיל לחסל את הסחורה. עשינו הכנות, הקונדיטוריה עובדת, הבשרים נפרסו והם מתיישנים במקררים, יש בקבוקי יין וחביות בירה פתוחות – מי יפצה אותנו על זה? ועל שליחה של עובדים שוב הביתה אני בכלל לא מדברת. מה שעומד להיות פה ביום ראשון – לבכות את החיים. זה שובר לך את הלב".

בכמה עובדים מדובר?

"בקבוצה יש 400 עובדים. אנחנו קבוצה גדולה – שש מסעדות ומפעל פסטה. זה לא פשוט. אנשים לא מבינים איזה מערך עצום יש מאחורי הקלעים של הדבר הזה, כמה משפחות אנחנו מפרנסים. מסעדה עובדת במשמרות, ולכן אנחנו צריכים כפול אנשים מכל מקום עבודה אחר".

מי מהמסעדנים נענו לקריאה?

"עודד שטראוס ורשת ויוינו שלו וגם קבוצת מינה טומיי-רפאלו, אלו מהגדולים. אני לא יודעת מה הקטנים עושים. אני חושבת שכולם צריכים להצטרף למאבק, אסור לנו להיכנע. זו הפעם הראשונה בחיים שלי שאני קמה בבוקר ובא לי לחיות במדינה אחרת. שברו לנו את הלב, איבדנו אמון במערכת. ייאוש".

 

טלי שחרית (צילום: ישראל אלפסה)

טלי שחרית (צילום: ישראל אלפסה)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה שהכי. מרגיז אדם עם 3 כתבי אישום חמורים מאוד נותן הוראות לא יקום ולא יהיה

  2. הנחיות לאזרחים ולא לבעלי עסקים

    הגיע הזמן שיינתנו הנחיות רק לאזרחים,המדינה סתם מסבכת את עצמה עם פיצויים והפגנות עם עצמאים וכו'.
    זה צריך להיות הרבה יותר פשוט:להוציא הנחיות שמקומות z,y,x מסוכנים לחיי אדם ושכל מי שכן בוחר לעשות שופינג/לשבת במסעדה המדינה לא תשתתף בכיסוי הרפואי שלו באם ידבק ויצטרך אשפוז רפואי.זהו.
    די כבר לאכיפה ולקנסות לבעלי העסקים.אנשים נורמטיביים יישמעו להנחיות המדינה ורובם יפסיקו לצאת למקומות מסוכנים מרצונם

  3. חגיגת המסעדות והבארים תרמה לתחלואה

    כאילו הם היחידים בלי פרנסה ואין מאות אלפים…
    מתבכיינים בלי סוף, זה המצב. חגגתם, יש גל שני, אכלנו אותה כולנו..

  4. נפתלי בנט אמר לטפל הפינצטה וחבל שלא מקשיבים לו

    מסכים עם התגובה השנייה. צריך להעניש רק את האזרחים הבעייתיים שמצפצפים על ההנחיות ולדרוש מהם לשלם את כל עלויות הטיפול. אי אפשר בגלל כמה דפוקים להעניש את כולם.

  5. אפס סולידריות לציבור

    בכל העולם בעלי העסקים הבינו את המצב
    כאן לא הבינו בהדבקה של 200 ואז 500 ליום היה צריך סגר מיידי לשבועיים אבל פחדו מבעלי עסקים אז קבלנו 2000 נדבקים ומאות הרוגים ועכשיו הם מתבכיינים שוב בעלי העסקים.. תתביישו לכם

  6. אחד שעבד בקבוצת הסינטה בר!!!

    ועד מתי תמשיכו לתת לעובדי קבוצת הסינטה בר לעבוד במשמרות כפולות כנראה ששכחת טלי!!!
    פשוט בושה!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר