מיכי אלפר (צילום: בועז כהן)
מיכי אלפר (צילום: בועז כהן)

המשטרה נגד אלפר: "נבחר ציבור מנותק"

מתקפה חסרת תקדים של משטרת ישראל נגד מ"מ וסגן ראש העיר מיכי אלפר, שדרש אתמול מהמשטרה להתנצל על העימות עם המתפללים ברמת ויז'ניץ: "מדובר בהתבטאות אומללה ומכפישה ובהודעות פופוליסטיות חסרות בסיס. מן הראוי שיתנצל על כך בהקדם"

פורסם בתאריך: 8.10.20 10:38

במשטרת ישראל זועמים על מ"מ וסגן ראש העיר מיכי אלפר בעקבות התבטאויותיו אתמול (רביעי) בעקבות העימות בין שוטרים למתפללים ברמת ויז'ניץ, וכינו אותו "נבחר ציבור מנותק".

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", העימות פרץ לאחר ששוטרים חילקו דוחות למתפללים בגין הפרת הנהלים שנקבעו במסגרת המאבק בנגיף הקורונה. בתגובה אמר אלפר כי הוא הבהיר למפקד תחנת חיפה נצ"מ אמיר גולדשטיין "שאין מקום לאלימות, ושאת המראות של משטרת ישראל בירושלים אין צורך לייבא לחיפה. אנו דורשים את התנצלות תחנת חיפה לאירוע".

כעת יוצאת המשטרה בביקורת חסרת תקדים נגד אלפר. "מדובר בהתבטאות אומללה ומכפישה של נבחר ציבור המנותק מהקשיים ומההתמודדות המורכבת של השוטרים, ומן הראוי שיתנצל על כך בהקדם", נכתב בתגובתה של המשטרה על דבריו של מ"מ ראש העיר, "השוטרים אוכפים את התקנות במסירות ובמקצועיות למען הבריאות והחיים של כולנו. לצערנו, ניסיונות ההידברות שתוארו לא מתורגמים למעשים, והשוטרים זיהו במקום הפרות רבות לצד התנגדות לאכיפה וניסיונות להכשילה במגוון דרכים. נמשיך לאכוף את התקנות בכל מקום ולפעול נגד כל ניסיון להכשיל את האכיפה ולסכלה".

 

 

עוד נמסר כי "הפרסום מפי נבחר ציבור הוא תמוה בעינינו, כאשר הוא לא מגנה את ניסיונות הפגיעה בשוטרים המייצגים את מערכת אכיפת החוק במדינה ומעניק גיבוי לאלה המפרים את החוק. מצופה מבעל התפקיד להפעיל באופן מושכל את מערך האכיפה העירוני בתחום הקורונה, בפרט בעת חסימת הכביש על ידי תושבי המקום, במקום להשקיע את מרצו בהודעות פופוליסטיות חסרות בסיס".

עדכון (13:17): ההתכתשות בין הצדדים נמשכת. בהמשך לתגובתה של המשטרה מסר אלפר: "הודעת המשטרה נשמעת מנותקת מהמציאות, וקשה להאמין כי יצאה ממשטרת ישראל. אין מתפקידה של המשטרה להעניק ציונים לנבחרי ציבור. לא היה ולא יהיה. תפקידה של המשטרה הוא לשמור על הסדר הציבורי באופן שוויוני, תוך שמירה על אמות מידה ונורמות מחייבות, וככל גוף ציבורי במדינת ישראל עליה להיות נכונה לקבל ביקורת. יתרה מכך – בכירי המחוז ומפקדי המשטרה שוחחו עמי אתמול והיום וביקשו לעבוד בשיתוף פעולה מול הקהילה ובהידברות. הם רואים בכך אירוע מביך של המשטרה ובוחנים את הדרך להרגעת הרוחות מול הקהילה. הקהילה החרדית בחיפה מהווה דוגמה ומופת לשמירה על ההנחיות באדיקות, וגם אם קיימות תופעות שוליים הן אינן משקפות מציאות. למען הסר ספק, האירוע המדובר היה קיום מניין תפילה בשטח פתוח בהתאם להנחיות. אנו בעירייה נמשיך בפעילותנו האינטנסיבית להורדת היקף התחלואה בעיר, וזהו תפקידנו בעת הזו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

26 תגובות
  1. אלפר נציג ציבור אמיץ

    תסכימו איתו או שלא , הוא מייצג את הציבור שבחר בו באומץ ביושר ובהגינות , הלוואי ולנו היה נציגים כאילו.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נפלא שהמשטרה מצאה את האשם בהתנהגות הברוטאלית שלה בכל הארץ נגד המפגינים בשמאל ונגד החרדים. נראה אותם יוצאים נגד אנשי השמאל שמגנים את התנהגות המשטרה בהפגנות. הם לא יעזו. אבל כאשר מדובר בנציג חרדי – יאללה נכנס בו. התנהגות מופקרת של המשטרה. !!!!

  3. יהודי אמיתי

    חייבת להיפתח חקירה משטרתית כנגד מיכי אלפר.מאיפה יש לו 3 רכבים,לפחות 2 דירות וכסף רב? כמה כסף שחור מקבל בעבור פרוייקטים פרטיים שהוא מקדם עבור בוחריו הליטאים.במיוחד בשכונת נווה שאנן בה הוא מתגורר.איש ציבור שעוזר רק. לקהילה הליטאית.הגיע הזמן להפגין מול ביתו.הדג מסריח מהראש.

  4. לא שוכחים את ההתקהלויות בויז'ניץ - ראו % הנדבקים

    גם מפרים את ההנחיות, גם מסכנים את כולנו, גם מעיזים להתעמת עם השוטרים שממלאים את תפקידם ובסוף עוד רוצים התנצלות. הגיע הזמן להעמיד אותם המקום.

  5. העיר קורסת וראש העיר בבית קפה לוגמת !!

    הפוך לאטה אגוז חלש עם קוראסון שקדים..
    גו'ב חלומות….

  6. דורשים ועדה קרואה

    טוב מאד סוף סוף המשטרה פועלת ומגיבה למגזר המיוחס, שהחליט שהוא ייקבע עבור עצמו את המגבלות..
    ראינו מה קרה בקפסולות בישיבות כשהם תקפו את גמזו למה דרש שייבדקו – התברר שנדבקו 1500 אברכים בקפסולות
    הם עושים דין לעצמם וכשהשמטרה מתייחסת אליהם כמו לכל אזרח אחר אז מבחינתם זו רדיפה ויש מייד התקרבנות..
    אדון אלפר לא ראוי להיות סגן ראש עיר. למעשה קליש ידעה לבחור בדיוק את כל אלו שלא ראויים להיות סגן ראש עיר.
    זה "התפוצץ לה בפרצוף" שוב ושוב.
    דב חיון לא היה ראוי. זעתרא וגם שהירה לא ראויים. אלפר לא ראוי. לזר קפלון לא ראוי.
    איזה כשרון לבחור סגנים כל אחד פחות ראוי מהשני שלא נדבר על העציציוני.
    פשוט חבורה שמביאה להתנהגות פסולה, פוליטיזציה, קיטוב, צעקנות והצטלמות כעשייה. מתבייש במועצת העיר הזאת
    כל מי שראה איך מתנהלים הדיונים ומה הרמה בהם מבין שזה קרקס עצוב.

  7. מתמידה בשתיקתה

    במקרה הזה המשטרה צודקת. תמוה ומקומם שראש העיר לא מגיבה ולא מגנה קבוצה אנשים שעוברת באופן עקבי על החוק, לא נשמעת לתקנות, ומסכנת את הבריאות והחיים של כולנו. שתיקתה של קליש רועמת. קליש מועלת בתפקידה כשהיא לא מגנה את ניסיונות הפגיעה בשוטרים המייצגים את מערכת אכיפת החוק במדינה. שתיקתה מעניקה גיבוי לאלה המפרים את החוק. מצופה מראש עיר להפעיל באופן אחיד ובלתי מתפשר את מערך האכיפה העירוני בתחום הקורונה, בפרט בעת התקהלויות המנוגדות לתקנות ונסיונות לחסימת הכביש כמו שאירע בשכונה הנדונה. לפני שקליש מכניסה את הצבא לחיפה מוטב שתלמד קודם לתת גיבוי ולכבד את המשטרה. אבל קליש כדרכה מתמידה בשתיקתה. ראשת עיר עלובה.

  8. חיפה אדומה

    העיקר שקליש פצחה במסע יחצנות מתוקשר להכנסת חיילי פיקוד העורף לחיפה. שתכשיר ותייעל קודם את עבודת הפיקוח העירוני ותפעל תוך מתן גיבוי מירבי ובשיתוף פעולה עם המשטרה. תושבי חיפה מחזקים את ידי המשטרה, דורשים אכיפה אחידה בכל השכונות, ומוחים על מדיניות האכיפה הסלקטיבית, ההחרגות, ועצימת העין אל מול ההתנהגות המופקרת של חלק מהציבור החרדי בחלק מהשכונות. חבל שהנהגת העיר יושבת על הגדר כדרכה, ומתוך שיקולים קואליציונים לא נוקטת עמדה. אין פלא שחיפה אדומה.

  9. יוסי

    המשטרה צריכה לבדוק איפה היה אלפר ביום כיפור ביחד עם משפחתו.
    בבית המשפחה לא היתה.

  10. ויזניץ

    עזבו אותכם! אלפר צודק. נכון מה לעשות אנחנו חרדים, אבל הייתה זו אגרסיביות וכוחניות שממש לא במקומה.
    בויזניץ, מתפללים רק בשטחים פתוחים תחת השמש הקופחת, וזה היה שקוף שאחרי שהגיעו התיעודים של השוטרים האמיצים משכונת מאה שערים היה מישהו שרצה לשווק תמונות גם מאזורי הפיקוד שלו.
    וחבל.. בהחלט גרם כאב רב לכלל התושבים פה

  11. אוזן לכותל.

    מציע שיאח"ה יחקרו אותו, ואת מנהל ההנדסה.
    ניתוק ממנהל תקין וחיבור לעטיני קבלנים ומאכרים.

  12. יוסי

    יהודי אמיתי קבל עדכון.
    ברשות אלפר 2 דירות ו-2 דירות לא חוקיות (השתלט על רכוש משותף), צריף גדול בחצר.

  13. שרי

    עלה לו השתן לראש . חושב שאם הוא והחרדים הצליחו לשלוט בעירייה ולהפוך את מנהליה לבובות יעשו זאת גם למשטרה.
    שיחזרו למקומם הטבעי , ישבו בשקט וירגעו . יש גם תושבים אחרים בעיר הזאת ובמדינה הזאת.

  14. לפעול ביד קשה כמו בניו יורק

    תלמדו ממשטרת ניו יורק. סגרו בכח בתי תפילה, פיזרו הלוויות ואפס סובלנות יותר להפרות של החרדים שם.
    ליישם גם כאן בלי לפחד מהם. אנחנו לא רוצים לסיים בגללם במיון ומונשמים.

  15. ליהודי אמיתי וליוסי

    אם אסף רק 2 דירות ועוד 2 ללא היתר הוא באמת צדיק הדור.

  16. חן

    אלפר הוא בריון ידוע ולכן יהב לא רצה איתו דום סיג ושיח. עכשיו מצא מטומטמת ומתנפח.

  17. גוגו

    הוא הרי שייך לאלה שהתרגלו רק לקבל ולא לתת כלום.קהילת ויזניץ בחיפה התלבשה על כל המבנים הפנויים ומקימים עוד ועוד ישיבות וישיבות והקהילה גודלת באלה שרק מייצרים ילדים שאנחנו נצטרך לפרנס בעתיד הלא רחוק כי הם הרי משפחות מרובות נתמכי קיצבאות לומדי תורה ותורתו אומנותו.אומנותם החידה של לומדי התורה היא גיוס תרומות וקניית אוכל העצמת הגזענות הפולנית ןהעצמת ההיפרדות מקהל שאר היהדות במדינת ישראל.מתיי יקום מישהו אמיץ מספיק שיתחיל לעשות משהו לטובת עצירת העלוקות שיושבות על גב הציבור החילוני בישראל .

  18. מוטי

    לא כל כך מטומטמת. כרתה איתו ברית וקוששה את קולות החרדים, מה שהביא לה את ראשות העיר חיפה. אז אולי מנוולת אבל לא מטומטמת.

  19. משה

    מה השנאה לחרדים? החרדים בחיפה שונים ממאה שערים למה לנהוג איפה ואיפה ?כבדו אדאולוגיה מתפללים בחוץ תחת השמש הקופחת שיאכפו קודם את החילונים בטיילת בת גלים תפילה ליהודי שומר תורה זה חיוני לא פחות מהליכה לסופרמרקט

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר