כרזת האירוע של קולקטיב סירה וסטודיו זה מה ניש
כרזת האירוע של קולקטיב סירה וסטודיו זה מה ניש

בגלל דרישה של חרדים: קיומו של אירוע תרבות מוטל בספק

ביום שבת בשעה 11:00 מתוכנן להתקיים אירוע של ציורי גרפיטי ברחוב שיבת ציון בעיר התחתית, אך קיומו מוטל כעת בספק בשל דרישה של יו"ר סיעת אגודת ישראל במועצת העיר וחבר הקואליציה העירונית אריה בליטנטל "לבטל חילולי שבת במרחב הציבורי בחסות עיריית חיפה"

פורסם בתאריך: 21.12.20 18:00

קיומו של אירוע התרבות של קולקטיב סירה וסטודיו זה מה ניש, שמתוכנן להתקיים ביום שבת בשעה 11:00, מוטל בספק בשל דרישה של יו"ר סיעת אגודת ישראל במועצת העיר וחבר הקואליציה העירונית אריה בליטנטל "לבטל חילולי שבת במרחב הציבורי בחסות עיריית חיפה".

באירוע אמורים כ-30 אמנים לצייר עבודות גרפיטי על הקירות ועל הדלתות של בתי העסק ברחוב שיבת ציון בעיר התחתית. "נדהמתי לראות את מתן החסות של עיריית חיפה, שמזמינה את הציבור החיפאי להשתתף בהפנינג ציורים ועבודות גרפיטי ברוח האמנות החופשית על קירות ועל דלתות העסקים ברחוב שיבת ציון בעיצומה של שבת קודש, פרשת 'ויגש', ד' בטבת", כתב בליטנטל לראש העיר עינת קליש רותם, והוסיף כי "זוהי פרצה חמורה בסטטוס קוו שקיים בעיר שנים רבות. פעילות זו עם קצת יצירתיות ורצון טוב ניתן לקיים באחד מימות השבוע".

 

 

עוד כתב בליטנטל כי "בטוחני שעולי שיבת ציון, שעלו לארץ מתוך כבוד והערכה לתורת ישראל ושעל שמם נקרא הרחוב, היו מתביישים מחילול השבת ההמוני. אי לכך אני מבקש לבטל את האירוע בשבת ולקיימו באחד מימי השבוע".

בליטנטל אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "ברור שזו הפרה של הסטטוס קוו. מה הבעיה לעשות זאת ביום חול או לאחר צאת השבת? כמה בעלי חנויות ברחוב ששומרים שבת פנו אלי והתלוננו על כך שעורכים את האירוע בשבת. פניתי לראש העיר כי אנחנו נמצאים בעיר שבה הסטטוס קוו הוא חשוב מאוד ויש לשמור עליו".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. ר. סגל

    העבריינית המורשעת ואהובה הספן מכרו את העיר לחרדים, והפרזיטים מנצלים זאת עד תום.

  2. אין

    בושה. אם העירייה תתקפל זה יהיה מחדל.
    מזל שהכניסו את שס לקואליציה.

  3. אבי הראל

    לא ממש ברור. למה האמנים צריכים את אישור השחורים לאירוע גרפיטי? זה גרפיטי בשחור?

  4. קילר

    למה ההתנגדות העזה? יש חרדים שמתכוונים ללכת לזונות באזור, והגרפיטי יפריע להם להתרכז בגמירה? בגמרא?

  5. ירדן

    לבטל אירועי חוסר תרבות וסלאמ׳ס .
    אירועי תרבות אפס אבל אירועי חוסר תרבות יש.
    גרפיטי זה תרבות סלאמ׳ס וכיעור לעיר.
    עיר בקריסה טוטאלית.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אנו כתושבי העיר חיפה וכילידיה, לא רק מגנים את התופעה של פגיעה בחופש הפרט ולא רק בעיר חיפה אלא גם בכל אזורי מדינת ישראל ששייכת לאזרחיה השפויים יותרץ ןהגיע לה העת שנסיר מעלינו את תופעת התחרדותם של כלל הישובים בישראל, כולל את חוקי ההלכה שאותם המציאו רבנים שעל פסיקותיהם יישק דבר, כל זה אינו מקובל עלינו, ואני מאוד מקווה שיגיעו אותם ימים שלהם כולנו מצפים בכליון עיניים, שבהם נראה את מדינת ישראל מתנהלת כאחת ממדינות העולם וללא ערבוב של דת ומדינה, נושא שכה מסכן את המשך קיומנו כאן !

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פוליטיקה זולה במקום תרבות, רפיסות במקום אסרטיבית, כפייה דתית על ציבור גדול שצורך תרבות לא לפי כללי התורה והנהלת עירייה ששכחה את תפקידה האמיתי.
    נקווה רק ששמה של העיר יישאר ולא יוחלף לחיפה עילית

  8. יורם

    פוליטיקה זולה במקום תרבות, רפיסות במקום אסרטיבית, כפייה דתית על ציבור גדול שצורך תרבות לא לפי כללי התורה והנהלת עירייה ששכחה את תפקידה האמיתי.
    נקווה רק ששמה של העיר יישאר ולא יוחלף לחיפה עילית

  9. המגיב

    מדהים בעיני שיש אנשים שעדיין מחזיקים בדעות כל-כך ארכאיות ומנותקות ומכנים גרפיטי כחוסר תרבות…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר