רחוב חביבה רייך
רחוב חביבה רייך

תושבי חביבה רייך מעלים הילוך וחותמים על עצומה

תושבי רחוב חביבה רייך מתלוננים כבר שנים רבות על מצוקת החניה ברחובם, וטוענים לאוזלת יד של העירייה. כעת, לאחר שהגיעו מים עד נפש, הם חותמים על עצומה שתישלח לראש העיר. יוזמת העצומה ראדה זלטקין: "יש לעירייה קרן חניה אבל היא לא רוצה להוציא את הכסף". העירייה מצדה מבטיחה חניון חדש

פורסם בתאריך: 14.1.21 08:14

תושבי חביבה רייך בשכונת רמות רמז חותמים על עצומה שקוראת לעיריית חיפה למצוא פתרון למצוקת החניה ברחוב. בעצומה כתבו התושבים: "אנחנו, דיירי רחוב חביבה רייך, סובלים זמן רב ממצוקת חניה שהחריפה מאוד עם האכלוס האחרון. פקחי העירייה מגיעים בשעות הערב והלילה ונותנים דוחות לרכבים. המצב הפך לבלתי נסבל, במיוחד כשרבים מאיתנו נמצאים בחל"ת וחלקנו אף מחוסרי עבודה. בסיורים שהתקיימו כאן ראיתם במו עינכם את מצוקת החניה והבטחתם לטפל בבעיה ולהוסיף חניות, אך עד עתה לא נעשה דבר. ידוע לנו כי קיימת בעירייה קרן חניה שנועדה לטיפול בבעיות חניה. אנחנו דורשים כי יופסקו מיד שליחת הפקחים ומתן הדוחות וייעשה טיפול דחוף של העירייה בתוספת חניות. כמו כן נבקשכם לספק לתקופת ביניים פתרון במני בדמות מדבקות תושב שיאפשרו לדיירי הרחוב לחנות באדום-לבן בשעות מצוקת חנייה".

את העצומה מתכוונים הדיירים לשלוח לעירייה, ועד כה נאספו כבר 364 חתימות – הרבה מעל לרף 300 החתימות שהם הציבו לעצמם.

מצוקת החניה ברחוב חביבה רייך קיימת כבר זמן רב, והתושבים חוששים כי היא תלך ותגבר לאחר אכלוסם של מיזמי בנייה נוספים שמתוכננים בו. כבר במאי 2019 חתמו התושבים על עצומה ודרשו מהעירייה למצוא פתרון לבעיה ולהיפגש עם ראש העיר עינת קליש רותם, אך ללא הועיל. אל המצב הקשה של התושבים נוספה לאחרונה גם חלוקת דוחות, כולל בשעות הערב.

יצוין כי בשנת 2017 הגישה קליש רותם, אז חברת מועצת העיר באופוזיציה, הצעה לסדר בנושא הרחוב שעמד במרכזה של התחדשות עירונית. תחת הכותרת "נושאים לתיקון בתוכניות העתידיות לשיפור ולהפחתת המפגעים בשכונה" היא התייחסה לסוגיית החניה והאכיפה. בנוגע לחניות היא כתבה כי "כבר היום יש מצוקת חניה קשה. הפרויקטים החדשים לא חויבו בשתי חניות לדירה. כאשר רוב הרחוב יאוכלס תהיה בעיית חנייה רצינית". באשר ל"אכיפה מוגזמת של חניה חלקית על מדרכה", כדבריה, היא כתבה: "קיימת אכיפה מיותרת ומוגזמת למכוניות שחונות חלקית על המדרכה, בייחוד בחלקים הצרים יותר של הרחוב שבהם עוברות המשאיות מחשש לנזק לרכבים".

במשדר "חיפה און אייר" בדף הפייסבוק של העירייה שהתקיים ב-15 באוקטובר נשאלה קליש רותם על ידי דובר העירייה אלירן טל על מצבו של הרחוב והשיבה: "אנחנו משקיעים בזה הרבה מאוד עבודה. אני מכירה את הסיפור של הרחוב, אני מכירה שם פחות או יותר כל מטר מרובע, ואני יודעת על הדיונים, למשל 'אולי אפשר להוסיף עוד כמה מקומות חניה עם סימונים אחרים?'. אנחנו נטפל בזה. אבל הדבר הכי קריטי בעיני זה בניין החניה. ישבנו על זה הרבה מאוד עם כל מינהל ההנדסה. בדקנו איזה שבע או שמונה חלופות, ובסופו של דבר בחרנו בחלופה אחת שהיא הכי הגיונית והכי נכונה, והיא תשרת הכי טוב את רוב תושבי השכונה. הוצאנו תוכניות, והכל מבחינתנו מוכן".

גם במקרה זה הטילה ראש העיר את האחריות על גוף אחר: "הבעיה היחידה שלנו היא שהרשות להתחדשות עירונית, שיש לה חלק בתכנון של השכונה ושאמורה לממן לפחות חלק מהפתרונות, לא יכולה לעשות את זה בגלל שאין תקציב ממשלה ובגלל שהכל תקוע. אני חושבת שקיימתי עם הרשות להתחדשות עירונית ועם משרד השיכון שלוש או ארבע פגישות. השכונה תמיד עולה לדיון. אני רק רוצה להבטיח לתושבי השכונה שלא רק שאנחנו לא שוכחים אתכם אלא שהשכונה נמצאת כל הזמן על השולחן שלי וכל הזמן בעבודה. אנחנו הרבה יותר מוכנים ומתקדמים לפתרונות, כלומר ביום שבו הממשלה תשחרר לנו את התקציב, נוכל בהרבה יותר קלות להתקדם ולצאת לדרך. זה לא פשוט בכלל וצריך להבין – זה לא נמצא רק באחריות העירייה מכיוון שכל השכונה הזו נוהלה וקודמה על ידי הרשות להתחדשות עירונית ומשרד השיכון, ולכן אנחנו כאן עם מגבלה גדולה מאוד של שיתוף פעולה עם הממשלה. גם הם מבינים ומודעים ורוצים לעזור, אבל גם להם יש את הקשיים שלהם. כל מה שנוכל לעשות ברמה של להקל על החיים, על היום יום, בבקשה – אתם יודעים איך להשיג אותנו ואת עוזרי ראש העיר. אנחנו בקשר שוטף, אנחנו נעזור. זה לא מחר בבוקר, אבל אני מבטיחה לכם שאנחנו על זה".

 

 

יוזמת העצומה ראדה זלטקין: "מה שקורה פה זה פשוט אסון. אנחנו נאלצים לחנות על מדרכות, כל הרכבים נדפקים ואנשים בורחים מהשכונה. לעולם לא אוכל למכור את הבית בגלל שאין פה חניה. אם חונים על המדרכה אז חוסמים אותה כך שאי אפשר לעבור עם עגלה. זו מצוקה גדולה מאוד".

לדבריה של זלטקין, "בעלי החניות הפרטיות הם אלה שמזמינים את הפקחים. בארבע וחצי שנים שאני גרה פה שילמתי כבר 2,500 שקל על דוחות. למה? כי כשחוזרים הביתה בשעה 23:00 אין איפה לחנות. בנו פה המון בתים ואין חניה. והכי גרוע זה שאין למי לפנות ועם מי לדבר. כבר התייאשתי. אנחנו יודעים שיש לעירייה תקציב. מול הבית שלי יש מגרש שאמור לשמש חניה ל-100 מכוניות, אבל בעירייה חוסכים את הכסף. יש לעירייה קרן חניה אבל היא לא רוצה להוציא את הכסף. אי אפשר לגור פה. בנו כאן פארק ציבורי שאליו מגיעים אנשים משכונות אחרות, חונים פה עד לשעה 20:00, ולדיירים שחוזרים הביתה אין איפה לחנות. עכשיו מתוכננים פרויקטים נוספים ברחוב, ואני לא מבינה איך גברת קליש רותם יכולה להרשות לפרויקטים האלה לצאת לדרך".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "אגף הדרכים מקדם בימים אלה חניון חדש בסוף רחוב חביבה רייך על שטח של בניין המיועד להריסה. במקביל מקדם מינהל ההנדסה תוכנית בניין עיר (תב"ע) להקמת חניון נוסף ברחוב. חניונים אלה יתווספו לחניונים הציבוריים שכבר הוקמו ברחוב, ובהם חניון ציבורי של יותר מ-60 מקומות שהוקם בעלות של כשישה מיליון שקל במסגרת שיקום הרחוב".

 

רחוב חביבה רייך

רחוב חביבה רייך

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

32 תגובות
  1. מפקד הקומנדו ר.ס

    אתם רציניים??? מאמינים להבטחות של עבריינית מורשעת???

  2. חני

    תשובת העירייה זריית חול בעיניים
    החניון שרוצים כביכול להוסיף זה בעקבות רצונם לתת עוד אשורים ל100 דירות חדשות ואז להוסיף 20 ציבוריות!
    בנוסף ה60 שהוסיפו כבר הרי קיימות בעקבות הבנייה המאסיבית ולא נותנות פתרון למצוקה שכבר קיימת

    תשובה פוליטית ודמגוגית ניתנה מהעירייה מבלי לתת פרטים מציאןתיים כדי להראות שנותנים פתרון כשלא נותנים כלום!

  3. אילנה

    גב' קליש, זה" לא נמצא רק באחריות העיריה" ? ומי שולח את הפקחים כדי לסחוט את ארנקי הדיירים? מי ממלא את כיסי העיריה כדי למנות עוד עובדי/יועצי חוץ? ולדיירים המאמינים לפנטזיות שפזרה קליש לפני הבחירות: אל תשלמו את הדו"חות. מה ששילמתם תדרשו חזרה. במקום עצומה שלא שווה את הנייר עליה הודפסה, תגישו תביעת נזיקין גדולה נגד הגורמים שדפקו את השכונה. בכסף הזה תשקמו אותה.

  4. דייר ברחוב

    המצב האבסורד שאנשים ברחוב בוכים שאין חנייה ואז הם חוסמים את המדרכות. כאילו זה בסדר לחסום את המדרכות. מילא לעצור לכמה דקות זה בסדר אבל לא טורחים להזיז את הרכב גם בבוקר. יש חניות בקרבת הרחוב ואפשר להחנות אבל חלילה שאנשים יתאמצו ללכת ברגל..

  5. שמחה

    העירייה אשמה. הקבלנים והיזמים מתעשרים על חשבון הדיירים. הקבלן חייב לתת עפי החוק חניה וחצי בפינוי בינוי…. אבל הוא בוכה בעירייה שהוא לא ירוויח כסף ובעירייה מרחמים עליו. כך זה הכול פינוי בינוי…מעניין מעבר לקבלן מי עוד מרוויח..

  6. יעקב אבידן

    לאט לאט אנחנו מתחילים לגלות את אוזלת היד של העיריה מול קבלנים גדולים . כמו שתית שמנסה לאחוז בחביבה רייך 55-61 בבניה של 82 יחידות דיור במקום 24 יחידות .כאשר אנחנו הבניינים שלנו על 24 דירות קיבלו 63 דירות וכולל חניון ומחסנים . והקבלן רוצה להכניס 82 דיירים שבפועל זה 184 רכבים בלי משפחות ומתכנן חניון בבניין של 100 על הנייר . וכל השאר יחנו על החניון הציבורי שעומד לקום ל 20 כלי רכב . ממול הבניין יש את גרינברג שבונה 63 יחידות דיור עם 60 חניות איפה כל השאר יחנו במיוחד שהבניינים האלה נמצאים בקצה השכונה . זה רחוב עם כניסה אחת ויציאה אית . לא רוצה לחשוב עם יהיה פה מקרה המוני או שריפה . היום הכבאיות לא יכולות לעבור כי הרחוב צר . מראות נשברות בכל רגע בגלל המשאיות שעוברות ברחוב הצר והצפוף . צפירות של מכוניות בערבים בגלל חסימות של רכבים . זה נהפך לכעוס . לא הייתי מאשר שום בניה חדשה ברחוב עד שלא יהיה סדר חדש . התושבים מוכנים למלחמות ברחובות ובבתי משפט שום פרויקט לא יהיה בשכונה הזאת . והעיניים הגדולות של הקבלנים שילכו לחפש להם שכונה אחרת .

  7. תומר

    לפני 20 שנה מאוד רציתי לעבור לרמז. היתה שכונה מצויינת. היום זה הפך למקום דכאוני עם צפיפות האוכלוסיה שלא מתקבלת על הדעת.

  8. גילה

    מציע מהתושבים להתארגן לתביעה של כל כספי הדוחות שדילמו עד כה בגלל אוזלת ידה של העירייה

  9. לא סופרים אתכם. העיר בקריסה

    הכסף הולך לייעוץ שייט ומעגן. לא לחניות מיותרות.

  10. יערה

    פקחי חיפה מצאו דרך קלה למלא את קופת העיריה. לצערי אני גרה ברחוב יקינטון, גם כאן עומס תנועה וחוסר חניות והשכנים הטובים מזמינים פקחים שרושמים דוחות בשמחה.

  11. איש

    כל האיזור המדובר כולל חנקין, בורלא, סחלב וגבעת זמר יהיה בקרוב איזור בעל צפיפות בלתי נסבלת , פקקים ובעיות חנייה. חוסר תיכנון שזועק לשמיים

  12. דון

    קליש.אנחנו נשבעים שזאת הקדנציה הראשונה והאחרונה שלך.טעינו בגדול לגבייך.תפנימי.את הולכת הבייתה

  13. ממש צפיפות יותר מדי ברחוב.

    שקלנו לקנות שם דירה. ידענו שיש מצוקה ושמענו מזוג שקנה שהם מכרו אחרי חצי שנה נסיונות וברחו לרמת אלמוגי למעלה. אמרו לנו בואו בערב תראו, זה היה לפני שנה וחצי מאז נוספו עוד בניינים. הירוק הואדי שהיה זכור לנו מתנועת נוער נעלם לחלוטין. ראינו רק בניינים ומולם עוד בניינים אחד בתוך השני כמו קיר. לחנות לא העה לנו איפה. רצינו לצאת נתקענו אחרי משאית ואז החלו צפירות מאחרינו אנשים יצאו מהרכב לצעוק. באנו למחרת בבוקר שוב היה פקק לכל אורך הרחוב חצי שעה לקח לצאת משם ברחנו רק היה חסר לקנות שם לצרות שלנו. צודקים השם למה שעשו שם חביבה סלאמס. זה לא יפתר בחניה פשוט בנו הרבה יותר מדי ובניינים אחד בתוך הנוף של השני מהדירה שבדקנו רק ראו חמישה בניינים ושטח קרקע קטן עפר ביניהם. מאד מדכא תכנון ממש רע.

  14. הגרסה המזרח תיכונית/לבנטנית של 1984 של אורוול

    תשובות ראש העיר מנוסחות בניו ספיק וביניהן השימוש בשם "הרשות להתחדשות עירונית" שבפועל צריכה להיקרא הרשות להרס עירוני או הרשות לחורבן עירוני. בכל ארץ שאיננה מושחתת עד היסוד היו מעמידים לדין את מי שאחראי על דחיסת כל כך הרבה אנשים לכל כך מעט שטח. בישראל מרעיפים שבחים, פרסים ואותות הצטיינות על מי שמתעלל בתושבים, ממרר את חייהם ופוגע בבריאותם.

  15. אורלי

    לא רק חביבה רייך
    כל רמות רמז
    גרתי בזלמן שניאור עשר שנים ואני זוכרת את היום שהחניתי בחנייה של פלימן וצעדתי ב2 בלילה חצי שכונה ברגל ולמחרת צעדתי את זה לאוטו

  16. אילנה ועודד אשרור

    תעברו לעיר התחתית שם יש חניה ושכירות עדיין נמוכה

  17. חבורת בכיינים

    אני לא מבין את התושבים. רציתם בניינים חדשים מעליות הכל סבבה. לא עניין אותכם כלום. אז עכשיו תחפשו חנייה ואת החברים שלכם.

  18. ציפורלה

    עזבנו את חיפה.לא מצטערים.
    נמאס לנו להיות מטומטמים ולשלם ארנונה לא פרופורציונלית ולחטוף דוחות חניה ולקבל שירות הרבה מתחת לממוצע.תבקשו לדעת כמה הגרו מהעיר וכמה נכנסו לעיר מלבד עולים.הגרעין הותיר הולך ומתאדה מהעיר

  19. אסון חביבה סלמס, נאות הרס-פרס, מרכז זיפט

    חכו תראו מה שיהיה בברל כצנלסון במרכז זיפט. מוסיפים לרחוב עוד 2500 דירות, רחוב קטן וצר. איפה יחנו 4000 רכבים חחח והאם הפקק ליציאה לזיו בבוקר יתחיל ברחטב אז"ר וימשך קילומטר לכל כצנלסון…
    פשוט חוסר חשיבה, חוסר תחבורה ציבורית, תאוות בצע קבלנית ומהנס עער כושל במיוחד שהרס כל מה שנגע בו

  20. רציתם אוברול בחינם לבית, קיבלתם, כולנו משלמים.

    מה חשבתם שזה תמ"א 38 על כל צורותיה? במקום לשלם על שיפוץ הבית שלכם בצורה אחת תשלמו בצורה שניה. רק חבל שכתוצאה מהקמצנות שלכם ומתאוות הבצע של הקבלנים העיר נהרסה בצורה בלתי הפיכה. אי אפשר היה לצפות ממכם בלאו הכי למשהו אחר.

  21. חיפאי ותיק

    תגידו תודה לחדוה אלמוג ! התכנון ואישורי הבניה בוצעו בתקופתה !

  22. אוחנה יוסי

    גם צביקה ברבי שותף לבנייה הזאת יחד עם חברה שלו חדווה אלמוג ויונה יהב שתמך בהם בבחירות…
    עלק רוצה להיות ראש עיר אפילו למועצה בבחירות הבאות לא תיכנס !!!!!!!!!
    רק גונב דעת

  23. רפי.ג

    דיי לבכות כל הזמן ראיתם את הסביבה לפני שכניתם דירה במקום, ראיתם את חוסר החניה במקום כי לכל פלצן יש 2-3 רכבים אז דיי לבכות איזה עם מגעיל אנחנו. כן שיתנו עוד אישורים לבניה, לא רוצים אל תגורו שם מקסימום תחזור לכפר שלך.

  24. יהושע

    בעיית חנייה?תחזיקו חמור במקום רכב.בעל מקרה אתם חמורים מחללים שבת.אז חנייה אתם רוצים? תגידו תודה שבורא עולם נותן לכם חיים שלא מגיעים לכם.

  25. טעות - להבא לבנות לגובה, עם חניונים, מרכז מסחרי ופארק מסודר.

    רמות רמז לא סתם תמיד היו סביבה פחות מבוקשת.
    השיפועים מאד קשים על הגבעה. אין כמעט נוף ופונה צפונה אז יש מעט אור, הרבה מאד מהדירות חשוכות עם נוף סגור לבניין ליד.
    עשו טעות קשה בתכנון ההתחדשות של הרחוב הזה ואולי אפשר ללמוד לקח להמשך השכונה.
    היה צריך להרוס את השיכונים ולבנות 4-5 מגדלים של 30 קומות עם חניונים מסודרים ומרווחים ביניהם, כמו רמת הנשיא
    היה צריך לבנות מרכז מסחרי שלא יצטרכו כל דבר לצאת ברכב לקנות במרכז זיו.
    היה צריך להשאיר חלק גדול מהואדי עם דשא ומתקנים במרכז הרחוב.
    מילאו הכל בבניינים צפופים וחשוכים. טעות קשה. ללמוד מטעויות ולבנות לגובה עם מרווחים.

  26. משה

    כל מי שקנה שם בית ידע על בעיות החניה .אז לא לבכות .ולהילחם העיריה בדרכים צודקות

  27. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צריך לקדם התחדשות עירונית רק בצירים שבהם עוברת הרבה תחבורה ציבורית לפחות 3 קוי אוטובוס שונים, מטרונית / כרמלית. כל מקום אחר בעיר ייצר מטרד עצום בגלל שכל הדיירים העתידיים יהיו בעלי רכבים שלא יכולים להסתדר בשכונות האלו בלי רכב כמו במקרה הזה.
    ברמז אין תחבורה ציבורית טובה אז אחד משניים או שמייצרים מסלול מהיר לאוטובוסים דרך רמז לנוה שאנן או שמפסיקים את ההתחדשות העירונית בגלל מצוקת החניה הקיימת. אי אפשר שכל בניין יוסיף 50 רכבים כשרק לחצי יש מקום חניה ופקקים של חצי שעה בבוקר ביציאה מהשכונה

  28. רפי בלחנס

    חבורת של בכיינים למה קניתם דירות ללא חניה .רציתם לחסוך בחניה עכשיו תשלמו את המחיר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר