חדר המדרגות שבו התגוררה הצעירה
חדר המדרגות שבו התגוררה הצעירה

נמצא פתרון לצעירה שהתגוררה בחדר מדרגות

הפעיל החברתי יעקב דונט נחשף לפוסט על צעירה חסרת בית אשר מתגוררת בחדר המדרגות של מרכז מסחרי גדול בעיר התחתית בחיפה. הוא נרתם לסייע, גייס מתנדבים ואת אגף הרווחה של עיריית חיפה, ומצא לה בית: "לפעמים לא צריך הרבה אנשים אלא רק אדם אחד שמאמין בך, וזה משנה את העולם"

פורסם בתאריך: 26.1.21 15:18

גולשים רבים ברשתות החברתיות שיתפו השבוע פוסט שקורא לסייע לצעירה חסרת בית אשר מתגוררת בחדר המדרגות של מרכז מסחרי גדול בעיר התחתית בחיפה. בעקבות הפרסום התנדבו רבים לסייע לה באספקת ביגוד ומזון, אך הניסיון להעביר אותה לבית מגורים בשל מצבה הגופני הירוד לא צלח.

גם הפעיל החברתי יעקב דונט נחשף לפוסט ונרתם לסייע לצעירה. "בשעת לילה מאוחרת נחשפתי לפוסט מצמרר וכואב של בחורה שפגשה את הצעירה ברחוב", הוא מספר, "המקרה זעזע אותי ולא נתן לי מנוח. עוד באותו הלילה החלטתי לסייע לה במציאת מקום לינה ובגדים חמים. מכיוון שחששתי להגיע לשם לבדי פניתי למשטרת חיפה, וזו שלחה שוטרים שליוו אותי למקום. מצאתי שם בחורה רועדת מקור, זרוקה על הרצפה על איזשהו פוף קטן ומזרן התעמלות דקיק, ללא ציוד חם או שתייה חמה. הבאנו לה שתייה ואוכל חם, ובשיחה עמה נחשפתי לסיפור חייה ולמצב שאליו היא הגיעה בעל כורחה. היא היתה בחורה נורמטיבית ממשפחה נורמטיבית שהידרדרה למקום הזה".

לדבריו של דונט, מאות אנשים הציעו לתרום לצעירה בגדים חמים, שמיכות, מצרכי מזון ואפילו טלפון סלולרי, "אבל עצרתי הכל כי הדבר הכי חשוב היה לדאוג לה לבית. הרי לא נשים לה ארון בגדים ברחוב".

 

 

דונט פנה לאגף הרווחה בעיריית חיפה ונפגש עם סגנית מנהלת האגף יעל שפירא שהבטיחה לסייע. אתמול עודכנו המתנדבים כי נמצא לה בית. "התרגשתי מאוד כי השגנו דבר עצום", אומר דונט, "לפעמים לא צריך הרבה אנשים אלא רק אדם אחד שמאמין בך, וזה משנה את העולם. הפכנו לה את החיים והוצאנו אותה מהמקום הנורא שבו היא היתה. אני מקווה שהיא רואה שיש אנשים מאחוריה שמאמינים בה ומשקיעים מאמצים בשבילה, וזה ישנה את חייה לטובה. הכל נעשה בזכות מאמצים של אנשים טובים וגם של גורמים בעירייה שהפכו את העולם כדי לסייע לה. אפילו הביאו את העובד הסוציאלי האישי שלה באמצע שירות מילואים לאחר ששלחו בקשה מיוחדת למפקד שלו לשחרר אותו כדי לטפל בתיק".

כעת מבקש דונט מהציבור לתרום בגדים לצעירה. את הפניות הוא מרכז בקבוצת פייסבוק מיוחדת שהקים ושמה "בחדר המדרגות לא ישנים". "אשמח שכל מי שיכול יסייע לה", הוא מסכם.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. אילנה

    כל הכבוד ליעקב דונט ! חבל שמשרד הרווחה שהכיר את הבחורה זה מכבר, לא טרח לעשות את מה שעשה אדם מ'בחוץ'. מה היה גורל הבחורה לולא יעקב דונט לא היה שומע עליה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אגף הרווחה לא מתפקד. הכל יוזמות של אנשים פרטיים שמתם לב?

  3. זה מרגיש טיפה בים

    כן כל הכבוד למי שעוזר אבל יש הרבה אנשים במצוקה,יש בחורה בשוק תלפיות מוזנחת עומדת בחוץ שעות כל יום,ויש בחורה ברחוב קלר פינת שדרות יצחק שהולכת וחוזרת ומדברת עם עצמה ונראית ממש מסכנה,ויש בכיכר מאירהוף איש כבד משקל שכל הזמן יושב על הרצפה ומקבץ נדבות.
    אנשים פרטיים שעוזרים זה מבורך אבל זה תפקיד מחלקת הרווחה לסייע לאנשים האלה.
    מה גם שאדם פרטי עשוי להתקל בתגובה אלימה פיזית/מילולית מצד אותו נזקק לכן רובנו חוששים להתקרב לאנשים במצב כזה.לרווחה יש את הכלים והידע לפנות בצורה אחראית עם גיבוי של העירייה וחובתם למצוא פתרון למצוקות אלה.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה שלום מנהלת "2030" היא כבר עשתה משהו בשנתיים וחצי האלו???
    משלמים ליועצת 30 אלף שקל, לא הייתה בחיפה חצי שנה…
    משלמים ליועץ 30 אלף שקל, הגיע לחיפה פעם אחת בחודש בממוצע.
    עניי עירך קודמים?
    לא, שיתגלגלו ברחובות.
    ליועצים יש מליונים

  5. כל הכבוד ליעקב דונאט ולך בועז שדואג ככה אבל איפה העירייה ?????

    באמת כל הכבוד ליעקב דונאט ולבועז שתמיד עוקב ודואג
    אבל איפה היתה העירייה ????

  6. באמת כבוד לעיר יעקב דונאט ולך בועז שדואג ככה אבל איפה העירייה ?????

    באמת כל הכבוד ליעקב דונאט ולבועז שתמיד עוקב ודואג
    אבל איפה היתה העירייה

  7. אייל

    מיד אחרי ידיעה זו שמעתי את גנץ מבקש לדחות בשנה את הדיון על תוספת הרמטכל הלא חוקית לפנסיות העתק של אנשי הקבע.
    יש אנשים שיושנים מתחת מדרגות ויש אנשים שרק מעלים לעצמם את מדרגות השכר העצום עוד יותר.

  8. תשובה לאנונימית

    כל הכסף הולך לחמישה סגנים בשכר, לאין ספור יועצים, לאתנן לפרזיטים מפיצי הקורונה ולשכר לטוקבקיסטים בתשלום מקומנדו המופרעים של העבריינית המורשעת ואהובה הספן המשופם.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קודם כל כל הכבוד זה מעשה לא פשוט ולא מובן מאליו הממשלה צריכה חייבת להבין שיש עוד לפחות כמה עשרות ילדים בחוץ אני בעצמי התמודדתי לבד עם מצב כזה מכיתה ו אבל לא כולם יכולים להתמודד ואנחנו חייבים שהממשלה תעזור לנו אז…

  10. יוסי

    כל כך שמח לשמוע שמצאו לה בית. שבוע שעבר קניתי לה מצרכים מהסופר הצמוד ונתתי לה כסף מזומן. הייתי איתה קרוב לשעה וזה היה עצוב כל כך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר