ח"כ מיקי לוי (צילום: עופר וקנין)
ח"כ מיקי לוי (צילום: עופר וקנין)

ח"כ לוי למבקר המדינה: "הליך פינוי בריוני"

ח"כ מיקי לוי ממפלגת יש עתיד פנה למבקר המדינה מתניהו אנגלמן בדרישה לבדוק את תקינות הליך קבלת ההחלטות של ראש העיר עינת קליש רותם באשר לפינויה של עמותת לב ח"ש ממשכנה: "מאחורי הכוונה לפינוי העמותה עומד רצון עז לספק שותפים קואליציוניים, ולטובת המטרה הנעלה הזו הכל כשר"

פורסם בתאריך: 10.2.21 13:38

ח"כ מיקי לוי ממפלגת יש עתיד מתייצב לצדה של עמותת לב חש במאבקה מול עיריית חיפה, שהגישה נגדה תביעת פינוי. לוי שלח היום (רביעי) מכתב למבקר המדינה מתניהו אנגלמן באשר להתנהלותה של העירייה מול העמותה וביקש ממנו לבדוק את "תקינות הליך קבלת ההחלטות של ראש העיר חיפה לפינוי עמותת לב ח"ש ממשכנה".

את מכתבו לאנגלמן, שבו הוא מטיח ביקורת חריפה בעינת קליש רותם, פתח לוי בכך ש"לאחרונה הובא לידיעתי כי בהוראת ראש העיר נפתח הליך משפטי נגד עמותת לב ח"ש, שפועלת זה יותר משני עשורים בעיר, בבקשה כי היא תסיים את השימוש בנכס עירוני שהוקצה לה בתחילת העשור הקודם, לאחר עשורים רבים שבהם אותו המבנה הנתון כעת במחלוקת היה מוזנח ונטוש והיווה מרכז לפשיעה ולעבריינות מקומית".

לוי כתב כי "פעילותה של העמותה היא פעילות קודש, והניסיון הפוליטי המכוון לפנות אותה לטובת אינטרסים של שותפים קואליציוניים הוא חמור וראוי כי ייעצר. בעשור וחצי האחרון הוציא משרד מבקר המדינה שורה של דוחות ביקורת הנוגעים להתנהלותם של הרשויות המקומיות ושל העומדים בראשן בכל הנוגע להקצאת מבני ציבור ולהליכי ההקצאה, ונדמה כי הסיפור שלפנינו מתאים להופיע בדוחות עתידיים שמשרדך יוציא בכל הנוגע להקצאת מבני ציבור מצד רשויות מקומיות. ראש העיר פועלת במלוא המרץ לפינוי העמותה ממשכנה בטענה כי מדובר בבקשה של משרד החינוך, כאשר בעיר פועלים במקביל שבעה מוסדות ציבוריים דומים, שבהם משוכנים משרדי העירייה ומחלקות שונות. בקשה כזו לא מופנית אליהם. אני מבין כי מאחורי הכוונה לפינוי משכנה של העמותה עומד רצון עז לספק שותפים קואליציוניים, וכי לטובת המטרה הנעלה הזו הכל כשר, וגם דוחות ביקורת רבים על מקרים דומים אינם עומדים בפני ראש העיר במרוץ לפינוי. מכאן פנייתי אליך".

 

 

לוי התייחס גם לשאלת הסמכות ולהליך ההקצאות ברשויות המקומיות: "בדוחות ביקורת קודמים שיצאו בשנים עברו על סוגיה זו ציין המבקר בין היתר כי 'המחוקק העניק לרשויות המקומיות סמכות לעשות עסקאות מסוימות במקרקעין שבבעלותן אך ורק על פי החלטת מועצת הרשות המקומית ברוב חבריה ובאישור שר הפנים או מי שהשר הסמיכו לכך. חוזה מקרקעין שנחתם בין רשות מקומית לבין גוף כלשהו ולא אושר על ידי השר או מי שהשר הסמיכו לכך הוא חסר תוקף ואינו יכול להקנות זכויות במקרקעין'". לוי הוסיף ציטוט מתוך אחד מדוחות המבקר ולפיו "מקרקעין הם משאב יקר, שלעתים נמצא במחסור. המקרקעין ניתנו לרשויות המקומיות כנאמן של הציבור, ועליהן להשתמש בהם ולחלק אותם בזהירות ובשוויוניות, תוך שמירה על מכלול האינטרסים הציבוריים הכרוכים בכך. קודם התקשרות בחוזה להעברת זכויות במקרקעין חייבת רשות מקומית לקיים מכרז פומבי, אך היא רשאית להקצות קרקע או מבנה בפטור ממכרז וללא תמורה, או בתמורה סמלית, למוסדות ציבוריים שלא למטרות רווח הפועלים בתחום שיפוטה בתחומי החינוך, התרבות, המדע, הדת, הצדקה, הסעד, הבריאות והספורט, לטובת הציבור ביישוב. ההקצאה חייבת להיעשות תוך שמירה על השוויון ועל כללי מינהל תקין".

אלא שלטענתו של לוי "נראה כי ראש העיר בחרה להתעלם מכל הכתוב פה", ולכן הוא ביקש מהמבקר שמשרדו "יבחן הליך זה, ועד תום הבדיקה בקשת הפינוי תיעצר. יש לבחון את הליך קבלת ההחלטה להקצאת המבנה לגורם אחר לצד בחינה מדוע צעדים דומים לא ננקטים אל מול מחלקות עירוניות השוכנות במבנים ציבוריים שיכולים לשמש גם כן לאותה המטרה. נראה כי ההחלטה מתעלמת מהרבה מאוד שיקולים, ובכלל זה שיקולי שוויון ושקיפות".

בסיום מכתבו ביקש לוי מהמבקר לבדוק את הנושא ו"להנחות מיידית את העירייה לעצור את הליך הפינוי הבריוני המתנהל כעת".

עיריית חיפה סירבה להגיב.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. תושבת נוה שאנן חניתה

    נמאס ממנה כבר. הכל לטובת החרגים. אין לי ולו חצי דבר נגדם אבל זה ברור כשמש כי העדפתה של קליש לחרדים גוברת על אלו שלנו. עוד שנתיים וחצי וביי ביי

  2. שירה

    או שלוקח לה שנתיים ללמוד נושא, והכלתקוע ולא נעשה דבר או שההחלטות נשלפות מהמותן בלי לבדוק ובלי לחשוב או שמישהו אחר מחליט בשבילה.
    ראש עיר גרועה, העיר חיפה ראויה להרבה יותר טוב מזה.

  3. עדנה, כרמל

    עוד פוליטיקאי קטן שמחפש כותרת. טוב עושה קליש שלא מתייחסת אליו. אין מקום לפורעי חוק בחיפה.

  4. שאלה

    חבל שהוא לא נאבק ככה נגד המפעלים המזהמים. הוא יצא פופוליסט כמו שרי הליכוד שחוגגים על הראש של קליש.
    למה הוא לא פונה למבקר בגלל הזיהום?

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שיפנה למבקר המדינה לגבי יו"ר המפלגה שלו שעובר על תקנון המפלגה כלומר שיקר למצביעי המפלגה ילא מקיים בחירות דמוקרטיות ליו"ר כבר 4 כנסות מעבר לתקנון, ממנה סלבס חלוחים לרשימה בלי מרכז מפלגה, לא מפריע לך לשבת במפלגה עם לפיד?

  6. א.א חיפה

    יפה מאוד, סוף סוף חהר כנסת נלחם עבטר עמותה לב חש . שנים פועלת. והיא כנראה חשקה את מקום של העמותה. עוד מתה ששנים פעלה למען אנשים נזקקים. בושה וחרפה היא לא מתנהגת באנושיות בחוסר אפטיות לעמותה שצעבור של נזקקים זקו- להם. בוף סוף קם אדם לעשות סדר. חבל שלא הצטרפו אליו עוד חברי כנסת הרבים
    כדי למנוע את מעשיה

  7. מיקי מתתיהו מאוס יציל את העמותה ?

    המבקר של ביבי הוא הכתובת האחרונה לתלונות על התנהלות פסולה של פוליטיקאים סוג ו.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הפוך מיקי הפוך. תפנה למבקר המדינה בשאלה כיצד רשות מאפשרת לעמותה שהיו״ר שלה מתפקד בתור מנהל הקצאות נכסים בעיריה , מקבל כסף כשכיר והעמותה שלו נהנית מנכס שלא מוכר בהקצאה , לא משלם שכירות, ארנונה ומים במשך 20 שנים!!! נכנסת לנושא שאין לך הבנה מינימלית רק בשביל פופוליזם זול. יש עתיד הפסידה ….

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר