החוף השקט (צילום: בועז כהן)
החוף השקט (צילום: בועז כהן)

העירייה ביקשה לקבל מרמ"י שטחים בחוף השקט

עיריית חיפה הגישה לרשות מקרקעי ישראל בקשה להקצות לה את השטחים שבבעלותה בחוף השקט. אם הבקשה תאושר, העירייה צפויה להפסיק את ההתקשרות עם חברת מפעלי ים שמפעילה את החוף ותפעיל את החוף בעצמה

פורסם בתאריך: 15.3.21 07:58

עיריית חיפה מבקשת מרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) להקצות לה את השטחים שבבעלותה בחוף השקט. לדבריהם של גורמים ברמ"י, העירייה הגישה את הבקשה בהתאם לתמ"א 3/13/א – תוכנית המתאר הארצית לפיתוח חזית ים עירונית בחיפה – שאושרה בשנת 2017. הבקשה מלמדת על כך שהעירייה מבקשת להפסיק את התקשרות עם חברת מפעלי ים שמפעילה את החוף ואשר תוקף ההסכם עמה יפוג בסוף חודש אפריל. אם המהלך ייצא אל הפועל תהיה זו העירייה שתפעיל את החוף כבשאר החופים בחיפה ותחסוך תשלום של דמי הפעלה לגורם חיצוני.

במפעלי ים טוענים כי כל ניסיונותיהם לדון עם העירייה בנושא המשך הפעלתו של החוף השקט נתקלו בהתעלמות וכי פנייתה של העירייה לרמ"י הגיעה לידיעתם. כמו כן מציינים בחברה כי השטחים שבבעלות רמ"י ואשר אותם מבקשת כעת העירייה מוחכרים לחברה.

לאורך השנים האחרונות מוגדר החוף השקט חוף מופרד, כך שהוא משמש גברים ונשים בימים נפרדים, ובשבתות אין בו הפרדה. ההסכם הראשון בין העירייה למפעלי ים נחתם כבר בשנת 1993, הוא הוארך בשנים 2011 ו-2017, ותוקפו יפוג כאמור ב-31 באפריל. כזכור, בחודש ספטמבר פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" על בקשה שהגישה מפעלי ים לבית המשפט המחוזי בחיפה בדרישה למנות בורר בינה ובין העירייה בשל טענתה כי העירייה סירבה לשלם לה 410,000 שקל עבור הרבעון הראשון של שנת 2020. בית המשפט נענה לבקשה ומינה בורר. חלק משטחו של החוף השקט מצוי בבעלותה של רמ"י וחלקו בבעלותה של חברת נמלי ישראל (חנ"י), אך העירייה לא הגישה כל בקשה בנוגע להקצאת שטחים שבבעלותה של חנ"י.

תמ"א 3/13/א, שעל בסיסה מבקשת העירייה להקצות לה את השטחים בחוף, היא תוכנית מתאר ארצית מפורטת לפיתוח חזית הים העירונית שאושרה על ידי הממשלה באוגוסט 2017. התוכנית מפרטת את ההוראות למימוש הקמתה של חזית ים עירונית ופתיחתה לציבור בחלק המערבי של הנמל. תוכנית זו עדכנה את תמ"א 3/13 – תוכנית מתאר ארצית חלקית לחופי חיפה וטירת כרמל, ולפיה הנמל המערבי מיועד לשמש חזית ים עירונית שבה יתקיימו פעילויות נופש, תיירות, בילוי, בידור ומסחר על רציפי הנמל שיתפנו בהדרגה. כמו כן מסדירה התוכנית פיתוח של טיילת ים לאורך קן המים מקצהו של נמל הדלק במזרח ועד לטיילת בת גלים במערב, לרבות התחברויות לשטחים בעורף חזית הים העירונית שעמם נמנים שכונת חיפה אל-עתיקה, רחוב יפו ומתחם קמפוס הנמל.

גורמים ברמ"י טוענים כי בפנייתה מבקשת העירייה לקבל הקצאה של השטחים המפורטים בתוכנית ואשר מתייחסים לחוף השקט, ובהם תא השטח המיועד לשחייה, לרחצה, לקיט, לשיט ולספורט, וכי הבקשה הוגשה בחודש פברואר על ידי אגף הנכסים של העירייה.

 

 

ממפעלי ים נמסר בתגובה: "אנו נמצאים בחוף משנת 1949, משלמים תמיד בזמן ומעולם לא היו בעיות איתנו. פנינו לעירייה אך שם מתעלמים מאיתנו. התירוצים של העירייה לא מקובלים עלינו. תקציבה של העירייה להפעלת החופים בעיר הוא 41 מיליון שקל ל-14 תחנות הצלה, ואלו הן עלויות הרבה יותר גבוהות מאשר שלנו כי העירייה מחזיקה קבלני משנה לניקיון, קבלני משנה לחובשים, ולחלק מהמצילים היא משלמת משכורות עתק לשנה שלמה".

בנוגע לתמ"א 13/3/א שעליה מבססת העירייה את בקשתה מרמ"י נמסר ממפעלי ים: "ידוע לנו שהעירייה מתנגדת לתוכנית. הראיה לכך היא שלפי התוכנית, חנ"י אמורה היתה להקים חניון סמוך לכניסה לבסיס חיל הים במקום החניון הקיים שהיה צריך לשמש את אגודות השיט. זה כבר היה בשלבי תכנון, ואז ראש העיר עינת קליש רותם החליטה לדחות את זה. עיריית חיפה הכשילה בעצמה צעדים שהיו אמורים להתקיים מכוחה של התמ"א הזו, לכן מוזר שכעת היא דורשת הקצאת שטחים מכוחה של אותה התוכנית. דה פקטו, אנו חוכרים את השטחים שבבעלותה של רמ"י".

עיריית חיפה סירבה להגיב, מרמ"י לא נמסרה תגובה.

 

הכניסה לחוף השקט (צילום: בועז כהן)

הכניסה לחוף השקט (צילום: בועז כהן)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. זיאד

    מי ישלם את הפיצויים לחב' מפעלי ים? המדינה או העבריניות?

  2. חיפאי

    הגיע הזמן לפתוח את כל החופים לתושבים.
    החוף השקט צריך להימתח מבת גלים ועד החזית הים הפתוח מול שדרות בן גוריון.

  3. חדווה

    זה שלב ראשון בתוכנית להעברת חוף הדתיים לבת גלים. שלא תגידו שלא ידעתם.

  4. דתי לשעבר

    עקב כמות המתרחצים הענקית העברת החוף הנפרד לבת גלים הינה אסון לשכונה !!!!!
    אלפים יגיעו בכל יום ויהרסו את השכונה

  5. מתחת לאף

    זה גם השלב הראשון בתכניתם החתרנית והחשאית של צוק וקליש להקמת מרינה, או מעגנה, בחוף השקט. בדרכים עקלקלות ובתככים, ממש מתחת לאף של התושבים. שלא תגידו של ידעתם.

  6. אילנה א'

    ובהזדמנות זו של התחרדות העיר חיפה, גם ארוע לגברים דתיים/חרדים בלבד. השבוע ביום חמישי באודיטוריום. לטענת עיריית חיפה, היא רק(!) משכירה את האולם. וזה כשנתיים אחרי איסור בית המשפט לארוע שיועד לגברים דתיים , כמובן בלבד, בהיכל הספורט.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כואב לכם ,עוד מעט זה מגיע כל המדינה בידיים חרדיות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר