סניף הדואר הסגור בבת גלים (צילום: יובל בוסין)
סניף הדואר הסגור בבת גלים (צילום: יובל בוסין)

סניף הדואר בבת גלים נסגר, התושבים זועמים

סניף הדואר היחיד בשכונת בת גלים בחיפה נסגר. כעת נאלצים התושבים לקבל את שירותי הדואר בסניף המרוחק בצומת דולפין או בסניף בקריה הרפואית רמב"ם ולהימצא בקרבתם של חולים. יו"ר ועד השכונה יובל בוסין דורש פתרונות, ומדואר ישראל נמסר: "הסוכנות נסגרה באופן זמני, אנו בוחנים את המשך פעילותה"

פורסם בתאריך: 23.3.21 08:09

תושבי שכונת בת גלים בחיפה הופתעו השבוע לגלות כי סניף הדואר היחיד בשכונה, שפועל זה עשרות שנים ברחוב נהלל, נסגר. מאז הסגירה ממשיכים להגיע אל הסניף תושבים שמורגלים בביצוע פעולות בו ונתקלים בהודעה על דלת הכניסה שמכריזה כי הסניף סגור באופן זמני. התושבים כועסים על הסגירה שמחייבת אותם לקבל את שירותי הדואר בסניף הדואר המרכזי בצומת דולפין או בסניף בקניון הסגול בקריה הרפואית רמב"ם שהכניסה אליו דורשת בידוק ביטחוני ומצריכה אותם להימצא בקרבתם של חולים.

אילנה מלול, תושבת בת גלים שמתגוררת סמוך לסניף: "אני גרה כאן כבר 30 שנה, והסניף הזה קיים מאז. זהו סניף שוקק חיים שמשרת את החיילים בבסיסים הצבאיים שמסביב וגם את אוכלוסיית הקשישים. זהו הסניף היחיד בשכונה, וקשישים לא יכולים ללכת עד לצומת דולפין כדי לקבל שירותים. גם ככה צמצמו את כוח האדם בסניף הזה לפקידה אחת, אבל לסגור אותו זה בלתי מתקבל. זו חוצפה. כבר סגרו לנו שני סניפי בנק, ועכשיו סוגרים את סניף הדואר. ועד שכונת בת גלים צריך לפעול בעניין, וחברי מועצת העיר צריכים להעלות את זה על סדר היום. מישהו חייב לעשות משהו בנדון, ואחד מהדברים זה לעשות רעש תקשורתי".

אודליה אבוטבול, גם היא תושבת השכונה: "הסניף הזה שירת אותנו ובעיקר את האוכלוסייה המבוגרת שקשה לה להתנייע. התקשרתי לרשות הדואר אבל איש לא ענה לי. לא הגיוני שמצד אחד בת גלים מתפתחת ויש פרויקטים של בנייה, ומצד שני נסגרים עוד ועוד שירותים. בת גלים היא ממש מוזנחת מבחינת הנהגת העיר, והעובדה ששירותים נסגרים בזה אחר זה מצביע על הסימפטום של ההזנחה".

 

 

יו"ר ועד השכונה יובל בוסין מבטיח לפעול להחזרת פעילותו של הסניף: "ביום ראשון נסגר במפתיע סניף הדואר היחיד בבת גלים ללא הודעה מוקדמת או החלפת הזכיין. הסניף משרת מאות תושבים מדי יום, ולאחרונה גם את תושבי קרית אליעזר שסניף הדואר שם נסגר לפני כשלושה חדשים. לא מעניינות אותי הסיבות לסגירה הפתאומית ולתשובות המתפתלות בנוסח 'אנחנו מחפשים זכיין חדש שייקח את המקום' שקיבלתי מבכירי הדואר כששאלתי מתי הסניף ייפתח, אם ייפתח. לסגור את הסניף דווקא בזמן כזה – לפני קבלת קצבאות הביטוח הלאומי וכמה ימים לפני חג הפסח – מצביע על חוסר רגישות משווע לאבות ולאמהות שלנו – אנשים מבוגרים שלא יכולים להטריח את עצמם לצומת דולפין או לסכן את עצמם ולהיכנס ליחידת הדואר שנמצאת בתוך בית החולים רמב"ם. התשובה שקיבלתי היתה שלפי החוק, הדואר חייב לתת שירות במרחק של עד קילומטר וחצי מהאזור מגורים. זו תשובה סתומה שמראה את היחס".

לדבריו של בוסין, "כששאלתי מה הצעד הבא נעניתי שאחרי החג ייצא מכרז לזכיין חדש. כשהקשיתי ושאלתי אם בכוונתם לאייש את הסניף במקרה שלא יהיו מועמדים במכרז, קיבלתי תשובה שלילית מכיוון שזה לא סניף אלא יחידה. לטענתם, בסניף צריכים להיות חמישה עובדים, וזה יותר מדי לשכונה שלנו. נפעל בהתאם להתנהלות של הדואר, אבל לא נחכה יותר מדי".

בוסין מבקש את התערבותה של ראש העיר עינת קליש רותם: "למרות שהדואר אינו בבעלותה של עיריית חיפה, אני מצפה מראש העיר להיכנס לתמונה ולהפעיל לחץ על הדואר שיפתח את הסניף מחדש ובמהירות. לא ייתכן שהשירותים לתושבים ילכו ויפחתו כי הדואר רוצה רק להרוויח, ושהנהגת העיר הנבחרת לא תתערב לטובת התושבים שננטשים מכל השירותים שהם קיבלו עד כה. אני מזכיר שאין בשכונה אפילו כספומט, שלא לדבר על סניף בנק, והתושבים חייבים להגיע לקרית אליעזר לצורך משיכת כספים".

מדואר ישראל נמסר בתגובה: "שירותי הדואר בחיפה ניתנים באמצעות 54 יחידות, 24 סניפים וסוכנויות ו-30 מרכזי מסירה לרווחת התושבים. סוכנות הדואר בבת גלים נסגרה באופן זמני, ואנו בוחנים את המשך פעילותה. בשלב זה קיימות חלופות המצויות בקרבת מקום – סוכנות דואר מערב שנמצאת במרחק של 1.1 ק"מ ושבה ניתן לזמן תור מראש טרם ההגעה, והסוכנות הממוקמת בקניון ברמב"ם במרחק של כ-700 מטר מסוכנות בת גלים. נציין כי בבת גלים קיים מרכז מסירה שמספק שירותי מסירת חבילות ודואר רשום לתושבי השכונה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. דניאל

    חלק מקריסה כללית של סניפי דואר ישראל בארץ . כ 200 סניפים כבר נסגרו ברחבי הארץ. הזכיינים לא מחזיקים מעמד כלכלית וסוגרים הכל למען תוכנית הפרטת החברה והורדת ערכה לקרשים כגי למכור אותה למקורבים בנזיד עדשים. הכל רקוב פה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה לביבי ולקפיטליסטיות החזירית
    ההפרטות זה רע לעובדים ולישראל

  3. חיפאי

    תודה לביבי ולקפיטליסטיות החזירית
    ההפרטות זה רע לעובדים ולישראל

  4. בוסין בת גלים לא מעניינת את קליש - כמו לדבר ללמפה

    חדשות לא טובות לשכונת בת גלים

  5. בת גלים לא מעניינית... פיקציה

    "לא עובדת בשביל אף אחד…." שכחתם?!

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה, סניף דואר שגם שירת את הבאים לרמב"ם, חיילי הבה"ד, מבלים בחופים ועסקים.
    למה כל דבר במדינה צריך להיסגר?
    בנקים, דואר, תיקונים.
    מה רוצים להשאיר מדינה בלי עסקים וחנויות??

  7. דון

    רציתם ביבי .בבקשה .סגר לכם את הדאר.יסגור לכם את הסופרים.יסגור לכם את הכול.תסבלו בשקט ימניים

  8. אילנה א'

    אתם לא לבד, גם הסניף במרכז הכרמל שבק חיים לכל חי.
    מי שצריך לענייני דואר יתכבד וירד לשד' הנשיא מול תחנת הדלק, או יעלה לרחוב מוריה אחרי קרית ספר. המדינה מפריטה את נכסיה

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הדואר נותן שירות כושל במכוון
    זה ישתלם לו אחרכך יבקשו עוד תוכנית חילוץ וייעול מהמדינה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר