מתחם רוטשילד בקרית אליעזר (הדמיה: הקובייה)
מתחם רוטשילד בקרית אליעזר (הדמיה: הקובייה)

הוועדה המקומית אישרה להפקדה בנייה של יותר מ-1000 דירות בחיפה

760 דירות ייבנו במתחם רוטשילד בקרית אליעזר במקומם של שבעה מבני שיכון ישנים של ארבע קומות משנות ה-50 ובהם 168 דירות קטנות. דירות חדשות נוספות ייבנו בבת גלים, ברחוב אילנות, בשכונת גבעת זמר וברחוב סירקין

פורסם בתאריך: 26.5.21 19:41

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חיפה אישרה להפקדה, בשלוש ישיבות שקיימה ברצף, תוכניות הכוללות בנייתן של יותר מ-1000 דירות חדשות בעיר.

בקרית אליעזר המליצה הוועדה להפקדה תוכנית פינוי-בינוי נוספת במתחם רוטשילד.

מתחם רוטשילד הוא שכונת מגורים חדשה של תשעה בנייני מגורים של כ-22-10 קומות שיכללו 760 דירות. הבניינים החדשים ייבנו במקומם של שבעה מבני שיכון ישנים של ארבע קומות משנות ה-50 ובהם 168 דירות קטנות. בתוכנית מוצעת חלוקה של הבניינים לשלושה תתי מתחמים, כאשר המתחם האמצעי זכה ב"קול קורא" למימוש מיזמי התחדשות עירונית חברתית מטעם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. הזכייה ב"קול הקורא" מאפשרת לממש את הפרויקט, באמצעות תמיכה ממשלתית שתשמש גם לקידום החינוך, הרווחה והתרבות בשכונה. עקרונות הקול קורא מחייבים בין היתר בניית 19 דירות להשכרה במחיר מוזל, כך שתושבים המתגוררים במקום בשכירות יוכלו להישאר בשכונה. בתוך כך, תקצה העירייה משאבים גם לחידוש המרחב הציבורי הנכלל בפרויקט.

מבנה מלון ומגורים בקצה טיילת בת גלים (הדמיה: פיבקו אדריכלים)

מבנה מלון ומגורים בקצה טיילת בת גלים (הדמיה: פיבקו אדריכלים)

כמו כן מוסיפה התוכנית שלוש כיתות מעון, שלוש כיתות גן, מועדון רב תכליתי, שטחי מסחר ושטחי משרדים בקומות הקרקע. לצד כל אלה, מוצע ציר הולכי רגל פנימי, סביבו יפותחו שטחים פתוחים לרווחת תושבי המתחם. במסגרת התוכנית תישמר שדרת האקליפטוסים הוותיקה העוטפת את המתחם מכיוון שדרות רוטשילד. רחוב המעפילים יורחב על מנת לאפשר תנועה דו סטרית, ובכל המגרשים יוכשרו חניות תת קרקעיות. התוכנית תקודם בשלבים, כך שהמבנה הראשון שיוקם בכל מתחם יכלול בתחומו שטחי ציבור. כמו כן נקבע כי השטחים הפתוחים בכל מתחם, בהם נקבעה זיקת הנאה לציבור, יפותחו כתנאי למתן היתר אכלוס למבנה האחרון במתחם.

תכנית מתחם רוטשילד מהווה חלק מהתפיסה התכנונית הכוללנית של עיריית חיפה, לפיה מקודמות עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית תכניות אב ומתאר להתחדשות עירונית בכל שכונות החוף בחיפה, לרבות קרית אליעזר וקרית אליהו, שבהן אושרה לאחרונה תוכנית אב להתחדשות עירונית.

בשכונת בת גלים אישרה הוועדה להפקדה הקמת מבנה חדש על מגרש הממוקם בין טיילת רציף מרגולין לרחוב העלייה השנייה.

המבנה, של שבע קומות, יכלול 42 חדרי מלון ו-46 דירות. בקומת הקרקע, הפונה לטיילת, אושרו שימושים מסחריים. כמו כן יכלול המבנה 250 מ"ר לבניית מועדון רב תכליתי לרווחת תושבי השכונה וחניון תת קרקעי שישרת את אורחי המלון ודיירי הבניין.

פרויקט נוסף שאושר בבת גלים הוא ברחוב יוברט המפרי 23. במסגרת הפרויקט ייהרס מבנה ישן חד קומתי, ובמקומו ייבנה בניין חדש של ארבע קומות ועליית גג, שיכלול 11 דירות חדשות.

 

 

ברחוב אילנות אושר פרויקט נוסף הכולל שלושה בנייני מגורים של שלוש-חמש קומות, המחוברים בחניון תת קרקעי.

בפרויקט זה ייבנו 43 דירות, המתווספות ל-48 הדירות שאושרו על ידי הוועדה על פי תוכנית משנת 2013, ובנייתם כבר החלה.

בשכונת גבעת זמר אושרו להקמת ארבעה מבני מגורים חדשים:

ברחוב נעמי שמר 27 אושר בניין של חמש קומות, הכולל 12 דירות, חניון תת קרקעי, מרתפים ועלית גג.

ברחוב נעמי שמר 30 אושר בניין נוסף של חמש קומות, הכולל 12 דירות, מעל חניון תת קרקעי, מרתפים ועליית גג.

ברחוב נעמי שמר 17 אושר בניין שלישי של חמש קומות, הכולל 11 דירות במתכונת דומה.

ברחוב הדודאים 11 אושר בניין רביעי של שש קומות שייבנה במתכונת דומה ויכלול 10 דירות.

ברחוב סירקין 24 אושרה תוכנית בניין עיר, הכוללת הריסת מבנה מסחרי ישן של קומה אחת, והקמת מבנה של שש קומות, מהן חמש קומות מגורים, שבהן ייבנו 12 דירות מעל קומת מסחר. הפרויקט משתלב בחזית המסחרית החדשה והמתעוררת של מתחם רחוב סרקין ויצירת מתחם מגורים המעודד עירוב שימושים.

סגן ומ"מ ראש העירייה ויו"ר ועדת המשנה המקומית לתכנון ובנייה מיכאל אלפר: "המאמץ לייעול תפקוד מינהל הנדסה יחד עם הירתמות צוות אגף הרישוי ותכנון עיר נושא פרי ובא לידי ביטוי בשיא שנרשם החודש הן בהיתרים שניתנו על ידי הוועדה להקמת בניינים חדשים בגבעת זמר ומקומות נוספים בעיר, הן בפרויקטים שנדונו על ידי הוועדה במסגרת תוכניות התחדשות, כאשר במסגרת כל אלה מתוכננןת יותר מ-1000 דירות. כל אלה מתבצעים על פי חזונה של ראש העירייה עינת קליש רותם, תוך הקפדה על איכות תכנון ומצוינות אדריכלית, בראייה ברת קיימה, עירוב שימושים, שטחים פתוחים ומבני ציבור בסטנדרטים המתקדמים ביותר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר