אלי דוקורסקי, עינת קליש רותם (צילומים: דוברות העירייה, ראובן כהן)
אלי דוקורסקי, עינת קליש רותם (צילומים: דוברות העירייה, ראובן כהן)

ראשי רשויות במפרץ חיפה: "לא יקום כאן שדה תעופה שימרר את חיי התושבים"

ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי ל"כלבו – חיפה והקריות": "העובדה שראשת העיר חיפה פנתה לראשי הרשויות המקומיות בעמק יזרעאל ולא לשכניה מדברת בעד עצמה. היא משרתת את מטרתם לסיכול שדה התעופה ברמת דוד, לו הם מתנגדים, ולכן הם הלכו איתה למינהל התכנון בתקווה שהצרה תיזרק לפתחנו"

פורסם בתאריך: 6.6.21 14:03

בהמשך לדוח החברה הספרדית שבחן את היתכנות הקמתו של נמל תעופה בינלאומי במפרץ חיפה, כפי שנחשף לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", הודיעו ראשי הרשויות העוטפות את שדה התעופה, כי יתנגדו לתוכנית בכל תוקף ולא יאפשרו את הוצאתה אל הפועל.

ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, אמר ל"כלבו – חיפה והקריות" דברים שאינם משתמעים לשתי פנים: "ראשי הערים באזור העוטף את שדה התעופה חיפה כבר חתמו בעבר על התנגדותם להפיכת שדה התעופה בחיפה לשדה בינלאומי. נתמיד בהתנגדותנו ולא נאפשר את הוצאת התוכנית אל הפועל. העובדה שראשת העיר חיפה פנתה לראשי הרשויות המקומיות בעמק יזרעאל ולא לשכניה מדברת בעד עצמה. היא משרתת את מטרתם לסיכול שדה התעופה ברמת דוד, לו הם מתנגדים, ולכן הם הלכו איתה למינהל התכנון בתקווה שהצרה תיזרק לפתחנו. שדה תעופה בינלאומי שימרר את חיי תושבי חיפה, הקריות, נשר, רכסים והסביבה לא יוקם במפרץ חיפה".

ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי: "השילוב של שדה תעופה בסמוך למפעלים הפטרוכימיים הוא מתכון לאסון שיפגע באיכות חיי התושבים. בהנחה שראשת העיר חיפה התייעצה עם ראשי רשויות מהעמק במקום לשבת לדיון ענייני עם ראשי הרשויות בקריות, וככל שזה יהיה שיתוף הפעולה, אז אנו, ראשי הרשויות בקריות והתושבים, נפעיל את כל כובד משקלנו בממשלה וברשויות על מנת למנוע כל התקדמות ללא דין ודברים עימנו, לטובת הסדרת איכות החיים של התושבים".

 

 

ביולי בשנה שעברה חתמו ראשי הערים בקריות על מכתב ששלחו לשרת התחבורה מירי רגב, שבו הם מביעים את התנגדותם לתוכנית של העתקת פעילות שדה התעופה הרצליה לשדה התעופה בחיפה, תוכנית שעלתה מתוך ההסכם שנחתם בין עיריית חיפה, חברת נמלי ישראל ומשרד התחבורה בתקופתו של השר בצלאל סמוטריץ'.

במכתב, עליו חתומים דוקורסקי, ראש עיריית קרית ים דוד אבן צור, ראש המועצה המקומית רכסים דן כהן, ראש עיריית נשר רועי לוי וראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי, כתבו ראשי הרשויות: "הובא לידיעתנו כי קבוצת ראשי רשויות מקומיות מאזור חדרה, עמק יזרעאל יחד עם ראשת העיר חיפה פנו אליך בבקשה להעתיק את פעילות שדה התעופה הרצליה אל שדה התעופה בחיפה. אנו מתנגדים לבקשה זו וסבורים כי הפתרון שמקדם הוות"ל להקמת שדה תעופה חדש במזרח חדרה הוא הפתרון הנכון שיכיל את פעילות שדה התעופה בהרצליה וחלקים מפעילות שדה דב. אנו מתנגדים להכנסת עשרות רבות של מטוסים קטנים, חלקם מרעישים שינועו מעל יישובינו ומעל מפעלים אסטרטגיים ויהוו מפגע סביבתי ובטיחותי לתושבי האזור כולו. נבקשך להימנע מהרחבת פעילות המטוסים הקטנים בשדה התעופה בחיפה ולפעול לקידום הפתרון החלופי באזור חדרה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

19 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אולי תפסיקו להגיד "ראשת העיר". אין מילה כזו.
    ראש עיריית חיפה קליש…

  2. בם בם

    אולי תפסיקו להגיד "ראשת העיר". אין מילה כזו.
    ראש עיריית חיפה קליש…

  3. הקול השפוי

    בעד שדה תעופה בעמק יזרעאל לצעירים שם אין כמעט אופק תעסוקתי ורובם בורחים

  4. טוב כבר מבטלים עבורך..

    כמה הוא משלם כדי ששמו יופיע בכלבו כל שבוע?
    איזה מייגעעע האדם הזה

  5. אבידן יעקב

    קליש הבינה שעתידה בעמק יזרעאל !
    כנראה שאחרי ההרס שהיא תותיר כאן היא מתכננת
    רילוקיישן !

  6. למה היא רוצה מה שאחרים זורקים?

    לא ברור לה שנזקי השדה המתוכנן עולים על התועלת המוגבלת? ואולי זו שוב ההתעקשות האישית הבלתי ברורה לדבוק במשהו גם אם כבר אינו כדאי…

  7. רק רמת דוד

    השדה של לונדון בשולי העיר (סיטי אוף לונדון) מייצר כ-15 מליארד שקל פעילות כלכלית. גם בעמק ירצו נתח של מליארדים.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שראשי הרשויות לא יתערבו!!! יוקם ועוד איך יוקם מה אתם מבינים. ניתן למצוא פתרון השדה קרוב לים ולא אמור להפריע. צריך שדה תעופה עכשיו בחיפה. הגיע העת!!! זה גם יפתח את העיר ויפתחו הרבה מקומות תעסוקה!

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שדה בחיפה פיתרון נקי נכון .יזניק הכלכלה בצפון והוא עדיף עשרות מונים על פיתוח הנמלים
    בזיהום.בכלכלה ובתעבורה..ההמראה והנחיתה מעל הים.זה הנתיב.כמו המלדיביים.הנזק הסביבתי הוא מינימלי בהשוואה לשדה אחר.יגוע שהחפאים מתנגדים לכל דבר שהוא נכון לעירם

  10. עמירם

    מי שעובד בתיירות לא מקבל שכר מכובד והופך לנטל על סביבתו.
    המטוסים ימררו לנו את החיים והעובדים בשכר נמוך יורידו את רמת החיים, ממש לא כדאי.

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם שדה התעופה מפריע בחיפה ..הוא גם יפריע בחדרה!!

  12. רק בעמק אפשרי

    היועצים של קליש מכשילים אותה כל הדרך.
    חייבים שדה בינלאומי מץחרה לנתבג עם 10 מליון נוסעים בשנה וזה לא אפשרי בכלל בשדה הקטן עם מסלול אחד קטן בחיפה. מיד לדרוש משר התחבורה הבא שדה ברמת דוד וחיבור לרכבת העמק של הטרמינל

  13. דין דין

    לאור התכנית לפנות את המפעלים המזהמים ולהקים במקום שכונות מגורים שדה התעופה יוקם להם מתחת לחלון. מה שיפגע באיכות החיים.

  14. אלי

    אתם טועים ראשי רשויות ההיפך זה יביא מקומות עבודה-ושיגשוג כלכלי.

  15. Yossi

    כול אלה שבעד מעניין אותי היכן אתם גרים, בטוח שלא בקרית חיים שתיסבול יותר מכולם. אנחנו יודעים ורואים כמה סבל עוברים הישובים שמעל ראשם יש שדה תעופה. אני ממליץ להפוך את הכביש במרכז הכרמל או באחוזה לשדה תעופה חליפי לזה שבטכני. נראה כמה הם יהיו בעד שדה. חצופים שרואים רק את קצה האף שלהם

  16. הלוואי

    שדה תעופה בינלאומי קטן בחיפה זה מתבקש. צעד נוסף בדרך לפינוי המפרץ מהתעשיות המיושנות והמזהמות שתקועות בו – שזה מה שבאמת צריך לעניין את המרואיין כאן. מעבר לזה, שדה תעופה יביא תיירות לעיר, יסייע למתג אותה ויכניס המון כסף לאזור. השדה ברמת דוד זה אסון סביבתי בהיקף עצום, ולכן לא יקרה.
    חיפאים וקרייתים – תתקדמו, בחיאת תתקדמו כבר.

  17. ממש מקומם חוסר ההבנה בתגובות

    אין דבר כזה שדה תעופה בינלאומי קטן בחיפה. זה אוקסימורון.
    זה לא רווחי לאף חברת תעופה לכן כולן הפסיקו לפעול מחיפה. לא תראו פה אף חברת לואו קוסט כי לא ישתלם להם כמות נוסעים קטנה במטוס קטן.
    תפנימו אנשים החשיבה שלכם היא של כפר פרובינציאלי. אתם מתבכיינים שחיפה נשרכת מאחור ואז מתכננים את הצפון הלאה בקטן ועלוב.
    מי שרוצה תיירים וטיסות מוזלות יש לו רק חלופה אחת בסיפור הזה והיא שדה בינלאומי למטוסים רחבי גוף ברמת דוד

  18. אילן

    ראשי הרשויות כנראה לא מבינים ששדה תעופה לא יקום ברמת דוד. עדיף שדה תעופה בחיפה שבין כה וכה יפעל כנראה בשעות היום ויהיה במרחק נסיעה של רבע שעה מכל עיר. שדה תעופה כזה יפתור את בעיית המסיעה לבן גוריון, יספק תעסוקה לתושבי האזור ולא יעשה רעש כי ההמראה והנחיתה יהיו לכוון הים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר