עינת קליש רותם ויואב כץ (צילום: ראובן כהן, עיריית חיפה)
עינת קליש רותם ויואב כץ (צילום: ראובן כהן, עיריית חיפה)

כץ במכתב זועם לקליש: "מאדירה קבוצה אחת ומדירה את האחרת"

ההחלטה של עיריית חיפה לקרוא חוף בעיר על שם מכבי חיפה, הצליחה להוציא מהכלים את הבעלים של הפועל חיפה, יואב כץ. במכתב חריף לקליש-רותם הוא כותב: "אני תחת הרושם שמדובר בצעד פופוליסטי, שנועד להעלים את 'המיעוט'... אני פונה אליך לשנות את החלטתך האומללה, שאם לא כן, נאלץ לפעול כדי לשמור על זכויותינו וזכויות התושבים"

פורסם בתאריך: 23.6.21 18:38

הידיעה על קריאת חוף רחצה בעיר על שם מכבי חיפה, הצליחה להוציא את יואב כץ, הבעלים של היריבה העירונית משלוותו, כמו גם את אוהדי קבוצתו הפועל חיפה. הרשתות החברתיות גועשות בעקבות ההחלטה, ושלא כהרגלו, שיגר כץ מכתב לראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, שבה הוא טוען ל"האדרת קבוצה אחת והדרת קבוצה אחרת".

"נדהמתי לקרוא היום בכלי התקשורת כמו עשרות אלפי אוהדי הפועל חיפה", כתב כץ, "על כוונת עיריית חיפה לקרוא חוף רחצה בעיר על שמה של מכבי חיפה, תוך מיתוג החוף ומתקניו בצבעי וסמלי הקבוצה ולפתוח בו עמדת מכירה של מוצריה. מדובר בשימוש במרחב הציבורי (כמו גם מיתוג הכיכר המרכזית בשכונת נאות פרס כ'כיכר מכבי חיפה') לטובת מועדון ספורט אחד בעיר, תוך התעלמות ממועדון ספורט אחר הנמצא עימו בתחרות (ספורטיבית) בין היתר 'על ליבם' של אוהדי ענף הכדורגל וציבור אוהדים פוטנציאלי".

כץ ממשיך: "בחיפה פועלים זה לצד זה, זה קרוב למאה שנים, שני מועדוני כדורגל בעלי מסורת ארוכה, זכויות והישגים, כאשר שתי הקבוצות משחקות באותה הליגה. אין הדבר דומה לערים דוגמת באר שבע, נתניה, חדרה, שבהן פועלת קבוצה ייצוגית אחת, אשר כל תושביה עומדים מאחוריה וגאים בהישגיה. אני תחת הרושם שמדובר בצעד פופוליסטי, שנועד להעלים את 'המיעוט', וזאת בהמשך לפגיעה בתלמידים, אוהדי הפועל חיפה בבתי ספר יסודיים ותיכונים עירוניים, כאשר קיימו חגיגות אליפות ראוותניות, דבר אשר פגע בתלמידים אוהדי קבוצת הפועל חיפה.

"קריאת החוף מהווה פגיעה תדמיתית וכלכלית קשה במועדון כדורגל הפועל חיפה, אותו אני נושא על כתפיי בשני העשורים האחרונים ללא כל עזרה, לא כל שכן תמיכה עירונית של עיריית חיפה, וזאת בניגוד לערים רבות אחרות, המסייעות מדי שנה בתמיכה ישירה של מיליוני שקלים לקבוצות הייצוג, גם כאלו שבידיים פרטיות".

כץ, שדווקא טיפח יחסים טובים עם ראש העירייה, ממשיך וכותב: "הפועל חיפה אינו עוד מועדון בכדורגל הישראלי. הפועל חיפה הוא מהמועדונים הוותיקים בארץ והראשון של הפועל בארץ ישראל. בעוד כשנתיים נציין 10 שנה להיווסדו של המועדון, בעל מסורת ארוכה, מורשת מפוארת והישגים רבים. מועדון הכדורגל הפועל חיפה משחק בליגה הבכירה בכדורגל הישראלי, ליגת העל, זה 13 עונות ברציפות, אגב תוך גילוי עליונות במשחקי הדרבי בחמש השנים האחרונות (הפועל חיפה ניצחה יותר משחקי דרבי בעונות אלה). למרות זאת, בוחרת העירייה בראשה את עומדת, לתעדף מועדון אחר בעיר, המשחק ממש באותה הליגה עם הפועל חיפה, תוך ביזוי קהל אוהדיו המונה יותר מ-100 אלף אוהדים, עשרות אלפים מהם תושבי העיר חיפה.

את מכתבו מסיים כץ במילים: "צעד חד צדדי של קריאת משאב ציבורי על שם מועדון אחד מהווה הדרה של אוהדי המועדון האחר והאדרה של המועדון השני. אני פונה אליך לשנות את החלטתך האומללה, שאם לא כן, נאלץ לפעול כדי לשמור על זכויותינו וזכויות התושבים".

 

 

השאילתה של לאופר ושנער

חברות מועצת העיר הילה לאופר ויעל שנער מסיעת "הירוקים של חיפה" שלחו הבוקר (רביעי) שאילתה למועצת העיר, שבה כתבו: "אנו ורבים אחרים נדהמנו לקרוא, כי ראש העיר מתכוונת להעניק חוף ים ציבורי למכבי חיפה. מכבי חיפה קבוצה מוערכת, אשר הביאה כבוד רב לעיר חיפה ועוד תביא. חגיגות האליפות התבטלו פעמיים, פעמיים שעיריית חיפה לא הצליחה להוציא לפועל את החגיגות, והאוהדים זועמים, ובצדק. אך האם זה מצדיק פעולה הזויה זו? הקמת חוף על שם קבוצה כזו או אחרת?".

מוסיפות השתיים: "גילוי נאות. אני, הילה לאופר, אוהדת הפועל חיפה, וחברתי לסיעה, יעל שנער, אוהדת מכבי חיפה, והיינו רושמות בדיוק את אותם הדברים ומתנגדות לכך בכל תוקף. הפופוליזם מגדיר את עצמו מחדש ונראה כי ראש העיר שוב מקשיבה לעצות אומללות ומייצרת שוב תקדימים במובן הכי שלילי שיש. שאלותינו: באיזו זכות עיריית חיפה מקצה חוף ציבורי לטובת ארגון או גוף פרטי כזה או אחר? האם ראש העיר לקחה בחשבון שהחלטה אומללה כזו תייצר מתח בעיר, שבה שתי קבוצות כדורגל (ולא, איני רוצה שיקום חוף על שם הפועל חיפה)? האם משרד הפנים אישר זאת? האם ראש העיר עושה זאת בשביל קניית קולות בוחרים? האם ראש העיר מבינה כי היא ראש עיר, וכראש עיר היא לא יכולה לקדם פעולות מגזריות כאלו ועליה להיות ממלכתית ולשמור על האינטרס הציבורי?".

מעיריית חיפה נמסר כעת: "חוף פופ-אפ ספורט ייפתח בקרוב בחיפה. החוף, שיכלול שלל אטרקציות ספורטיביות, יוקם לחגיגת אירועי הספורט הגדולים של הקיץ: האירו והאולימפיאדה ובסימן חגיגות האליפות של מכבי חיפה. חוף הכרמל יתקשט בימים הקרובים למשך חודש ויהפוך לחוף ספורט צבעוני וססגוני במיוחד. לצערנו, כמה אוהדי הפועל חיפה פנו אלינו בטענות למה החוף יוקדש לאליפות הירוקה. מעל במה זאת, העירייה מתחייבת, כי אם הפועל חיפה תזכה השנה באליפות, גביע או אפילו בגביע הטוטו היא תזכה לאותו הכבוד. לא פחות. בכל אופן, עיריית חיפה כבר תכננה מחווה גם להפועל חיפה באחד החופים. פרטים נוספים בקרוב. נציין שהשנה החליטה ועדת השמות העירונית, בראשות ראש העיר, להנציח את זכרו של נשיא הפועל חיפה לשעבר, רובי שפירא ז"ל ואת פועלו של יעקב שחר נשיא מכבי חיפה יבדל"א, ולקרוא על שמם רחובות בחיפה. בינתיים, האליפות חזרה לכרמל וגם אם לא כולם אוהדי הירוקים, בואו נשמח שצלחת האליפות נחתה בעיר שלנו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אלי

    מאיפה יואב כץ הביא 100000 אוהדים?
    תן גם לנו מהחומר שאתה לוקח.

  2. מתניה טיקטינסקי (מתי)

    עירית חיפה מתעעסקת בבלאת במקום להתעסק בתוכניות בניה ופרנסה . האם ראשית חיפה מתעסקת בתוכנית המתאר של מרכז הכרמל למשל?! או כיצד לעצור את ההגירה של צעירי חיפה לקריות ולמרכז. האם גברת קאליש יצאה בערב ומצאה מקום פתוח במרכז הכרמל לשבת לשתות קפה. העיקר שמות לחוף והתעסקות של חברי מועצת העיר בסוגיה זו.

  3. עופר

    אני אוהד הירוקים וטוען שיואב כץ צודק. בעיר יש שתי קבוצות בליגת העל ולא רק אחת ( למרות שברור מי גדולה יותר ). ראשת העיר לא צריכה לתת כבוד יתר לאחת ולפגוע בשנייה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר