פרופ' אילנה דואק וד"ר רענן כהן-כרם ליד הסימולטור החדש (צילום: אלי דדון)
פרופ' אילנה דואק וד"ר רענן כהן-כרם ליד הסימולטור החדש (צילום: אלי דדון)

כרמל התחדש בסימולטור המתקדם בעולם לניתוחי אוזניים מורכבים

מנהלת מחלקת אף אוזן גרון במרכז הרפואי כרמל פרופ' אילנה דואק: "מדובר בכלי טכנולוגי מהשורה הראשונה שיאפשר לנו לאמן את הצוות שלנו באופן הטוב ביותר ולהעניק למטופלים שלנו ניתוחים מדויקים ואיכותיים יותר בסטנדרט בינלאומי"

פורסם בתאריך: 4.9.22 13:04

סימולטור חדשני, המדמה קידוח של העצם הטמפורלית בניתוחי אוזניים, נכנס החודש לשימוש במחלקת אף-אוזן-גרון וניתוחי ראש-צוואר במרכז הרפואי כרמל מקבוצת שירותי בריאות כללית. זהו הסימולטור הראשון מסוגו בישראל, והוא מאפשר למנתחים סימולציה ותרגול ברמה הגבוהה ביותר של ניתוחי אוזניים מורכבים.

 

מנהל בית החולים כרמל ד"ר אבי גולדברג, צוות המחלקה והתורמים (צילום: אלי דדון)

מנהל בית החולים כרמל ד"ר אבי גולדברג, צוות המחלקה והתורמים (צילום: אלי דדון)

 

ד"ר רענן כהן-כרם, מנתח ורופא בכיר במחלקת אף-אוזן-גרון בכרמל מסביר: "בחלק מניתוחי האוזניים אנו נזקקים לקידוח העצם הטמפורלית הנמצאת בגולגולת. הקידוח מאפשר לנו גישה למבנה האנטומי המורכב של האוזן לצורך טיפול במחלות המאפיינות אזור זה. המבנה האנטומי של האוזן והגולגולת שסביבה מורכבים ומצויים בקרבה למוח ולעצבים מאוד עדינים ולכן, בגישה הניתוחית נדרשות זהירות והקפדה תוך כדי השגה של מטרת הטיפול".

כדי לאפשר למנתחים תרגול "על יבש" לפני הקידוח באזור רגיש זה בחדר הניתוח, נכנס לפעולה הסימולטור החדש. הסימולטור מאפשר עבודה ותרגול עם זרועות מיוחדות מול תמונת מסך בתלת ממד בטכנולוגיה של מציאות מדומה (VR), כך שהמנתח רואה את סביבת הניתוח בצורה הקרובה למציאות.

 

מנהלת המחלקה פרופ' דואק עם התורמים דדי וחיה פרלמוטר (צילום: אלי דדון)

מנהלת המחלקה פרופ' דואק עם התורמים דדי וחיה פרלמוטר (צילום: אלי דדון)

 

ד"ר רענן מוסיף ומעדכן, כי הסימולטור מאפשר תרגול ועבודה על צילומי סיטי של מטופל ספציפי, כך שהמנתח יכול לתרגל את מהלך הניתוח העתידי בדיוק כפי שיבצע אותו בפועל בחדר ניתוח לאחר מכן. בנוסף הסימולטור מדמה תחושה ממשית של קידוח עם רטט ורעד אופייניים והוא ניתן לכיוון לרמות קושי שונות בהתאם לרמתו של המתרגל.

הסימולטור החדש הוא מתוצרת חברת Voxel-Man הגרמנית, הוא, כאמור, הראשון בישראל, וכמוהו יש רק עשרות בודדות בכל העולם.

 

 

מנהלת המחלקה, פרופ' אילנה דואק: "מדובר בכלי טכנולוגי מהשורה הראשונה שיאפשר לנו לאמן את הצוות שלנו באופן הטוב ביותר ולהעניק למטופלים שלנו ניתוחים מדויקים ואיכותיים יותר בסטנדרט בינלאומי. עד כה המנתחים היו צריכים להתאמן ולתרגל את הניתוחים הללו באמצעים קשים להשגה, ולכן הם נעשו באופן נדיר. כיום, בעזרת טכנולוגיה מתקדמת, אנחנו מאפשרים ליותר מתמחים ומנתחים להתאמן בביצוע הניתוחים ללא תלות באמצעים אחרים וללא הגבלה, בקלות ובמקצועיות".

עלות הסימולטור החדש היא כ-100,000 דולר והוא נרכש בעזרת תרומתם של דדי וחיה פרלמוטר, תושבי חיפה. בטקס חשיפת הסימולטור במחלקה אמרו התורמים: "אנו שמחים על האפשרות לתרום סימולטור מתקדם למחלקת אף-אוזן-גרון בכרמל. אנו רואים חשיבות רבה בהתפתחות הטכנולוגית של עולם הרפואה בכלל, ושמחים לעזור לבית החולים כרמל בשאיפתו להיות מוביל בטיפול רפואי ובטכנולוגיה".

 

הסימולטור החדש (צילום: אלי דדון)

הסימולטור החדש (צילום: אלי דדון)

 

דדי פרלמוטר הוא יזם חברתי וטכנולוגי, מגדולי חלוצי ההייטק בישראל, שימש סגן נשיא בכיר בחברת אינטל העולמית. כיום הוא יו"ר הוועדה הלאומית להגדלת ההון האנושי בהייטק בישראל.

חיה פרלמוטר היא יזמית חברתית ומתנדבת בעמותות שונות בתחום החינוך והחברה לקידום הישגים וסגירת פערים חברתיים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר