דמיטרי ניקוליינקו וצוות המחלקה שטיפל בו (צילום: אלי דדון)
דמיטרי ניקוליינקו וצוות המחלקה שטיפל בו (צילום: אלי דדון)

כנגד כל הסיכויים: בזכות הטיפול המסור של הצוותים בכרמל, החולה שב לחיים

לאחר ארבעו חודשי אשפוז קשים, במהלכם קרסו מערכות גופו, דמיטרי ניקוליינקו (61) שב לחיים. הצוותים הרפואיים של המרכז הרפואי כרמל לא ויתרו ונאבקו על חייו. בסוף השבוע האחרון הוא השתחרר לביתו לשיקום עם חיוך גדול. מנהל המחלקה הפנימית א' בכרמל ד"ר סמיר קאסם: "אנחנו נלחמים ולא מוותרים על אף חולה בשום מצב"

פורסם בתאריך: 18.9.22 13:25

אחרי שכמעט כל מערכות גופו קרסו, לאחר ארבעה חודשי אשפוז קשים, שבחלקם היה מורדם ומונשם ונראה היה כי אפסו סיכוייו לחיות, כנגד כל הסיכויים ובזכות התמדה, מקצועיות ומסירות אין קץ, של צוותי המרכז הרפואי כרמל, דמיטרי ניקוליינקו שב לחיים והשתחרר לביתו להמשך שיקום וטיפול.

בסוף השבוע האחרון, הצוותים הרפואיים והסיעודיים של המחלקה הפנימית א' במרכז הרפואי הכרמל עמדו נרגשים מול ניקוליינקו, ששב לחייך והתחיל סוף סוף להתהלך ביחידה לטיפול מוגבר שבמחלקה. הצוותים המשולבים של צוותי היחידה לטיפול נמרץ והמחלקה הפנימית א' לא הרימו ידיים להחזיר את דמיטרי לחיים.

חלק מצוות המחלקה שטיפל בדמיטרי  (צילום: אלי דדון)

חלק מצוות המחלקה שטיפל בדמיטרי  (צילום: אלי דדון)

ניקוליינקו (61) עלה לארץ עם משפחתו בשנת 2002 מקזחסטן. הוא מתגורר בנשר ועבד לפרנסתו בתחום הרכב. בתו, דאשה, שהייתה צמודה למיטתו לאורך כל חודשי האשפוז והטיפול, מספרת: "אבא היה אדם די בריא. לאחרונה הוא סבל מחולשה לא ברורה ושלשולים, לא חשבנו שזה משהו רציני, אבל בכל זאת רצינו לבדוק מה קורה איתו, והגענו איתו למיון של כרמל".

ד"ר מועתז עבד אל-רחמן, מתמחה במחלקה הפנימית א': "דמיטרי הגיע לכרמל במצב קריטי עם אי ספיקה נשימתית ואי ספיקת כליות. הוא הוגדר במצב קשה מאוד ואושפז ביחידה לטיפול נמרץ הנשמה וטופל בדיאליזה כדי למנוע הרעלה של הגוף. תוך כדי האשפוז הוא עבר גם שתי דלקות ריאות קשות ובנוסף עבר טיפול ארוך ומורכב בכמה סוגים של אנטיביוטיקה לטיפול בחיידק עמיד וקשה במיוחד מסוג מרסה".

סגן מנהלת הסיעוד במחלקה הפנימית א', אלכס אולינוב שטיפל גם הוא בדמיטרי: "אחת הסיבות המרכזיות למצבו הקשה של דמיטרי הייתה חמצת לקטית. מדובר בסיבוך חמור מאוד ונדיר אצל חולי סוכרת אשר מקבלים תרופה נפוצה לטיפול בסוכרת. מצבו הרפואי בעת הקבלה לא היה מזהיר בכלל. דמיטרי פיתח אי ספיקה נשימתית, הוא הונשם, עבר דיאליזות, עבר פיום קנה, פיתח חזה אוויר לחץ ועוד לא מעט סיבוכים, אבל בזכות הטיפול המסור והמקצועי של צוות טיפול נמרץ, הוא קיבל את חייו מחדש.

דמיטרי ניקוליינקו מחלים בביתו (צילום: אלי דדון)

דמיטרי ניקוליינקו מחלים בביתו (צילום: אלי דדון)

"לפנימית א'1 דימיטרי הגיע לפני כחודש וחצי לאחר טיפול מסיבי ביחידה לטיפול נמרץ, להמשך טיפול ומעקב. אפשר לומר שדימיטרי עבר לא מעט במהלך אשפוזו אצלנו, הוא חווה המון עליות ומורדות. קשה לומר שרק הגורל היה מעורב פה, מכיוון שכל הצוות של פנימית א1 היה מעורב בתהליך הארוך הזה – החל מהצוות הרפואי, דרך צוות האחיות וכוחות העזר, העובדת סוציאלית, הפיזיותרפיסטים והריפוי בעיסוק, התזונאית, עובדי משק ועוד. כולנו, כצוות, הפכנו את הגורל למשהו שאפשר לשנות. גרמנו לקושי להפוך לאפשרי ולגורל לכלי שאפשר לשנות".

 

 

ד"ר עבד אל-רחמן: "הטיפול בדמיטרי היה ארוך, קשה ומאתגר. עברנו איתו ניסיונות לא פשוטים של גמילה מההרדמה ומההנשמה, וכשראיתי אותו נושם בכוחות עצמו וגם מתהלך במחלקה, זה סיפוק שאי אפשר לתאר. כולנו התחברנו לדמיטרי, הוא אדם מיוחד, וטיפלנו בו במסירות רבה. אנחנו נלחמים ולא מוותרים על אף חולה בשום מצב".

מנהל המחלקה הפנימית א' ד"ר סמיר קאסם: "במהלך האשפוז הצוותים שלנו דיברו ותקשרו עם דמיטרי באמצעות ציורים ותמונות. ראינו בעיניים שלו את הזיק של התקווה. דמיטרי לימד את כולנו לא להתייאש ולא להרים ידיים, וכאשר לי, כמנהל המחלקה, יש צוות כזה מקצועי ומסור, רק השמיים הם הגבול".

דמיטרי ניקוליינקו ובתו דאשה: "אבא ואני מודים מעומק הלב לצוות המיוחד של המחלקה הפנימית והטיפול הנמרץ של כרמל. ידעתי שאנחנו בידיים הכי טובות שאפשר. יש כאן צוות מקצועי ומגובש וכולנו מעריכים את כולכם מאוד. לראות היום את אבא עומד על הרגליים והולך, זה פשוט לא ייאמן מה שהצלחתם לעשות כאן. אתם פשוט מלאכים. אנחנו מאושרים, אנחנו הולכים מכאן לשיקום ומודים לכל הצוות הנהדר של כרמל מכל הלב".

ניקוליינקו הודה לצוותים של כרמל בדמעות: "אתם מלאכים, אין לי מילים להודות לכם על שהצלתם את חיי".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר