פרופ' לואיס, ד"ר גולדברג, פרופ' סליבא וד"ר לילך צולר, המנהלת הרפואית של המחוז בכללית (צילום: אלי דדון וירון חזן)
פרופ' לואיס, ד"ר גולדברג, פרופ' סליבא וד"ר לילך צולר, המנהלת הרפואית של המחוז בכללית (צילום: אלי דדון וירון חזן)

עשרות רופאים וחוקרים השתתפו השבוע בכנס מחקר כרמל

בכנס, שהוכתר בהצלחה, הוצגו יותר מ-100 פוסטרים ועבודות מחקר מתקדמות מכל תחומי המחקר הרפואי. פרופ' וליד סליבא מנהל רשות המחקר בכרמל: "כמות העבודות והמחקרים שהוצגה בכנס הייתה מרשימה בכל קנה מידה. יש לחוקרים מכרמל במה להתגאות"

פורסם בתאריך: 21.9.22 12:18

במשך שלושה ימים מרתקים ומלאי תוכן, נערך השבוע במרכז הרפואי כרמל כנס "מחקר כרמל", שבו השתתפו והציגו עשרות רופאים בכירים וחוקרים רבים. הכנס הקיף עבודות מחקר מכל תחומי הרפואה והוצגו בו עבודות מחקר בסיסי, מחקרים קליניים ועבודות מחקר בסיעוד, ונבחרו פוסטרים ועבודות מחקר מצטיינות.

הכנס התקיים השנה במתכונת רחבה וגדולה יותר מאשר עד כה, והוא נערך לזכרם של פרופ' ליאון כהן וד"ר רות קיציס ז"ל, שהיו מאבני היסוד ועמודי התווך של בית החולים. את הכנס כיבד בנוכחותו דיקן הפקולטה לרפואה פרופ' אילון אייזנברג, שגם בירך את הנוכחים ואמר: "אחרי שנתיים של הדממת כנסי המחקר בעקבות הקורונה אני מודה לכם בכרמל על שחזרתם ובגדול. יש כאן בכרמל המיית מחקר ועשייה מבורכת, תמשיכו לדרבן בדור הצעיר את ניצוץ המחקר, זה חשוב לעולם הרפואה וחשוב לכולנו".

מנהל מכון הריאות פרופ' אדיר עם ד"ר עינת פיירמן-קליין וד"ר מיכל שטיינברג (צילום: אלי דדון וירון חזן)

מנהל מכון הריאות פרופ' אדיר עם ד"ר עינת פיירמן-קליין וד"ר מיכל שטיינברג (צילום: אלי דדון וירון חזן)

את הפרסים לעבודות המחקר ולפוסטרים המצטיינים, תרומת משפחתם של פרופ' כהן וד"ר קיציס ז"ל, העניקה בשם המשפחה הבת מיכל יחד עם ד"ר אבי גולדברג, מנהל בית החולים, פרופ' וליד סליבא, מנהל רשות המחקר, וד"ר דבי זיסמן, יו"ר ועדת ההוראה והאקדמיה בכרמל.

פרופ' חיים ביטרמן, הרופא הראשי של הכללית לשעבר, מנהל החטיבה הפנימית בכרמל בעברו ומתלמידיו של פרופ' כהן, אמר דברים לזכרם של פרופ' כהן וד"ר קיציס ז"ל: "הם היו ענק וענקית רפואה עם חתירה מתמדת לידע וחריצות. ד"ר קיציס ידעה לדאוג לכספים למחקרים שתרמו רבות לידע העולמי. פרופ' כהן ידע לפרגן לנו, כמתמחים, זמן איכות לטובת מחקר עם המון חום פנימי במחלקה. שניהם היו ענקים ברפואה וגם אנשי חברה להתרועע".

ד"ר יוליאנה עם פרס מחקר בסיעוד, מנהלת הסיעוד אהובה טל ומנהל המחלקה הפנימית ד"ר שי כהן (צילום: אלי דדון וירון חזן)

ד"ר יוליאנה עם פרס מחקר בסיעוד, מנהלת הסיעוד אהובה טל ומנהל המחלקה הפנימית ד"ר שי כהן (צילום: אלי דדון וירון חזן)

בכנס נבחרו ארבע עבודות מחקר מצטיינות. בקטגוריית המחקר הבסיסי נבחרה עבודתו של פרופ' אריאל מילר, מנהל היחידה לטרשת נפוצה בנושא מיקרוביום (החיידקים הטובים), המעיים וטרשת נפוצה ויחסי הגומלין עם הדיאטה; בקטגוריית מחקר קליני נבחרו עבודותיהן של ד"ר עפרה ברנט-גרינס, מרפואת הקהילה והאפידמיולוגיה, בנושא ניבוי התרחשות דימום משמעותי בחולה פרפור פרוזדורים המטופלים בנוגדי הקרישה החדשים, וכן של ד"ר מיכל שטיינברג ממכון הריאות בכרמל בנושא המשמעות של נוכחות תאי דלקת מסוג אאוזינופילים בכיח של חולים הסובלים משילוב של ברונכיאקטזיות (הרחבה של דרכה נשימה) וסינוסיטיס.

בתחום המחקר בסיעוד נבחרה עבודתה של יוליאנה סמצ'נקו, סטודנטית לדוקטורט מהמחלקה הפנימית ב', שחקרה את ההשפעה של השינוי במינון תרופות ההרגעה על התפקוד הקוגניטיבי בקרב מאושפזים מבוגרים.

משפחת קיציס-כהן ז"ל עם פרופ' סליבא (צילום: אלי דדון וירון חזן)

משפחת קיציס-כהן ז"ל עם פרופ' סליבא (צילום: אלי דדון וירון חזן)

כפוסטרים מצטיינים נבחרו הפוסטרים של ד"ר ניר קוגלמן ממערך נשים יולדות, ד"ר טל גזית מהיחידה לראומטולוגיה, ד"ר עינת פיירמן קליין ממכון הריאות וד"ר אילונה פילוסוב סולומון מאורולוגיה.

את הכנס שנערך בהצלחה רבה ניהלו יושבי ראש במושבי המחקר השונים: פרופ' וליד סליבא, פרופ' אילנה דואק, פרופ' אורן טומקינס, פרופ' אריאל מילר, פרופ' דני וייסמן, פרופ' אבינעם שירן, פרופ' אדמונד סבו, פרופ' ריאד חדאד, פרופ' איתן שילוני, פרופ' יוחאי אדיר, ד"ר לנה שגיא-דאין, ד"ר דבי זיסמן ,ד"ר שי כהן וד"ר מיכל שטיינברג.

 

 

מנהל רשות המחקר של כרמל, פרופ' סליבא, שזה הכנס הראשון שהוא מארגן בתפקידו זה, אמר: "אני גאה ושמח בהצלחת הכנס. זו פשוט הייתה חגיגה מדעית מלמדת מאוד. "כמות העבודות והמחקרים שהוצגה הייתה מרשימה בכל קנה מידה. יש לחוקרים מכרמל במה להתגאות. החוקרים החליפו ידע ביניהם, והמשתתפים זכו לשמוע הרצאות מרתקות. בכנס הוצגו הרבה מחקרים פורצי דרך, ואין לי ספק שתהיה להם תרומה רבה לטובת המטופלים ולטובת בריאות הציבור. רשות המחקר פועלת לקידום המחקר בכרמל במספר מישורים, כולל קורסי הכשרה בתחום שיטות מחקר, הנגשת שירותי מחקר רבים לחוקרים, העצמה וליווי צמוד של חוקרים צעירים ושיתופי פעולה עם מסודות אקדמיה".

יושבי ראש מושב מחקר, פרופ' שירן, פרופ' שילוני ופרופ' סבו (צילום: אלי דדון וירון חזן)

יושבי ראש מושב מחקר, פרופ' שירן, פרופ' שילוני ופרופ' סבו (צילום: אלי דדון וירון חזן)

בין הצגות הפוסטרים ועבודות המחקר השונות שובצו בכנס המחקר, מיטב המרצים והחוקרים בישראל בהרצאות מרתקות על תחומים פורצי דרך במחקר וברפואת העתיד. בין המרצים: ד"ר קרן יצחק מהפקולטה לרפואה בטכניון, ד"ר שירי בלומנפלד-קאן מנהלת פרויקטים מדעיים בחברת GINA-LIFE, ד"ר איתמר אשכנזי, פרופ' ליאור גפשטין, ד"ר יאיר פלד ועוד מרצים רבים וטובים.

מנהל בית החולים כרמל ד"ר גולדברג סיכם בהצלחה את הכנס ואמר: "עשינו צעדים גדולים וחשובים בכרמל לטובת קידום המחקר, ובהם הקמת רשות המחקר בניהולו של פרופ' סליבא. מעל 120 העבודות שהוגשו לכנס הן תעודת כבוד ענקית למחקר בכרמל. אני מבקש להודות לד"ר דבי זיסמן, יו"ר ועדת ההוראה והאקדמיה ולילדיהם של משפחת כהן-קיציס – מיכל, דני ומאיה, מהיוזמים והתורמים לכנס. בחרתם דרך מצוינת להנצחת ההורים ותודה לכם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר