המרכז הרפואי כרמל (צילום אוויר: המרכז הרפואי כרמל)
המרכז הרפואי כרמל (צילום אוויר: המרכז הרפואי כרמל)

משרד הבריאות קבע: המרכז הרפואי כרמל ראשון באיכות

על פי דוח משרד הבריאות, המרכז הרפואי כרמל נמצא במקום הראשון במדדי האיכות בחיפה ובצפון והוא מהמובילים באיכות בישראל עם הציון 9.99. הציון הגבוה ניתן לכרמל במסגרת פרויקט מדדי האיכות הלאומיים של משרד הבריאות לשנת 2021. ד"ר אבי גולדברג, מנהל כרמל: "בשם החולים שממשיכים לזכות אצלנו בטיפול איכותי ומסור, אני מודה לכל אנשי הצוות הנפלאים שלנו על העבודה הקשה והמצוינת"

פורסם בתאריך: 22.9.22 22:22

גאווה לאומית. על פי הדוח השנתי של משרד הבריאות בתוכנית הלאומית למדדי איכות לשנת 2021, מדורג המרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית במקום הראשון בחיפה ובצפון ומוביל באיכותו בין בתי החולים בישראל עם הציון 9.99 וזאת במרחק של 0.01 אחוז בלבד מהמקום הראשון.

משרד הבריאות פרסם את תוכנית המדדים הלאומיים, שהושקה לפני תשע שנים. התוכנית מודדת תהליכים מרכזיים, הקובעים את איכות הטיפול בתחומים מרכזיים ומדרגת את המרכזים הרפואיים לפי ביצועיה. התוכנית שמה לה למטרה לעודד את הצוותים והמחלקות לשפר את האיכות הרפואית באופן מתמיד.

חדר ניתוח עם הרובוט דה וינצ'י (צילום: אלי דדון)

חדר ניתוח עם הרובוט דה וינצ'י (צילום: אלי דדון)

מנהל המרכז הרפואי כרמל, ד"ר אבי גולדברג, התייחס להישג ואמר: "שנת 2021 עם משבר הקורונה הציבה אתגרים גדולים בפני מערכת הבריאות כולה, ושמירה על האיכות הרפואית השגרתית הפכה להיות קשה יותר בשנה זו. לכן, זאת גאווה גדולה במיוחד עבורי ועבור כל הצוותים שלנו להמשיך ולהוביל עם הישגים מעולים כאלה. אף תהליך איכות משמעותי בבית החולים לא יכול להתקיים בלי עבודת צוות משולבת של רופאות ורופאים, אחיות ואחים, אנשי מקצועות הבריאות והמערכים התומכים הרבים מאוד, שסובבים את הטיפול בחולים. בשם החולים שממשיכים לזכות אצלנו בטיפול איכותי ומסור, אני מודה לכל אנשי הצוות הנפלאים שלנו על העבודה הקשה והמצוינת".

מנהל המרכז הרפואי כרמל, ד"ר אבי גולדברג (צילום: אלי דדון)

מנהל המרכז הרפואי כרמל, ד"ר אבי גולדברג (צילום: אלי דדון)

התוכנית הלאומית למדדי האיכות של משרד הבריאות מדרגת את בתי החולים בישראל מאז 2012 על סמך מדדים רפואיים שונים, כמו אופן הטיפול במצבים קריטיים, כמו אוטם בשרירי הלב או שבץ מוחי ובמצבים רבים אחרים. בין היתר נמדדים הזמנים בין ההגעה לבית החולים לתחילת הצנתור לאחר אוטם שריר הלב, מהירות ביצוע בדיקות דימות קריטיות להחלטות טיפוליות, זמן ההמתנה במחלקות לרפואה דחופה, זמן ההמתנה לניתוח שבר בצוואר הירך ועוד. דגש רב ניתן לעמידה ביעדי מניעת זיהומים, הדורשת מבתי החולים מתן טיפול אנטיביוטי מניעתי לפני ניתוחים ומניעת זיהומים נרכשים.

ד"ר שרון קמה, מנהלת מערך האיכות והבטיחות של כרמל: "מובילות בית החולים במדדי האיכות הלאומיים היא תוצאה של עבודה משותפת, תוך הקפדה על אמות מידה מקצועיות, בכל התחומים, של כל הסקטורים בבית החולים – רפואה, סיעוד, מקצועות הבריאות, המעבדות, בית המרקחת, דימות, מחשוב, משק ומינהל. בכרמל הצוותים מסונכרנים היטב ותורמים למנגינת האיכות וזאת בניצוח צוות מערך האיכות.

"אני מאמינה שחתירה מתמדת למצוינות מקדמת את רמת הטיפול הרפואי למטופלים שלנו ובכך את איכות החיים, את הבריאות ואת חוסנה של האוכלוסייה וגאה בתרומה שלנו לבריאות כל מטופל ומטופלת וקהילת מטופלינו".

 

 

התוכנית הלאומית למדדי איכות החלה עם חמישה מדדי איכות בבתי החולים הכלליים בשנת 2013. כבר בשנותיה הראשונות, הביאה התוכנית לשיפור משמעותי באיכות הטיפול בעקבות המדידה והפרסום. כיום, מונה התוכנית 75 מדדי איכות בחמש מסגרות טיפול שונות. המדדים החדשים שנכנסו השנה: בתחום טיפות החלב – מדד מתן הדרכה לשינה בטוחה, הלימות דיאליזה – לראשונה עמידה ברמה הלאומית ובדיקת US ראש לפנים (חיונית לזיהוי פתולוגיות כמו דימום מוחי). החל מהשנה הבאה יפורסמו מדדים ברמה הלאומית בלבד, כמו למשל מדד הערכת סיכון לאלימות של הפונים לחדר מיון פסיכיאטרי, מדד בדיקת BMI ואומדן תזונתי בקבלה לאשפוז לקשישים.

צוות טיפול ליד מיטת חולה (צילום: אלי דדון)

צוות טיפול ליד מיטת חולה (צילום: אלי דדון)

למרכז הרפואי כרמל, הראשון והמוביל בצפון, מצטרפים עוד בתי חולים מובילים מקבוצת כללית עם ציונים גבוהים מיוחד, והם: בילינסון, סורוקה, העמק, מאיר, קפלן, השרון ועוד.

מ"מ מנכ"ל הכללית אלי כהן: "תוצאות הדוח לא מפתיעות. הן מהוות הוכחה לכך שבתי החולים של כללית הם המקצועיים והאיכותיים בישראל, בזכות העבודה הקשה והמחויבות האינסופית של צוותים הפועלים יום יום מתוך תחושת שליחות אמיתית. יישר כוח לצוותים שלנו בכרמל ובכל בתי החולים של הכללית, על החתירה למצוינות גם בשנה מאתגרת במיוחד. בזכותכם אנחנו מצליחים להשפיע לטובה על בריאות המטופלים שלנו" .

מנהל כרמל, ד"ר גולדברג, סיכם: "אני שמח מאוד בתוצאות המצוינות וגאה בצוות שלנו שבזכותו אנו יכולים להגיע להישגים כאלה ולשמור על רמה גבוהה באיכות ובטיחות המטופלים לאורך זמן".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר