משתתפי כנס האיכות מכרמל (צילום: אלי דדון)
משתתפי כנס האיכות מכרמל (צילום: אלי דדון)

"חדשנות נמצאת בכל מקום. צריך להרכיב את המשקפיים הנכונים ולראות אותה"

עשרות עבודות מכל המחלקות והיחידות במרכז הרפואי כרמל הוצגו בכנס האיכות והחדשנות 2022 של כללית בהשתתפות כ-1300 עובדים מכל מוסדות כללית. ד"ר שרון קמה, מנהלת מערך איכות ובטיחות, מרכז החדשנות והמחקר בכרמל: "זאת גאווה גדולה עבורנו להיות חלק מארגון המוביל איכות וחדשנות רפואית"

פורסם בתאריך: 9.10.22 01:50

160 עבודות נבחרות ופוסטרים בתחומי האיכות הרפואית והחדשנות הוצגו בכנס האיכות והחדשנות 2022 של כללית בהשתתפות כ-1300 עובדים מכל מוסדות כללית. לכנס הוגשו עשרות עבודות מכל המחלקות והיחידות במרכז הרפואי כרמל, שרוכזו על ידי אליעד מודיאנו, רכז האיכות וצוות מערך האיכות, וחלי רוסטוקר מובילת החדשנות בכרמל. צוותי בית החולים הציגו עשייה מרשימה, איכותית ופורצת דרך.

כנס האיכות והחדשנות, שנערך השנה תחת הכותרת "מאסטרטגיה למציאות, בזכות האנשים" מהווה במה ארגונית ולאומית להצגת פעילות האיכות והחדשנות המתקיימת בכל מוסדות כללית, ומשמש קרקע פורייה ללמידה, להשראה הדדית ולהוקרת פעילות הצוותים על מקצועיותם, מסירותם ויוזמתם. את הכנס הובילו האחות הראשית פטריסיה צימרמן וד"ר גיל לביא, ראש אגף תכנון ואסטרטגיה.

ד"ר שרון שוורץ ממחלקת העיניים בכרמל מקבלת תעודת הוקרה על המחקר (צילום: אלי דדון)

ד"ר שרון שוורץ ממחלקת העיניים בכרמל מקבלת תעודת הוקרה על המחקר (צילום: אלי דדון)

מ"מ מנכ"ל כללית אלי כהן, שפתח את הכנס, הודה לצוותים ולהנהלות על העבודה המשמעותית שהובילה להישגים ולמובילות כללית ברמה הלאומית והבינלאומית, במיוחד בתקופת הקורונה.

מרינה פלדמן, אחות מרכזת זיהומים, הציגה בכנס את עבודת היחידה למניעת זיהומים בנושא "עמדות הצוותים המטפלים לגבי בידוד מקדים ובידוד מגע". תוצאות העבודה הובילה לשינוי בתהליכי העבודה ולשיפור בהיענות הצוותים.

בתערוכת הפוסטרים עוררו עניין רב העבודות שהציגו צוותי בית החולים:

סמר חדד יעקב, מנהלת מחלקה במעבדה הביוכימית, הציגה את עבודתה "רמות גבוהות של ויטמין B6 לאחר ניתוחים בריאטריים" – מחקר שהעיד על כך שמנותחים בריאטריים סובלים מרמות גבוהות ויטמין B6 שגורמות לתופעות נוירולוגיות ותופעות לוואי.

האחות מרינה פלדמן מציגה בכנס (צילום: אלי דדון)

האחות מרינה פלדמן מציגה בכנס (צילום: אלי דדון)

עולא סאלח, מ"מ מנהלת המעבדה למיקרוביולוגיה קלינית הציגה עבודה בנושא "ייעול תהליך העבודה במדור תרביות דם", שהעידה על קיצור זמן ההמתנה לתוצאה ובכך לשיפור באיכות הטיפול התרופתי.

אודיה עמר כהנוביץ, פיזיותרפיסטית מרכזת התחום הנוירולוגי, הציגה עבודה רב צוותית משולבת רפואה ומקצועות הבריאות בנושא "מניעת אספירציה במחלקה הנוירולוגית", שמטרתה להביא לאיתור מוקדם של מטופלים עם קושי בבליעה ולטפל בהם בהתאם, על מנת למנוע דלקות ריאה כתחלואה נלווית ולקצר את משך האשפוז.

מירה שטרית, אחות אחראית ביחידה לטיפול נמרץ כללי, הציגה עבודה בנושא "תהליך להגדלת יכולות טיפול נמרץ בזמן מגפה". העבודה מתארת הכשרה של מספר רב של אחיות ואחים לטיפול נמרץ בפרק זמן קצר, במטרה לנהל את הטיפול בחולים מורכבים בזמן מגפת הקורונה.

 

 

רותם בנעמי, מתאמת תחום לימפומות מהמחלקה ההמטאונקולוגית, הציגה את עבודתה בנושא ליווי מטופלים – מרגע האבחנה עד תום הטיפולים. עבודתה שמה דגש על נקודות החוזק והמשמעות בליווי ותמיכה של המטופל ומשפחתו.

במושב החדשנות הציגה ד"ר שרון שוורץ, רופאת עיניים בכירה, חזון פורץ דרך שהיא מובילה, ביחד עם ד"ר עלוית וולף, רופאת עיניים ילדים בכירה. מיזם זה זוכה לקידום במספר פלטפורמות, יחד עם הנהלת כללית ומערך החדשנות בכללית, משרד הבריאות וחברות מסחריות. מטרתו ליצור מעטפת של מעקב רפואי משולב אמצעים לבדיקה מרחוק במסגרת מרפאת עיניים ילדים ובכך לשפר את  הזמינות והנגישות לשירות חשוב זה לצד שימוש בטכנולוגיה מתקדמת תוך מעקב רפואי מלא לאוכלוסייה נרחבת בתחום רפואת עיניים ילדים.

ד"ר פנינית שקד משען, מנהלת המעבדות, ועולא סאלח ליד העבודה שהציגו (צילום: אלי דדון)

ד"ר פנינית שקד משען, מנהלת המעבדות, ועולא סאלח ליד העבודה שהציגו (צילום: אלי דדון)

בחלקו השני של הכנס ערך פרופ' רן בליצר, ראש אגף מחקר ומנהל מכון המחקר, פאנל בנוגע להקמתם של מרכזי החדשנות וחשיבותם של תהליכי חדשנות בכללית. ד"ר שרון קמה, מנהלת מערך איכות ובטיחות, מרכז החדשנות והמחקר בכרמל, אמרה בפאנל: "חדשנות נמצאת בכל מקום. צריך להרכיב את המשקפיים הנכונים ולראות אותה. ההצלחה שלנו נמדדת בהובלת חדשנות מעשית, נותנת ערך ומשפרת את סביבת העבודה של הצוותים שלנו ואת הטיפול במטופלים שלנו. זאת גאווה גדולה עבורנו להיות חלק מארגון המוביל איכות וחדשנות רפואית וממשיך להצעיד קדימה את מערכת הבריאות בישראל ובעולם כולו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר