ג'סטין חייט, סמנכ"ל אופרציה בעמותת בני ציון, סטפן סויצקי, נשיא העמותה, ד"ר אוהד הוכמן, מנכ"ל בית החולים, ג'ורג' שייפר, יו"ר עמותת בני ציון, והרב ארי לם, מנכ"ל עמותת בני ציון (צילום: ניר שטיינברג)
ג'סטין חייט, סמנכ"ל אופרציה בעמותת בני ציון, סטפן סויצקי, נשיא העמותה, ד"ר אוהד הוכמן, מנכ"ל בית החולים, ג'ורג' שייפר, יו"ר עמותת בני ציון, והרב ארי לם, מנכ"ל עמותת בני ציון (צילום: ניר שטיינברג)

קומפלקס ממוגן של מיון ואשפוז יום נחנך במרכז הרפואי בני ציון

מוכנים לכל תרחיש: הקומפלקס החדשני מסוגל לספוג התקפות קונבנציונאליות, כימיות ואף גרעיניות. בין התורמים העיקריים להקמת המרכז: הפילנתרופ ג'ורג שייפר, יו"ר עמותת בני ציון היהודית-אמריקאית

פורסם בתאריך: 10.11.22 18:57

אתמול (רביעי) נחנך בחזית המרכז הרפואי בני ציון קומפלקס ממוגן של מיון ואשפוז יום, שנועד לאפשר טיפול מיטבי תוך הגנה מפני האויב. המיון ממוגן מפני לוחמה אטומית, כימית, ביולוגית, רעידות אדמה, אסונות טבע ועוד. עלות הפרויקט כ-100 מיליון שקלים, ועם התורמים העיקריים להקמתו נמנה ג'ורג שייפר, יו"ר עמותת בני ציון היהודית-אמריקאית.

הקומפלקס כולל קומת אשפוז חירום שנקראת על שמו של שייפר. הקומה משתרעת על כ-1,420 מ"ר ומיועדת לכ-62 מיטות טיפול. כמו כן כולל הקומפלקס גם קומת מיון המשתרעת על כ- 1,420 מ"ר ומיועדת לכ-45 מטופלים בזמן חירום, וכן חנייה חדשה על גג המיון.

מלחמת לבנון השנייה הבהירה כי הלחימה היא לא רק בחזית אלא גם בעורף, כאשר המרכז הרפואי בני ציון הפך לבית החולים של העורף, כשטיפל ביותר מ-500 פצועים אזרחים. במקביל לטיפול בפצועים, בית החולים היווה מטרה חמה לטילי האויב ואף ספג בשטחו פגיעה ישירה של רקטה. "סבב הלחימה הבא הוא רק עניין של זמן, ועלינו להיות מוכנים לכל תרחיש אפשרי ולספק הגנה מרבית הן לצוות והן למטופלים הנמצאים באחריותנו", נמסר מבני ציון.

ג'ורג' שייפר ומשה כחלון (צילום: ניר שטיינברג)

ג'ורג' שייפר ומשה כחלון (צילום: ניר שטיינברג)

ג׳ורג׳ שייפר, יו"ר עמותת בני ציון: "בתור ילד לניצולי שואה, אין דבר שחשוב לי יותר מבטיחותה ושגשוגה של מדינת ישראל. בשנים האחרונות היה לצפון ישראל צורך חיוני ודחוף – בית חולים עם חדר מיון חדשני המסוגל לספוג התקפות קונבנציונאליות, כימיות ואף גרעיניות. אמנם אני מתפלל בכל יום שחדר המיון הזה לעולם לא יצטרך להיות תחת מתקפות אכזריות, אך תרומה מכוננת זו לשעת חירום היא כבוד גדול עבורי. המרכז הרפואי בני ציון נמצא כבר עשרות שנים בחזית החדשנות בתחום הבריאות, ואני אסיר תודה על כך".

הרב ד"ר ארי לם, מנכ"ל עמותת בני ציון: ״הבניין שנחנך היום במרכז הרפואי בני ציון הוא תוצאה של אתיקה ושל חסד קולקטיבי בהתגלמותו. הוא מייצג מחויבות של אחד מבתי החולים הטובים בישראל להגן על המטופלים בו גם מול איומי טרור. אנו, בבני ציון, גאים במרכז הרפואי זה עשרות שנים ומצפים לחנוך עידן חדש בשותפות בינינו, המבוססת על טוב לב וחדשנות. פתיחת מחלקת המיון היא מחווה לחזון מרחיק הלכת של ג'ורג' ואירינה שפר, שנדיבות הרוח שלהם עולה על נדיבותם. הם ראו צורך שניתן לפתור רק באמצעות פרויקט בקנה מידה גדול, ובמקום להירתע, זה רק עורר בהם השראה".

 

 

ד"ר אוהד הוכמן, מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון: "פרויקט הדגל של בית החולים בשנים האחרונות מגיע היום לסיומו. רגע לפני חגיגות המאה של בית החולים, אנו נרגשים לחנוך את בניין המיון ואשפוז היום הממוגנים. תושבי חיפה והצפון יזכו לשירותי רפואה דחופה ואשפוז יום ברמה הגבוהה ביותר בסטנדרטים אשפוזיים מתקדמים ביותר בימי שלום ובעיתות חירום. אני מבקש להביע הערכה רבה לאנשים הרבים שהאמינו בנו וסייעו להפוך את החלום הגדול שלנו לחזון, ובראשם ג'ורג' ואירינה שפר, קרן הלמסלי ומשרד הבריאות".

המרכז הרפואי בני ציון מספק טיפול מקצועי ומסור, מחקר רפואי, חינוך ושירותים לאוכלוסיית חיפה וצפון הארץ כבר כ-100 שנה. בית החולים מונה 430 מיטות כלליות ונמצא בתנופת התחדשות בלתי פוסקת של מצוינות ומקצוענות רפואית, הטמעת שיטות טיפול חדשניות, טכנולוגיות מתקדמות, בינוי וחוויית טיפול המיישמת הלכה למעשה סטנדרט שירות אישי ואנושי יוצא דופן.

עמותת בני ציון היא עמותה אמריקאית שנוסדה ב-1908 המוקדשת להאצת צמיחתה של ישראל ולחיזוק העם היהודי. העמותה סייעה בהקמת ארגונים וגופים רבים במדינה לרבות מגן דוד אדום והיישוב בני ציון ותמשיך לפעול לחיזוק העם היהודי תוך שיתופי פעולה ופרויקטים חדשניים שטרם נראו.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר