ד"ר אמיליה חרדאק, מנהלת יחידת הריאות בבני ציון (צילום: המרכז הרפואי בני ציון)
ד"ר אמיליה חרדאק, מנהלת יחידת הריאות בבני ציון (צילום: המרכז הרפואי בני ציון)

יחידת הריאות בבני ציון: טיפול איכותי ומתקדם, מענה זמין ומקצועי

במרכז הרפואי בני ציון פועלת זה כשלוש שנים יחידות ריאות, המהווה כתובת לחולים במחלות ריאה שונות. היחידה, בניהולה של ד"ר אמיליה חרדאק, רופאה מומחית בעלת שם במחלות ריאה ובעלת ניסיון קליני רב שנים, מעניקה לסובלים ממגוון מחלות ריאה בגילאי 18 ומעלה, שירות רפואי הוליסטי, הכולל אבחון, ייעוץ, טיפול, הכוונה, שיקום ועוד

פורסם בתאריך: 29.11.22 13:59

לפני כשלוש שנים נפתחה במרכז הרפואי בני ציון יחידות ריאות, המהווה כתובת לחולים במחלות ריאה שונות, בהם חולים המגיעים לחדר המיון, חולים מאושפזים, חולים אמבולטוריים וכן צעירים לפני צבא שזקוקים להערכה תפקודית. את היחידה מנהלת ד"ר אמיליה חרדאק, רופאה מומחית במחלות ריאה ובעלת ניסיון קליני רב שנים. ד"ר חרדאק עוסקת רבות בתחומי הוראה ומחקר, מרצה קלינית בכירה בפקולטה לרפואה של הטכניון ומעבירה קורסים העוסקים ברפואת ריאות וברפואה פנימית. במקביל, עוסקת ד"ר חרדאק במחקרים בתחום של יתר לחץ דם ריאתי, מחלת ריאות חסימתית כרונית כגון:COPD , ASTHMA ומחלת ריאות אינטרסטיציאלית.

שוחחנו עם ענר קלי, מתאמת ריאות במרכז הרפואי בני ציון, שסיפרה לנו על פעילותה המגוונת של היחידה.

ענר: "יחידת הריאות מעניקה שירותי אבחון, ייעוץ, טיפול והכוונה לסובלים ממחלות ריאה בגילאי 18 ומעלה. שירותי היחידה כוללים ייעוץ של רופאת ריאות מומחית, הערכה תפקודית ריאתית, ביצוע תפקודי ריאה מורחבים, מבחני תגר מטכולין (מבחן תפקודי ריאות המסייע לאשש או לשלול אבחנה של אסתמה), תגר מאמץ ועוד. שירותים נוספים שניתנים ביחידה הם ברונכוסקופיה גמישה, בה נעשות שטיפות לזיהוי מזהמים שונים או נלקחות דגימות מרקמת הריאה, ניקור ריאה, והתאמת מכשירי BIPAP לחולים הזקוקים לתמיכה נשימתית".

ענר קלי, מתאמת ריאות במרכז הרפואי בני ציון (צילום: המרכז הרפואי בני ציון)

ענר קלי, מתאמת ריאות במרכז הרפואי בני ציון (צילום: המרכז הרפואי בני ציון)

ענר מוסיפה, כי מתוך ראיית חשיבות הטיפול הכוללני, ניתן ביחידה גם יעוץ של דיאטנית ויעוץ פיזיותרפיה נשימתית, והיחידה פועלת בשיתוף פעולה עם המרפאה ליתר לחץ דם ריאתי.

ביחידת ריאות מאמינים שעל מנת שמטופל יגלה היענות לטיפול, עליו לקבל את מרב ומיטב הידע הדרוש על מחלתו. לפיכך, נוהגים ביחידה לקיים הדרכות פרטניות, בהן ניתן מידע מותאם אישית לצורכי המטופל (הדרכה לפני בדיקות, הסבר על מהות המחלה, גורמי סיכון, טיפול, מעקב).

בלה וסרמן, טכנאית הנשמה, ואולגה פרלמן, טכנאית תפקודי נשימה (צילום: המרכז הרפואי בני ציון)

בלה וסרמן, טכנאית הנשמה, ואולגה פרלמן, טכנאית תפקודי נשימה (צילום: המרכז הרפואי בני ציון)

"חזון היחידה", מדגישה ענר, "הוא לתת טיפול איכותי, מיטבי ומתקדם לחולים במחלות ריאה, לצד יחס אישי ומענה מקצועי זמין. אנחנו מאמינים בטיפול כוללני, מותאם לצורכי החולה. אני, כמתאמת ריאות, יושבת עם המטופלים, עושה ביחד איתם אומדן צרכים, מעקב, זיהוי צרכים שעולים, בין אם זה קושי בהפסקת עישון, קושי לעשות פעילות גופנית או צורך בהסבר נוסף על אופן לקיחת המשאף. המטופל מקבל את כל המידע על מחלתו, מתוך אמונה שידע מוביל להיענות להמלצות לטיפול, מה שמונע עלייה בנטל הסימפטומים ואשפוזים חוזרים".

 

 

בנוסף להדרכות הפרטניות מקיימת היחידה הדרכות קבוצתיות, לחולים לקהל הרחב. ההדרכות עוסקות בנושאים מגוונים בתחום כמו מחלות ריאה, נזקי העישון, שימוש במשאפים ועוד.

ביחידת הריאות יוזמים פעילויות לעידוד הבריאות. כך למשל קיימה לאחרונה היחידה יום בריאות לעובדי בית החולים, במסגרתו בוצעו אנמנזה, בדיקת ספירומטריה ובדיקת רופאת ריאות לאיתור ומניעת מחלות ריאה.

ניקול דן, מזכירת היחידה (צילום: המרכז הרפואי בני ציון)

ניקול דן, מזכירת היחידה (צילום: המרכז הרפואי בני ציון)

ביום המודעות למחלת COPD, שחל בחודש נובמבר, ערכו ביחידה כנס למטופלים. לדברי ענר, ההיענות הפתיעה לטובה. ד"ר חרדאק פתחה את הכנס בהרצאה על מחלות ריאה, ובהמשכו המטופלים נהנו מהרצאות על חשיבות שיקום נשימתי, פיזיותרפיה נשימתית ותזונה מתאימה.

"גילוי מוקדם", מסכמת ענר, "חשוב ביותר. אנו ממליצים למעשנים, לסובלים מבעיות נשימה או מתסמינים נשימתיים אחרים לבוא להיבדק. מסיבה זו אני, בתפקידי כמתאמת ריאות, יוזמת ביקורי מטופלים במחלקות השונות בבית החולים".


שירותי יחידת הריאות ניתנים למבוטחי כל קופות החולים. יש לקבוע תור מראש בטלפון 04-8359418 ולהצטייד בהתחייבות מקופת החולים

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר