ד"ר ברק חיים (צילום: דוברות כללית)
ד"ר ברק חיים (צילום: דוברות כללית)

תחושת בטן

שלשולים בקרב ילדים הם תופעה שלא פוסחת על אף בית בישראל, ובמיוחד לא על משפחות עם ילדים קטנים. ד"ר ברק חיים, מנהל מרכז בריאות הילד בקריון של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, מסביר מהו שלשול, מהם הגורמים לו, מהן דרכי ההדבקה, איך ניתן למנוע ומהו אופן הטיפול

פורסם בתאריך: 30.1.23 12:13

מהו שלשול?

שלשול חריף הוא שלשול מימי או נוזלי המלוּוה לעיתים בכאבי בטן והפרשה רירית או פסי דם. הוא נמשך בדרך כלל כמה ימים, אך עלול להימשך גם זמן רב יותר. הסיבות לשלשולים הן רבות ומגוונות – החל מסיבות זיהומיות כגון וירוסים, חיידקים, אמבות ופרזיטים וכלה בסיבות לא זיהומיות, הכוללות בין היתר רגישויות שונות למזון (חלב, פירות, צליאק) או כתוספת משנית למחלות אחרות.

איך נדבקים ואיך נמנעים?

ההדבקה לרוב מועברת באמצעות ידיים מזוהמות, אך גם על ידי העברות ישירות כגון הדבקה ממזון נגוע.

ראשית, אין לשלוח לגן ילד משלשל שאובחן עם שלשול על רקע זיהומי. שנית, יש להקפיד בקרב כל בני הבית או המסגרת הטיפולית על רחיצת ידיים מסודרת במיוחד אחרי החלפת חיתולים או עשיית צרכים, וכמובן, הקפדה על טיפול ושימור נכון של מזון הדורש קירור.

 

 

איך מטפלים?

תסמינים מלווים שלשול יכללו בין היתר בחילות, חולשה, ירידה בתיאבון, כאבי בטן והקאות בצירופים שונים. שלשול חריף עובר בדרך כלל מעצמו, ללא כל טיפול לאחר מספר ימים, במהלכם יש לספק לילד טיפול תומך בלבד נגד כאבים והקפדה על שתייה מספקת, אך חשוב לעקוב לאחר המצב הכללי של הילד. כלל אצבע אומר שאם ילד רץ ומתרוצץ בכל רחבי הבית, שותה ומתנהג כמעט כרגיל, המצב טוב ובשליטה. לעומת זאת, ישנוניות או אי שקט, חום מאוד גבוה, חוסר שתייה, חיתולים ללא שתן, דם בצואה, הקאות מרובות או כאבי בטן חזקים צריכים להדליק נורה אדומה, ויש לפנות מיידית לרופא.

שיעבור בקלות ובריאות לכולנו.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר