פזית שילמן ותינוקה רותם (צילום: דוברות כללית)
פזית שילמן ותינוקה רותם (צילום: דוברות כללית)

הרופאה אבחנה שמדובר ביותר מווירוס והצילה את חיי התינוק

ד"ר שרית פלג, רופאת ילדים במרפאת טבעון של שירותי בריאות כללית, הבחינה בתסמינים מעוררי חשד, מעבר לחום הגבוה שממנו סבל התינוק בן תשעת החודשים במשך כמה ימים. אבחנתה היתה: מחלת הקוואסקי. התינוק ואמו הופנו למיון, ובזכות טיפול מהיר ניצלו חייו

פורסם בתאריך: 8.2.23 00:41

לחדרה של ד"ר שרית פלג, מומחית ברפואת ילדים במרפאת טבעון של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, הגיעה פזית שילמן עם תינוקה רותם, בן תשעת החודשים, כשהוא סובל מחום גבוה זה 11 יום, חלש ואפתי וממעט לאכול ולשתות.

על פניו נראה היה שרותם סובל ממחלה ויראלית, כמו ילדים ומבוגרים רבים בתקופה זו של השנה, אך ד"ר פלג הבחינה בכמה תסמינים שעוררו את חשדה. התינוק היה חלש, עם שפתיים אדומות וסדוקות ועם עיניים אדומות אך ללא הפרשות. בבדיקה גופנית שהיא עשתה לו התברר שריאותיו נקיות, אך הלשון שלו היתה אדומה עם נקודות. נוסף על כך היא הבחינה בפריחה עדינה על הגב ועל החזה.

 

ד"ר שרית פלג (צילום: דוברות כללית)

ד"ר שרית פלג (צילום: דוברות כללית)

 

"כאשר התינוק סובל מחום במשך יותר מחמישה ימים שוללים אבחנות של וירוסים, שפעת, מחלת הנשיקה וכדומה. בנוסף, חשוב גם לשלול את מחלת הקווסאקי הנדירה. מחלה זו דומה בתסמינים שלה למחלות ויראליות אך היא מסוכנת יותר, משום שבמחלה זו עלולים להיפגע העורקים שבלב ולהיגרם סיבוכים בלתי הפיכים בלב בעתיד. התערבות תרופתית בשלב מוקדם במחלה מונעת סיבוכים, לכן חשוב לאבחן את המחלה", מסבירה ד"ר פלג.

 

 

מספר תסמינים מאפיינים את המחלה: חום שנמשך יותר מחמישה ימים, פריחה אופיינית, עלייה בטסיות הדם, דלקת עיניים ללא הפרשות, בלוטות לימפה מוגדלות בצוואר (בדרך כלל בצד אחד), שפתיים אדומות וסדוקות, לשון אדומה דמוית תות, נפיחות והאדמת כפות הידיים והרגליים. בשבוע השני והשלישי נראה קילוף בקצות האצבעות. מספיק שיתקיימו חמישה קריטריונים על מנת לאבחן את המחלה.

ד"ר פלג, שחשדה שהתינוק סובל ממחלת הקווסאקי, הפנתה את התינוק ואת הוריו למיון של המרכז הרפואי כרמל להמשך טיפול. במסגרת הבדיקות בוצעה גם ספירת דם, ובה התברר כי הוא סובל ממחלת הקווסאקי. התינוק אושפז במחלקת ילדים בכרמל וטופל בתרופות דרך הווריד. כבר למחרת ניתן היה לראות שיפור ניכר במצבו. בבדיקת אקו לב נמצא כי לא נגרם לנזק ללבו, והוא השתחרר מבית החולים כעבור מספר ימים עם המשך טיפול ומעקב אחר החלמתו.

"אני רוצה להודות לד"ר פלג על תשומת הלב, הערנות, האכפתיות והמקצועיות ועל שהפנתה אותנו בזמן למיון. תודה גם לצוות הרפואי בכרמל שטיפל ברותם במסירות והביא להחלמתו", מסכמת האם.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר