פרופ' מרתה דירנפלד (צילום: דוברות כללית)
פרופ' מרתה דירנפלד (צילום: דוברות כללית)

10,000 תינוקות נולדו בזכותה

פרופ' מרתה דירנפלד, האישה הראשונה שהקימה יחידה להפריה חוץ גופית בישראל, קיבלה השבוע תעודת הוקרה על פועלה רב השנים והישגיה בתחום הגינקולוגיה, המיילדוּת והפריון. כיום היא מקבלת מטופלות במרפאת כללית בקרית שמואל

פורסם בתאריך: 19.3.23 15:46

בטקס חגיגי שנערך בשבוע שעבר, קיבלה פרופ' מרתה דירנפלד תעודת הוקרה מהאיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה. זאת בשל פעילותה האיכותית, המיוחדת ורבת השנים לטובת ציבור המטופלות, רופאות ורופאי הנשים וקידום מקצועות המיילדוּת, גינקולוגיה ופריון במדינת ישראל ותרומתה לקהילה במשך שנים רבות.

פרופ' דירנפלד היא האישה הראשונה שהקימה יחידת IVF בישראל, חברת סגל ופרופ' חבר קליני בפקולטה לרפואה בטכניון, מרצה מצטיינת, בעבר יו"ר האגודה הישראלית לחקר הפריון, חברה במועצה הלאומית לרפואת נשים, מילדות וגנטיקה וחברה בוועדות של משרד הבריאות. האיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה הוא הגוף העיקרי המשפיע על רפואת הנשים בישראל, והשנה הוא בחר להעניק תעודת הוקרה לפרופ' דירנפלד.

פרופ' דירנפלד, נשואה ואם לארבעה ילדים, מתגוררת בחיפה. היא בוגרת הפקולטה לרפואה בטכניון חיפה, ואת ההתמחות עשתה במחלקת הנשים במרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית. את התמחות-העל (Fellowship), עשתה במחלקת נשים ויולדות של האוניברסיטה החופשית של בריסל, בלגיה, שם גם לקחה חלק בהקמה של אחת מהיחידות הראשונות של הפריה חוץ-גופית בעולם.

 

 

פרופ' דירנפלד הינה מחלוצות ה-IVF בישראל והאישה הראשונה שהקימה וניהלה יחידת IVF בישראל.

בשנת 1985 הקימה פרופ' דירנפלד את היחידה לפריון והפריה חוץ גופית IVF במחלקת נשים ויולדות במרכז הרפואי כרמל, וניהלה את היחידה שהייתה למובילה בתחומה בארץ ובעולם. בנוסף, רשמה דירנפלד הישגים רבים לאורך השנים, ביניהם: ניהול מכון פריון The London Bridge בלונדון, באנגליה, חברות במועצה הלאומית לרפואת נשים, פרינטולוגיה וגנטיקה, נבחרה לנציגה של ישראל באיגוד הפוריות האירופי, הייתה יו"ר האגודה הישראלית לחקר הפריון (איל"ה) וחברת סגל בפקולטה לרפואה של הטכניון.

כיום, עובדת פרופ' דירנפלד במרפאת כללית בקרית שמואל ובמרפאתה הפרטית, חברה באגודה הישראלית לחקר הפוריות ובוועדות של משרד הבריאות, חברה באגודה האמריקאית לרפואת הרבייה ובאגודה האירופית לפוריות ואמבריולוגיה.

פרופ' דירנפלד התנדבה ב"דלת פתוחה", שם נותנים ייעוץ באשר לאמצעי מניעה וכן טיפול ותמיכה בבני נוער, והייתה חברה במועצת המנהלים של "אחווה", ארגון נכים בחיפה, וכיום תומכת ב"גן הילד"- מרכז העשרה חיפאי לילדים, נוער ומתבגרים בעלי צרכים מיוחדים.

בצד העבודה האקדמית, נבחרה פרפו' דירנפלד למרצה מצטיינת, שהנחתה עשרות סטודנטים בעבודות גמר ורופאים במדעי יסוד, פרסמה יותר מ-100 עבודות מחקר שפורסמו בעיתונים בינלאומיים ידועים, מייעצת למרכזי פוריות ברחבי העולם וממשיכה לתת מענה בנושאי פריון והפריה במבחנה במרפאתה.

בעבודתה הקלינית, יותר מ-10,000 תינוקות נולדו לאורך השנים מטיפוליה בבעיות פריון, הפריה במבחנה, תרומת ביציות ופונדקאות.

"כל תינוק שנולד מהטיפולים הוא אירוע מרגש ומביא נחת וסיפוק עצומים, אי אפשר להתרגל לפלא הזה ולאושר שזה מעניק למטופלים ולמטפל", אומרת פרופ' דירנפלד.

"אני רוצה לברך את פרופ' דירנפלד על קבלת התעודה. כמנהיגה בולטת בתחום הפריון היא ראויה לכל הוקרה. פועלה ותרומתה של פרופ' דירנפלד לאורך השנים קידמו רבות את המצוינות בתחום ואפשרו לנשים ומשפחות רבות בארץ ובחול להביא ילדים לעולם", בירכה ד"ר לילך צולר, המנהלת הרפואית של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חיפאי

    בכל הכבוד ליכולות המקצועיות של פרופ' דירנפלד – זהו לא הישג להתגאות בו. הגדלת היקף הילודה אינה צריכה להיות מטרה חברתית.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר