ד"ר אבי גולדברג בפאנל עתיד המפרץ (צילום: אלי דדון)
ד"ר אבי גולדברג בפאנל עתיד המפרץ (צילום: אלי דדון)

"המרכז הרפואי כרמל וכללית נכונים לאתגר הקמת בית חולים חדש בקרית אתא"

מנכ"ל המרכז הרפואי כרמל, ד"ר אבי גולדברג, אמר הבוקר (שלישי) בפאנל במסגרת ועידת המפרץ, כי כללית, כארגון הבריאות הגדול במדינה, והמרכז הרפואי כרמל הם הבחירה הנכונה להוות את הבסיס לבית החולים החדש. "בית חולים בסדר גודל כזה אינו יכול לקום מאפס, ולכן הוחלט כי יתבסס על בית חולים קיים"

פורסם בתאריך: 21.3.23 15:15

"הקמת בית החולים ע"ש מנחם בגין בקרית אתא היא משימה לאומית חיונית, שתביא בשורה לכל תושבי מפרץ חיפה. כללית והמרכז הרפואי כרמל נכונים לאתגר ורוצים לקדם אותו במהירות האפשרית. אני מאמין, כי כרמל עם מרכזי המצוינות שלו והחיבור החזק לקהילה וכללית, כארגון הבריאות המוביל בישראל, ישכילו להקים את בית החולים האיכותי ביותר בפרק הזמן המהיר ביותר". כך אמר הבוקר (שלישי) מנהל המרכז הרפואי כרמל ד"ר אבי גולדברג בפאנל שהתקיים היום בחיפה במסגרת ועידת המפרץ הבינלאומית לאזוריות.

עשרות ראשי ראשיות, מנכ"לים ובכירים מכל ענפי המשק, בהם חברי כנסת ושרי הכלכלה והתחבורה, הגיעו הבוקר לוועידת אשכול המפרץ השנתית שנערכה בפעם השנייה.

ד"ר אבי גולדברג עם יו"ר האשכול דוד אבן צור (צילום: אלי דדון)

ד"ר אבי גולדברג עם יו"ר האשכול דוד אבן צור (צילום: אלי דדון)

עוד אמר ד"ר גולדברג: "לאזור המפרץ ישנם מאפייני בריאות ייחודיים הכוללים אוכלוסייה מבוגרת, פערים המאפיינים את הפריפריה וגיוון גדול של האוכלוסייה. כל אלה מחייבים הכנת תוכניות בריאות לטווח הארוך. חייבים לטפל בפערים בבריאות ולגייס לאזור עובדי בריאות – רופאים, אחיות ומקצועות רבים נוספים. הקמת בית החולים החדש בקרית אתא כמרכז-על היא גולת הכותרת של התוכנית. היא חשובה לבריאות התושבים, ובנוסף, תתרום בצורה משמעותית ביותר לפיתוח האזורי. בית חולים כזה יקדם תעסוקה איכותית, מחקר, לימודים אקדמיים ושיתופי פעולה עם תעשיית ההייטק ותעשיות אחרות. הוא ייתן הזדמנות אדירה לצמיחה אזורית מכלילה עבור כל תושבי האזור".

 

 

ד"ר גולדברג הוסיף: "בית חולים בסדר גודל כזה אינו יכול לקום מאפס, ולכן הוחלט, כי יתבסס על בית חולים קיים, וזאת בעיקר בשל חוסר היכולת לגייס את כוח האדם לבית החולים החדש מבלי לפגוע אנושות בבתי החולים הקיימים. כללית רוצה להקים את בית החולים החדש, ובתור ארגון הבריאות הגדול והמוביל במדינה, עם ניסיון רב שנים בהקמה והפעלה של 14 בתי חולים וחיבור יוצא מן הכלל לצורכי רפואת הקהילה, היא גם המתאימה לכך ביותר. בית החולים כרמל עם מרכזי המצוינות שלו גם הם הבחירה הנכונה להוות את הבסיס לבית החולים החדש".

ד"ר גולדברג עם אהרון אזולאי מנכ"ל אשכול המפרץ (צילום: אלי דדון)

ד"ר גולדברג עם אהרון אזולאי מנכ"ל אשכול המפרץ (צילום: אלי דדון)

עוד ציין ד"ר גולדברג: "בית החולים כרמל חסום כיום לחלוטין מבחינת יכולתו להתפתח והוא סובל קשות מצפיפות קשה, מקשיי נגישות ומבעיות חנייה. אנחנו רוצים לפתח שירותים רפואיים מתקדמים נוספים לתושבי האזור, אבל לא יכולים לעשות זאת. רק העברתו של בית החולים תאפשר לו לבטא את מלוא יכולותיו ולהרבות בריאות לתושבי האזור כולם. ההחלטה על הקמתו של בית החולים כבר התקבלה ומופיעה גם בקווי היסוד של הממשלה הנוכחית. מה שנדרש כעת זה לעשות את הצעד הראשון בהוצאת התכנית לפועל, כדי שבעוד שבע שנים ניתן יהיה לפתוח את בית החולים".

ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי, שהתארח בפאנל לצידו של ד"ר גולדברג, אמר, כי הקמה מהירה של בית חולים על-אזורי בקרית אתא היא מחולל צמיחה חשוב ביותר, וכי הוא אישית מאוד תומך בהקמתו לטובת תושבי הקריות ואשכול המפרץ .

הפאנל עסק בשאלת עתיד מפרץ חיפה, חזון מול מציאות, וכיצד הוא ייראה בשנים הקרובות. עוד השתתפו בו: יואב צוקרמן, דירקטור בנמל המפרץ, עוז כץ, מנהל מינהל תעשייה במשרד הכלכלה,  וסלימה מוסטפא סלימאן, סגנית מנהל מינהל פיתוח כלכלי בחברה הערבית.

אשכול המפרץ מאגד בתוכו כ-800 אלף תושבים ו-18 רשויות מהקריות, מועצות אזוריות, יישובים ערביים דרוזיים ואזרחים מכל גוני הקשת הישראלית.

יו"ר האשכול, ראש עיריית קרית ים, דוד אבן צור, אמר בדברי הפתיחה, כי הוועידה באה לקדם ראייה אזורית בהתמודדות מול מגוון האתגרים הניצבים בפני תושבי האזור, מאנרגיה ועד תעסוקה מקיימות ועד תחבורה ומכלכלה ועד קהילה.

מנכ"ל אשכול המפרץ אהרון אזולאי אמר, כי מטרות הוועידה והאשכול הן להוות מכפיל כוח משמעותי ביכולת להוביל שורה ארוכה של יוזמות משותפות וגדולות לטובת מאות אלפי תושבי המפרץ והצפון.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בזיון מוחלט

    אני קורא לכל תושבי חיפה לעזוב את קופת חולים כללית לאור סגירת בית החולים שלה בכרמל
    לא יתכן להקים בקרית אתא על חשבון פגיעה במאתיים אלף תושבי הכרמל מדליה ועוספיה ועד טירת הכרמל וחוף הכרמל שנזקקים לבית החולים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר