גמילה מעישון היא תהליך מאתגר (צילום אילוסטרציה באדיבות כללית)
גמילה מעישון היא תהליך מאתגר (צילום אילוסטרציה באדיבות כללית)

רוצים להפסיק לעשן? זה לגמרי אפשרי

לרגל היום ללא עישון הבינלאומי, הישאם קשקוש, אח אחראי חדרי ניתוח במרכז הרפואי זבולון של כללית ומנחה סדנאות לגמילה מעישון, מנדב חמישה טיפים חשובים לתחילת תהליך הגמילה

פורסם בתאריך: 6.6.23 00:58

טיפ ראשון: רשמו לעצמכם את כל הסיבות בגללן אתם רוצים להפסיק לעשן.

טיפ שני: רשמו את הרגלי העישון שלכם: מתי? היכן? מה גורם לכם לרצות לעשן?

טיפ שלישי: הכינו את הסביבה – שתפו את בני המשפחה והחברים, אמרו להם שלא יציעו לכם סיגריות, שלא יעשנו בקרבתכם ושיעודדו אתכם לצאת לפעילות גופנית. הרחיקו סיגריות מהסביבה הטבעית שלכם, הוציאו את המאפרות והכינו הרבה ירקות.

טיפ רביעי: החליטו על הסיגריות הכי פחות "נחוצות" לכם, וותרו עליהן תחילה.

טיפ חמישי: בימים הראשונים שתו הרבה-הרבה מים, אכלו ירקות, ותכננו מראש לו"ז מלא בעיסוקים לכל יום לבדכם או עם אחרים.

 

 

מגוון שירותי גמילה

ענת ספרוני מקדמת בריאות בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי מרחיבה על מגוון האפשרויות לגמילה מעישון שכללית מציעה ללא עלות למבוטחיה.

ספרוני: "חשוב לדעת, כי גמילה מעישון היא תהליך מאתגר, אך בהחלט אפשרי עם תמיכה מקצועית. בכללית מציעים מגוון שירותי גמילה מעישון שיוכלו להתאים לכל אחד על פי העדפותיו: סדנאות במרפאות, סדנאות דיגיטליות וקו ייעוץ אישי לגמילה מעישון. כל השירותים מונחים על ידי אנשי מקצוע מומחים בנושא. מעשנים של סיגריות, סיגריות אלקטרוניות, נרגילות וכל טבק לסוגיו מוזמנים להצטרף ללא תשלום והשירות ניתן בעברית ובערבית. ניתן להירשם במוקד הסדנאות 5545* או במרפאות בהן מתקיימת הסדנה".

מחקר שנערך בכללית לפני מספר שנים העלה, כי כ-80 אחוז ממשתתפי הסדנאות מפסיקים לעשן בתום הסדנה וכ-45 אחוז מהם מתמידים בגמילה גם בחלוף שלוש-חמש שנים מתום הסדנה. מדובר בנתונים גבוהים מאוד בהשוואה לשיטות גמילה אחרות, שכן מדובר בשילוב של תמיכה קוגניטיבית-התנהגותית (קבוצתית או אישית) יחד עם טיפול תרופתי, שהוכחה כדרך היעילה ביותר להפסקת עישון ולגמילה מעישון לטווח הארוך.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר