טקס חנוכת המכשיר במרכז הרפואי לין (צילום: דוברות כללית)
טקס חנוכת המכשיר במרכז הרפואי לין (צילום: דוברות כללית)

טכנולוגיה חדשנית מאפשרת אבחון סרטן שד בקהילה ומייתרת את הצורך בהגעה לבית החולים

במחלקת השד במרכז הרפואי לין של כללית מחוז חיפה וגליל מערבי הצטיידו במכשיר ממוגרפיה חדיש, שבאמצעותו ניתן לזהות ולדגום ממצאים בטכנולוגיית תלת ממד באופן מדויק יותר. בעזרת המכשיר החדשני ניתן גם לבצע ביופסיות מאתגרות ביותר, שלא ניתן לבצען בעזרת מכשירים אחרים

פורסם בתאריך: 15.6.23 01:48

במחלקת השד במרכז הרפואי לין של כללית מחוז חיפה וגליל מערבי הצטיידו במכשיר חדש ומתקדם, שבאמצעותו ניתן לזהות ממצאים בשד באופן מדויק, ובמידת הצורך לבצע ביופסיה מתוך השד גם במקרים מורכבים. הבדיקה מתבצעת במרפאת השד בקהילה ומייתרת את הצורך בהגעה לבית החולים. המכשיר החדש נרכש במימון האגודה למלחמה בסרטן, כללית ואגודת ידידי לין לטובת הנשים באזור חיפה והגליל המערבי.

ביופסיית מונחית מכשיר טומוסינתזיס (ממוגרפיה בתלת-ממד) היא ביופסיה המבוצעת בטכנולוגיה חדישה, שמחליפה את הביופסיה הסטריאוטקטית המסורתית המבוצעת במכשירי ממוגרפיה רגילים (ממוגרפיה דו ממדית) במתקנים רבים בארץ.

מכשיר הממוגרפיה החדיש (צילום: דוברות כללית)

מכשיר הממוגרפיה החדיש (צילום: דוברות כללית)

"בטכנולוגיה החדישה ניתן לזהות ולדגום ממצאים בממוגרפיה באופן מדויק יותר כגון א-סימטריות, א-סימטריות מוקדיות, גושים, עיוותים ארכיטקטוניים והסתיידויות ולבצע ביופסיה לממצאים אלו בתוך השד באופן מדויק. בעזרת מכשיר זה ניתן לבצע ביופסיות מאתגרות שלא ניתן לבצע במכשירים אחרים כמו אולטרסאונד או MRI וכן לזהות ממצאים שלא נראים בטכנולוגיה הישנה", מסביר ד"ר שרבל האשול, מנהל דימות בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי.

ד"ר האשול מוסיף: "טכנולוגיית מונחית טומוסינתזה נוחה יותר למטופלות ומאפשרת ביצוע ביופסיה במנחים שונים, הרבה יותר נוחים מהביופסיה המסורתית. כמו כן, היא משפרת את רמת הזיהוי והגילוי המוקדם של סרטן השד, ומייתרת לעיתים את הצורך בניתוח. הטכנולוגיה דורשת הכשרה ראשונית של הרדיולוגים והרנטגנאים, ולצורך כך פועלת תוכנית להכשרת הצוותים המטפלים במרפאת השד במחוז".

 

 

המכשיר החדש נחנך בשבוע שעבר בטקס חגיגי במעמד מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, משה בר חיים והסמנכ"לית לילי בילר-לב, מנהל מחוז חיפה וגליל מערבי בכללית, רונן נודלמן, והנהלת המחוז, מנהל המרכז הרפואי לין, ד"ר אלון ארז, וצוות המרכז, צוות מחלקת השד בלין וד"ר שרבל האשול.

בר חיים אמר בטקס: "יש לנו היכרות רבת שנים ושיתוף פעולה מצוין עם המרכז הרפואי לין, מתוך אמונה כי ישנה חשיבות רבה לקשר שבין השירות הניתן לחולה האונקולוגי בקהילה למרפאה שלו ולרופא המשפחה. השירותים הניתנים בקהילה בתחום האונקולוגיה בלין נגישים וזמינים למטופלים, וניכר כי היחס וההיכרות האישית עם המטופלים מסייעים רבות להצלחת הטיפול. אני מודה לצוות ולהנהלה על שיתוף הפעולה והקשר החם לאורך השנים".

נודלמן אמר בטקס: "אני נרגש להיות כאן במכון לבריאות השד בלין. במכון עובד צוות שלאורך שנים עושה עבודה איכותית ומסורה ועם רגישות יוצאת דופן. אני רוצה להודות לאגודה למלחמה בסרטן, שבזכות תרומתם ושיתוף הפעולה רב השנים, רכשנו ציוד מתקדם ופורץ דרך בשירות הניתן בקהילה, שיסייע להרבה מאוד מטופלות. המכשור החדיש יחסוך מהן את הצורך להגיע לבית החולים והן יוכלו לקבל את כל השירותים אצלנו בלין, תחת קורת גג אחת".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר