המרכז הרפואי כרמל (צילום אוויר: המרכז הרפואי כרמל)
המרכז הרפואי כרמל (צילום אוויר: המרכז הרפואי כרמל)

המרכז הרפואי כרמל במקום הראשון בצפון במדדי האיכות הלאומיים

המרכז הרפואי כרמל קיבל את הציון 10 מסגרת תוכנית מדדי האיכות הלאומיים של  משרד הבריאות לשנת 2022. מנהל בית החולים, ד"ר אבי גולדברג: "זאת גאווה גדולה עבורי ועבור כל הצוותים שלנו להמשיך ולהוביל עם הישגים מעולים כאלה. תודה בשם החולים שממשיכים לזכות אצלנו בטיפול איכותי ומסור"

פורסם בתאריך: 30.7.23 16:36

המרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית דורג גם השנה בראש טבלת בתי החולים בישראל ובמקום הראשון בחיפה והצפון עם הציון 10. בית החולים הצטיין בכל מדדי האיכות הלאומיים שנבדקו במסגרת תוכנית מדדי האיכות הלאומיים של  משרד הבריאות לשנת 2022.

מנהל המרכז הרפואי כרמל ד"ר אבי גולדברג התייחס להישג ואמר: "זאת גאווה גדולה עבורי ועבור כל הצוותים שלנו להמשיך ולהוביל עם הישגים מעולים כאלה. אף תהליך איכות משמעותי בבית החולים לא יכול להתקיים בלי עבודת צוות משולבת של רופאות ורופאים, אחיות ואחים, אנשי מקצועות הבריאות והמערכים התומכים הרבים מאוד שסובבים את הטיפול בחולים. בשם החולים שממשיכים לזכות אצלנו בטיפול איכותי ומסור, אני מודה לכל אנשי הצוות הנפלאים שלנו על העבודה הקשה והמצוינת".

התוכנית הלאומית למדדי האיכות של משרד הבריאות מדרגת את בתי החולים על סמך מדדים רפואיים שונים, כגון: אופן הטיפול במצבים קריטיים של אוטם בשרירי הלב או שבץ מוחי ובמצבים רבים אחרים. בין היתר נמדדים הזמנים בין ההגעה לבית החולים לתחילת הצנתור לאחר אוטם שריר הלב, מהירות ביצוע בדיקות הדימות הקריטיות לצורך קבלת החלטות טיפוליות, זמן ההמתנה במחלקות לרפואה דחופה, זמן ההמתנה לניתוח שבר בצוואר הירך ועוד.

מנהל בית החולים, ד"ר אבי גולדברג (צילום: אלי דדון)

ד"ר שרון קמה, מנהלת מערך האיכות והבטיחות של כרמל: "גם השנה אנחנו נמדדים על ידי משרד הבריאות כדי לוודא עמידה בסדרה של מדדי איכות לאומיים. מדדים אלה הם רק חלק מסט של מדדים רחב יותר, שאנחנו בכרמל מגדירים להם יעדים ועומדים בהם שנה אחרי שנה. אני רואה במדידת איכות כלי כדי לוודא שאנחנו נותנים את הטיפול המתקדם, האיכותי והמותאם למטופל בצורה הכי טובה שניתן. המשמעות בלהיות איכותיים למטופלים שלנו היא בלהעניק מכל הלב, במסירות ובחתירה למצוינות בכל מה שאנחנו עושים".

ד"ר קמה הוסיפה: "המפתח להצלחה הזו הוא עבודת צוות וחוסר פשרות על הטיפול הטוב ביותר, בכל מחלקה, יחידה ומכון בבית החולים. אני גאה בצוותים – רפואה, סיעוד, מקצועות הבריאות והמינהל ובצוות מערך האיכות ובטיחות הטיפול, שמובילים ביחד את בית החולים להישג המכובד הזה".

 

 

תוכנית המדדים הלאומיים של משרד הבריאות, שהושקה לפני עשר שנים, מודדת תהליכים מרכזיים הקובעים את איכות הטיפול בתחומים שונים ומדרגת את המרכזים הרפואיים לפי ביצועיהם. התוכנית שמה לה למטרה לעודד את הצוותים והמחלקות לשפר את האיכות הרפואית באופן מתמיד. כבר בשנותיה הראשונות של התוכנית, כשנמדדו רק חמישה מדדים, נראה שיפור משמעותי באיכות הטיפול.

כיום, מונה התוכנית 75 מדדי איכות בחמש מסגרות טיפול שונות (בתי חולים כלליים, בתי חולים גריאטריים ושיקומיים, בתי חולים לבריאות הנפש, תחנות טיפת חלב, חברות האמבולנסים ומכוני דיאליזה – יותר מ-120 נותני שרות שונים). המדדים החדשים שנכנסו השנה: מדד זיהוי פוליפ בקולונוסקופיה בבתי החולים הכלליים והערכת כאב למפונה בניידות טיפול נמרץ ובדיקת דו תחמוצת הפחמן באוויר הנשוף (EtCO2) לחולה מונשם המפונה בניידות טיפול נמרץ.

רובוט דה וינצ'י בחדר ניתוח במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון, דוברות כרמל)

רובוט דה וינצ'י בחדר ניתוח במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון, דוברות כרמל)

למרכז הרפואי כרמל מצטרפים בתי חולים נוספים מקבוצת כללית שזכו לציונים גבוהים: בילינסון, סורוקה, העמק, מאיר, קפלן והשרון.

מנכ"ל הכללית אלי כהן כתב למנהל כרמל, ד"ר גולדברג: "קבלת הציון המקסימלי היא תוצאה של החזון, המדיניות, העבודה המאומצת וההשקעה של צוותי בית החולים מתוך רצון להעניק את הטיפול האיכותי והמקצועי ביותר. אנא העבר את הערכתי הרבה לכל מי שעוסק בנושא חשוב זה".

ד"ר גולדברג סיכם: "אני שמח מאוד בתוצאות המצוינות וגאה בצוות שלנו שבזכותו אנו יכולים להגיע להישגים כאלה ולשמור על רמה גבוהה באיכות ובטיחות המטופלים לאורך זמן".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר