ד"ר גולדברג ופרופ' רובין (לוחצים ידיים), ד"ר שרון קמה ופרופ' איסי דורון (צילום: אלי דדון)
ד"ר גולדברג ופרופ' רובין (לוחצים ידיים), ד"ר שרון קמה ופרופ' איסי דורון (צילום: אלי דדון)

לקראת המעבר לקרית אתא: המרכז הרפואי כרמל ואוניברסיטת חיפה משתפים פעולה

המרכז הרפואי כרמל ואוניברסיטת חיפה החליטו על הקמת קרן מחקרים משותפת שתעסוק בקידום מחקרים בתחום מקצועות הבריאות והסיעוד וכן על הידוק שיתוף הפעולה האקדמי והמחקרי

פורסם בתאריך: 3.9.23 12:35

חברת הנהלת המרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית והנהלת אוניברסיטת חיפה נפגשו השבוע בבית החולים, כדי לדון בהידוק שיתוף הפעולה בין המוסדות לקראת המעבר של כרמל לבית החולים החדש שיוקם בקרית אתא.

בפגישה השתתפו ד"ר אבי גולדברג, מנהל המרכז הרפואי כרמל, ונשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' רון רובין. כמן כן נכחו בה דורי בז'רנו, המנהל האדמיניסטרטיבי של כרמל, שגם יזם את המפגש, ד"ר שרון קמה, אחראית מקצועות הבריאות ומנהלת תחום האיכות והבטיחות, פרופ' ווליד סליבה, יו"ר רשות המחקר, וסגנית המנהל ד"ר שני ברוש.

מטעם אוניברסיטת חיפה השתתפו פרופ' ישראל איסי דורון, דיקן הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות, פרופ' אפרת שדמי, סגנית הדיקן למחקר, רחלי בליפנטה-אפוטה, ראשת המינהל של הפקולטה, וליבי כהן, ראש אגף נשיאות וקשרי חוץ.

משתתפי המפגש מהנהלת המרכז הרפואי כרמל והאוניברסיטה (צילום: אלי דדון)

משתתפי המפגש מהנהלת המרכז הרפואי כרמל והאוניברסיטה (צילום: אלי דדון)

את הביקור פתח ד"ר גולדברג, שהציג בפני הנהלת האוניברסיטה את מרכזי המצוינות, חוזקות בית החולים ויתרונותיו כחלק מקבוצת כללית. "כרמל הוא בית חולים היושב בתוך הקהילה ומחובר אליה", אמר ד"ר גולדברג. "אחד היתרונות שלנו הוא הדאטה העצומה הנגישה לרופאים ולחוקרים שלנו. הדאטה היא כלי ואמצעי מרכזי בעולם המחקר, והיא מאפשרת לנו חציבת מידע רפואי ייחודי עשיר ויקר ערך ממאות אלפי מטופלים של כללית בקהילה ומחולים המאושפזים בבית החולים".

פרופ' רובין אמר, כי שיתוף הפעולה הוא חלק מחזון האוניברסיטה להיות חלק בלתי נפרד מהמרקם החברתי ולהוביל פעילות אקדמית שמחויבת להשפיע על החברה. "אוניברסיטת חיפה היא אוניברסיטה של הר, עיר וים, ושיתוף הפעולה החשוב שלנו עם בית החולים כרמל מחזק עוד יותר את המחויבות שלנו לפעול למען הקהילה. אוניברסיטת חיפה נמצאת בכל מרכזי הרפואה החשובים בצפון ובשיתוף פעולה מדעי הדוק עם הטובים באנשי הרפואה והבריאות ואנחנו שמחים על שיתוף הפעולה החשוב הזה".

 

 

פרופ' דורון הציג את חזון הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות, שמובילה מחקר אקדמי פורץ דרך שמשפיע על החברה ומשנה את המציאות, בין היתר בזכות שיתופי פעולה עם מוסדות הבריאות המובילים בצפון. "שיתוף הפעולה המחקרי בין חוקרי האקדמיה ורופאי בית החולים הוא הדרך הטובה ביותר להגיע לפריצות דרך שייטיבו עם האוכלוסייה כולה. בידי אנשי האקדמיה ובידי הרופאים ועובדי מקצועות הבריאות יש ידע רב, ושיתופי פעולה מסוג זה מאפשרים לנו לשתף את הידע הזה, להבין לעומק את האתגרים והאפשרויות, ובסופו של דבר להעניק שירותי בריאות טובים יותר. הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות גאה על כך שהיא מכשירה את דור העתיד של מנהיגי הבריאות בישראל, ושיתוף הפעולה הזה מחזק עוד יותר את היכולת שלנו להבטיח להם את הנגישות למוסדות הבריאות המובילים בצפון".

נציגי כרמל במפגש (צילום: אלי דדון)

נציגי כרמל במפגש (צילום: אלי דדון)

פרופ' סליבה דיבר על יתרונות המחקר בכרמל באיסוף מידע על מאושפזים, ייצור מידע רפואי ייחודי על חולים כרוניים ואבחנות של חולים במהלך האשפוז, ובירך על שיתוף הפעולה בין המוסדות.

עוד שוחחו המשתתפים על קידום שיתוף הפעולה בין המוסדות תוך יצירת שדות קליניים להכשרת הסטודנטים, הכשרות משותפות הקמת זירות מחקר משותפות ועוד.

ד"ר גולדברג סיכם: "אנחנו שמחים על כל חיבור למוסד אקדמי, מבחינתנו זהו מהלך מבורך שלWIN WIN. אנחנו נקים, ביחד עם הפקולטה, קרן משותפת למחקרים לטובת קידום מקצועות הבריאות והסיעוד ונשמח לשתף פעולה עם האוניברסיטה בכל מיזם ופרויקט לטובת קידום הבריאות של כל תושבי הצפון".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מי עובר הכל חרטא

    אין שום מעבר לקרית אתא, בקרית אתא יש רק חול וחול
    אפילו לא מתקצבים מבנה בית חולים – מה שהבריטים יכלו תוך שנתיים לבנות את רמב"ם ממשלות ישראל לא יכולות 40 שנה ולאותה גודל עיר כמו חיפה של אז.
    גם אם יבנו משנה הבאה הכי קרוב שבית חולים יעבור זה 2027.. עוד חזון למועד

  2. אונ' חרפה

    לקראת המעבר – מישהו בונה בית חולים בקרית אתא?!
    יש תמונות של הבנייה?!
    אונ' חיפה מתדרדרת משנה לשנה בכל דירוג בינלאומי.
    בלעה את ויצ"ו והרסה את המכללה.
    כמעט בלעה את אורנים והרסה את המכללה.
    מוסד שמבריח חיפאים ללמוד בכל אונ' אחרת בגלל פוליטיזציה קיצונית

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר