מנהלת השירות הסוציאלי בכרמל הדס בן שלמה וד"ר נירית פלביצקי באילת (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)
מנהלת השירות הסוציאלי בכרמל הדס בן שלמה וד"ר נירית פלביצקי באילת (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)

צוותים רפואיים של המרכז הרפואי כרמל ירדו לאילת כדי לסייע בטיפול במפונים

"זאת שליחות לאומית חשובה, וכל איש צוות שהתבקש התייצב מיד והתנדב לרדת לאילת בלי לשאול שאלות ועם מוטיבציה אדירה לתת ולעזור", אומרת מנהלת הסיעוד של כרמל, אהובה טל. אילת קלטה כ-60 אלף מפונים

פורסם בתאריך: 30.10.23 16:21

עשרות צוותים רפואיים מהמרכז הרפואי כרמל ירדו לאילת לסייע לצוותים הרפואיים. אילת, שקלטה יותר מ-60 אלף מפונים, הרבה מעבר למה שהיא יכולה להכיל, נזקקה בדחיפות לסיוע של צוותים מכל מקצועות הרפואה. בכרמל מיהרו להיענות לבקשה. הצוותים הרפואיים עזבו את המשפחות שלהם בחיפה ובצפון ונסעו לתת כתף לקולגות בבית החולים יוספטל ובמרפאות הקהילה הרבות בעיר.

"זאת שליחות לאומית חשובה, וכל איש צוות שהתבקש התייצב מיד והתנדב לרדת לאילת בלי לשאול שאלות ועם מוטיבציה אדירה לתת ולעזור", אומרת מנהלת הסיעוד של כרמל, אהובה טל.

ד"ר זויה מטפלת במפונים באילת (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)

ד"ר זויה מטפלת במפונים באילת (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)

בין אנשי הצוות שהדרימו לאילת מנהלי מחלקות, רופאים ומנתחים בכירים, אחים ואחיות מכל המחלקות, עובדות סוציאליות, כוחות עזר ורבים נוספים.
רחל שפירו, אחות במחלקת נשים, העובדת בכרמל זה 21 שנים, הייתה מהראשונות להתייצב למשימה. שפירו: "מיד כשהגעתי לאילת הצטרפתי לצוות שעזר בהכנת בית החולים יוספטל לאירוע רב נפגעים ולשעת חירום. סייעתי בטיפול של חולים אונקולוגיים שפונו מאזורי הלחימה בדרום. במהלך הטיפול בחולים, שמעתי מהם סיפורים קורעי לב על האסון ועל הזוועות שעברו בשבת השחורה. הרגשתי שאני שם בשבילם, להקשיב ולהיות אמפתית ככל שאפשר. אני מודה לבית החולים על ההזדמנות להיות חלק מהעזרה לעם ישראל בשעה כל כך קשה".

 

 

ד"ר זויה ריבקין, רופאה בכירה במחלקת עיניים בכרמל: "הגעתי לאילת בתחושת שליחות. רציתי לעזור לתושבים המפונים לא רק בתרומות אלא גם במעשים. מהר מאוד הבנתי שהנוכחות שלנו, הרופאים, חשובה לא רק למפונים, אלא גם לתושבי אילת שעוטפים ומחבקים אותם בתקופה קשה זו. היום הראשון היה לי ממש קשה, עומס פיזי, ריבוי מטופלים. מטופלים רבים מבקשים שאבדוק אותם. לכל אחד יש סיפור וצורך לספר אותו, וזה עצוב. אנו חייבים לפתוח את הלב ולהכיל את כולם. לעזור לכולם, במעט שאפשר, הרי בשביל זה אנחנו פה".

האחות רחל שפירו והאחות דריה ברודיאנסקי במכון האונקולוגי באילת (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)

האחות רחל שפירו והאחות דריה ברודיאנסקי במכון האונקולוגי באילת (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)

מנהלת השירות הסוציאלי של כרמל, הדס בן שלמה, שירדה לאילת יחד עם ד"ר נירית פליבצקי מצוות העובדות הסוציאליות, מספרת: "פגשנו אנשים עם סיפורים קשים, כמו מוות של חברים קרובים, ילדי חברים שנותרו יתומים ועוד. אנחנו פוגשים ילדים עם תגובות לא פשוטות, כמו דרישה לשינה במיטת ההורים, סירוב לצאת מהחדר במלון ועוד. הגענו לכאן, כי אנחנו בכללית ובכרמל משפחה אחת. אנחנו כאן כדי לתמוך ולתת את הסיוע והעזרה שאנו יכולים להושיט מכל הלב".
אהובה טל, מנהלת הסיעוד: "אנחנו וכל צוותים שלנו נמשיך להתייצב בכל שעה ובכל מקום שבו נוכל להושיט יד ולעזור. זו שעה קשה לכולנו, וכולנו נעבור אותה ביחד".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר