המערה שבה שהה הנער
המערה שבה שהה הנער

מקרה נדיר: נער בן 15 נדבק בקדחת המערות

נער בן 15 הגיע למיון ילדים במרכז הרפואי בני ציון כשהוא סובל מחום גבוה, מכאבי ראש, מפריחה ומהקאות. כאשר הטיפול באנטיביוטיקה הובילה לתגובה קשה, התעורר חשד שמדובר בקדחת המערות. בבדיקת דם זוהה על ידי צוות המעבדה המיקרוביולוגית חיידק הבורליה

פורסם בתאריך: 10.4.24 13:41

מקרה נדיר של קדחת המערות אובחן במיון ילדים במרכז הרפואי בני ציון. נער בן 15 מיישוב בצפון הגיע למיון ילדים בבני ציון כשהוא סובל מחום גבוה, מכאבי ראש, מפריחה ומהקאות, שהחלו ארבעה ימים לפני פנייתו לבית החולים.

במיון החלו מיד בטיפול בנער באמצעות מתן נוזלים ואנטיביוטיקה תוך ורידית רחבת טווח, וכעבור דקות ספורות הופיעה אצלו תגובה קשה שהתבטאה ברעידות בגוף, בשינויים בלחץ הדם, בדופק מהיר ובהתגברות ההקאות. ד"ר מרדכי פולק, שהיה כונן, חשד שמדובר בקדחת המערות, ובבדיקת דם זוהה על ידי צוות המעבדה המיקרוביולוגית חיידק הבורליה.

ד״ר יואל בר שלום ממיון ילדים מציין כי בעקבות הממצא בוצע תשאול חוזר של הנער, והוא סיפר כי שבוע לפני הגעתו לבית החולים הוא שהה במשך כשעה במערה מבודדת בגליל התחתון, ושם ככל הנראה נעקץ על ידי קרציות רכות הידועות כנושאות את מחולל המחלה. הנער אושפז במשך ימים אחדים במחלקת ילדים וטופל אנטיביוטית, וכשמצבו התייצב הוא שוחרר לביתו.

 

 

מנהלת מיון ילדים בבני ציון ד"ר אירנה צ'יסטיאקוב: "תגובה מערכתית כזו למתן אנטיביוטיקה מסוג מסוים מעלה את החשד כי מדובר במצב שבו מצוי בדם חיידק מסוג ספירוכטה – בורליה במקרה זה – אשר מועבר לאדם בעקיצה של קרצית המערות וגורם למחלת חום הקרויה קדחת המערות".

מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ד"ר מירית הרשמן-סרפוב: "חשוב לדעת שהמחלה מועברת לאדם באמצעות מציצת דם קצרה, ולרוב הננשכים לא ימצאו קרציות על גופם אלא רק סימן למציצת הדם. הקדחת פורצת לרוב לאחר דגירה של כחמישה ימים, והיא מתאפיינת בהתקפי חום, בקוצר נשימה, בבחילות, בכאבי שרירים, בכאבי ראש ובפריחה. מדי שנה מדווחים למשרד הבריאות מקרים בודדים, וקרוב לוודאי שקיים תת אבחון. רוב המקרים המאובחנים הם בעקבות שהייה ממושכת במערות, אך גם בגומחות של בעלי חיים ובבונקרים נטושים, ולכן על הציבור להימנע מכניסה לא מבוקרת וללא אמצעי מניעה הולמים למערות שמצב נגיעותן אינו ידוע. מודעות הציבור לסכנה זו היא חשובה ביותר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר