ד"ר מיכל שטיינברג ונעמה יערי
ד"ר מיכל שטיינברג ונעמה יערי

סדנה לניקוז ריאתי בכרמל

מכון הפיזיותרפיה ומכון הריאות של המרכז הרפואי קיימו סדנה לחולים בברונכיאקטזיות לטיפול בבעיות נשימה. בהמשך מתוכננות להתקיים סדנאות דומות

פורסם בתאריך: 29.10.17 11:01

בכנס הברונכיאקטזיות העולמי שנערך במילאנו, איטליה, הציגה נעמה יערי, פיזיותרפיסטית מהמרכז הרפואי כרמל, תוצאות של סדנת פיזיותרפיה לחולי ברונכיאקטזיות שערכו מכון הפיזיותרפיה ומכון הריאות של בית החולים. במפגשי הסדנה הוצגו לחולים המחלה והטיפול בה, והמטופלים תרגלו שיטות של ניקוז ריאתי (פיזיותרפיה נשימתית) שהוא הבסיס לטיפול במחלה. באמצעות שיטות אלה משיגים המטופלים ניקוי של דרכי האוויר מהפרשות, ובכך נמנעות התלקחויות וזיהומים ריאתיים.

"הבעיה הבסיסית של חולי ברונכיאקטזיות היא הצטברות של הפרשות, וכתוצאה מכך נוצרים זיהומי ריאות", מסבירה ד"ר מיכל שטיינברג, אחראית תחום ברונכיאקטזיות בכרמל, "באמצעות ניקוז ריאתי ניתן לשבור את המעגל של הצטברות ליחה וזיהומים, ולכן פיזיותרפיה נשימתית היא הבסיס לכל תוכנית טיפולית בברונכיאקטזיות. הסדנה נותנת למטופל כלים להתמודדות עצמית, ואנחנו גאים לתת מענה רב תחומי לחולים במחלה זו שעד לאחרונה לא היה ידוע עליה הרבה. בשנים האחרונות הצטבר ידע רב ושיטות טיפוליות מתפתחות, כמו גם מחקרים קליניים שבודקים טיפולים למחלת הברונכיאקטזיות".

 

 

בכרמל מציינים שבאמצעות הסדנה הצליחו המטופלים להגיע ליכולת שליטה עצמית במחלה ולמניעה של התלקחויות, וכי בעקבות הסדנה הראשונה מתוכננות להתקיים סדנאות דומות של לימוד פיזיותרפיה נשימתית ושליטה עצמית במחלה לחולים עם ברונכיאקטזיות. לסדנה שותפים צוות מכון הפיזיותרפיה בכרמל בראשות ורד מועלם ודבורה ישראלי, מנהל מכון הריאות פרופ' יוחאי אדיר, מנהלת הסיעוד לריסה בוים וצוות האחיות במרפאת הריאות במחוז חיפה של שירותי בריאות כללית.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר