ד”ר ג’ואד חלאילה ורחל שטרן עם הענף הקוצני (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
ד”ר ג’ואד חלאילה ורחל שטרן עם הענף הקוצני (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

ענף קוצני נשלף מגרונה של מטופלת

אשה התלוננה על כאבים ועל קשיים בבליעה. האבחנה: ענף קוצני שננעץ בלשונה ובגרונה. צוות המחלקה לאף אוזן גרון של שירותי בריאות כללית שלף אותו בהרדמה מקומית

פורסם בתאריך: 2.11.17 12:01

כשמטופלת הגיעה לד”ר ג’ואד חלאילה, מומחה אף אוזן גרון בשירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, עם תלונה על קושי בבליעה ותחושה שמשהו חד נעוץ בעומק גרונה, הוא לא תיאר לעצמו שימצא בגרונה ענף קוצני.

הכל החל ערב קודם לכן: רחל שטרן, תושבת הצפון, נהנתה מארוחה באירוע. תוך כדי אכילת פטרייה היא חשה שמשהו ננעץ עמוק בגרונה, מכאיב לה וחונק אותה. “היה לי ברור שלא מדובר בחנק כתוצאה מכך שהקדמתי קנה לוושט”, היא מספרת, “התחושה היתה שמשהו חד נעוץ בגרוני. עבר עלי לילה מסויט כאשר כל בליעה גרמה לכאב. ניסיתי לראות במה מדובר ולשלוף את זה, אך ללא הצלחה”.

למחרת בבוקר התייצבה שטרן במחלקת אף אוזן גרון. ד”ר חלאילה לא ראה בבדיקה רגילה דבר, ולכן ביצע בדיקה עם סיב אופטי. להפתעתו הוא גילה שביב עץ נעוץ בבסיס הלשון של שטרן. על אף שבמצבים כאלה נהוג להפנות לבית החולים ביצע הרופא הרדמה מקומית ושלף מגרונה ענף באורך של כשלושה ס”מ שהיה מחודד משני צדדיו וקוצני לכל אורכו.

 

 

“אירועים של גוף זר מתרחשים בדרך כלל בזמן אכילת דג, ונדיר לסבול מגוף זר אחר בגרון”, מסביר ד”ר חלאילה, “כאשר הגוף הזר נתקע באזור חלל הפה והשקדים קל להוציאו. במקרים אחרים הוא עלול להיתקע באזורים עמוקים יותר בגרון, ואז יש קושי לשלוף אותו. לעתים אין מנוס מניתוח בהרדמה כללית בבית חולים. למזלה של המטופלת, הציוד האופטי החדיש במרפאה, שאינו מצוי ברוב מרפאות אף אוזן וגרון בקהילה, ובעיקר המקצועיות של הצוות הפכו את המלאכה לקלה יותר ואפשרו את השלמת הטיפול במרפאה”.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר