ד”ר יהודית גולדמן ועדי יוסף עברי עם הממוגרף החדש (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
ד”ר יהודית גולדמן ועדי יוסף עברי עם הממוגרף החדש (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

מכשיר ממוגרפיה תלת מימדית במכון השד בלין

שירותי בריאות כללית ציידה את מכון השד במרכז הרפואי לין בממוגרף המאפשר גילוי גידולים בנשים עם רקמת שד צפופה. המכשיר, שנרכש ב־700,000 שקל, ישרת נשים בכל מרחב חיפה וגליל מערבי

פורסם בתאריך: 16.11.17 14:08

מכון השד במרכז הרפואי לין צויד במכשור ראשון מסוגו במרפאות הקהילה של שירותי בריאות כללית: ממוגרף תלת ממדי. מדובר במכשיר ממוגרף חדיש בעלות של כ־700,000 שקל שעליו מורכב גם מכשיר טומוסינטזיס לביצוע צילומי שד בחתכים דקים.

“קיים קושי בגילוי גידולים בשד עם רקמה צפופה וסמיכה שקיימת בעיקר אצל נשים צעירות”, מסבירה ד”ר יהודית גולדמן, מנהלת שירות דימות השד בכללית במרחב חיפה וגליל מערבי, “דבר זה מפחית את הרגישות של הממוגרפיה ל־60 אחוז. צילומי חתכי טומוסינתזיס המבוצעים בממוגרף החדש משפרים את הגילוי של ממצאים חשודים ל־90 אחוז. הרופא רואה צילומי חתך של השד וכך מאתר גידולים שהסתתרו בצילום הרגיל. מדובר בתופעה שכיחה, שכן בנשים מעל גיל 50 שעוברות ממוגרפיה בבדיקות סקר נצפית ב־40 אחוז רקמת שד במרקם צפוף בדרגות שונות. בנשים מתחת לגיל 50 האחוזים הם גבוהים יותר אך אין נתונים מדויקים”.

 

 

ד”ר גולדמן מציינת כי יתרון נוסף בשימוש במכשיר הוא בכך שעבור הנבדקות מדובר בהקלה משמעותית כיוון שהבדיקה מפחיתה את שיעור הקריאות החוזרות: “רבות מהנשים שעוברות בדיקה בממוגרף רגיל נקראות לבדיקה חוזרת בכל מקרה שבו מתעורר ספק, והן עוברות ימים קשים של דאגה וחרדה עד להשלמת הבירור. במכשיר החדש עוברת האשה את כל הבירור בבדיקה אחת, שאמנם אורכת מעט יותר זמן אך בכך נמנעים ממנה חרדות, חששות וטרטורים”.

מהכללית נמסר כי במכון השד בלין לא מתבצעות בדיקות סקר, אלא רק במקרים שבהם עולה חשד לממצא בשד, ולכן הממוגרף החדש משרת את הנבדקות מכל מרחב חיפה וגליל מערבי. עוד נמסר כי לעתים יש צורך בהמשך בירור על ידי בדיקות נוספות ואבחון סופי באמצעות ביופסיה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

Comments are closed

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר