פרופ' גדי רנרט (צילום: אלי דדון)
פרופ' גדי רנרט (צילום: אלי דדון)

כרמל שותף למחקר הגדול בעולם בתחום סרטן השד

המרכז הרפואי והחוקר פרופ' גדי רנרט הם השותפים הבלעדיים בישראל למחקר בתחום הגנטיקה של סרטן השד, שבמסגרתו מופו 72 שינויים גנטיים חדשים הגורמים להתפתחותו

פורסם בתאריך: 22.11.17 12:06

שירותי בריאות כללית, באמצעות המרכז הארצי לבקרת הסרטן שנמצא במרכז הרפואי כרמל, שותפה למחקר בין לאומי בתחום סרטן השד, אשר מספק מידע חדש על המנגנונים הגורמים למחלה. במחקר זוהו 65 שינויים גנטיים שחושפים נשים לסרטן השד ושבעה שינויים נוספים שחושפים נשים ספציפיות לסרטן שד השלילי לרצפטורים לאסטרוגן שאינו מגיב לטיפול הורמונלי. המחקר הענק עירב מאות חוקרים בעולם, ובהם חוקרים מכרמל, מהכללית ומהפקולטה לרפואה של הטכניון.

 

 

פרופ' גד רנרט מכרמל, מנהל המרכז הארצי לבקרת הסרטן של הכללית והחוקר הראשי במחקר: "התרומה העיקרית של המחקר היא בזיהוי מסלולים ביולוגיים נוספים ששיבוש שלהם קשור לסיכון לחלות בסרטן השד. הזיהוי יאפשר בעתיד לפתח התערבויות תרופתיות נוספות חדישות. הכללית נמצאת בשלבים מתקדמים של מאמץ מחקרי שמנסה לזהות שינויים טיפוסיים לאוכלוסייה הישראלית, בין אם בקבוצות אתניות מסוימות בקרב יהודים או בקבוצות אתניות שונות של האוכלוסייה הערבית, וזאת כדי להבין את הסיבות לסרטן השד ולקדם את הסיכויים לפיתוח תרופות חדשות לקבוצת מחלות אלה. במקביל נעשה מאמץ לזהות שינויים טיפוסיים לסוג מסוים של סרטן השד, אשר מקובל לחלק היום לפחות לארבעה סוגים מולקולריים שונים".

מכרמל נמסר כי "סרטן השד נגרם על ידי אינטראקציה מורכבת של מספר גדול של שינויים גנטיים שאיתם אנחנו נולדים וחשיפות שונות בסביבה שבה אנחנו חיים. תרומתו של מחקר רחב היקף זה הוא בכך שהוא מכפיל את הידע לגבי מספר השינויים הגנטיים העדינים הידועים כיום כקשורים לסרטן השד, ובכך הוא משפר את הבנת הסיבות לסרטן השד ואת הסיכוי למציאת מסלולי טיפול חדשים במחלה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר