העובדים הסוציאליים של שירותי בריאות כללית (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
העובדים הסוציאליים של שירותי בריאות כללית (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

השתלמות בעבודה סוציאלית לרופאי ילדים

צוות העובדים הסוציאליים במרכזי בריאות הילד של שירותי בריאות כללית הדריכו את רופאי הילדים במחוז חיפה וגליל מערבי

פורסם בתאריך: 21.6.18 13:40

רופאי הילדים של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי ערכו השתלמות של יומיים בתחום העבודה הסוציאלית. ההשתלמות הועברה במתכונת של הרצאות והתנסויות חווייתיות בקבוצות שבהן הם דנו במקרים מחיי המרפאות.

העובדים הסוציאליים במרכזי בריאות הילד של הכללית במחוז – דורית זהבי ממרפאת ארמון בחיפה, טוני חדאד מהמרכז הרפואי זבולון ונורית קוויט מהמרפאה בטירת כרמל – העבירו את ההשתלמות, שהחלה בסקירה על הבסיס החוקי והמעשי להפעלת השירות לעבודה סוציאלית רפואית כחלק ממערכת הבריאות, ונמשכה בהצגת מודל ההתערבות הביו-פסיכו-סוציאלי אשר משפיע על בריאות האדם.

 

 

הרופאים העמיקו בתחומי העיסוק של העובד הסוציאלי המעורב במחלקתם, והופתעו לגלות שמעבר לעבודת התיווך מול המערכת הממוסדת בכל הקשור במיצוי זכויות, להגברת היענות לטיפול ולהתערבות על פי חוק איתור אלימות והזנחה, מבצעים העובדים הסוציאליים טיפולים פסיכותרפויטיים באופן פרטני וצורה קבוצתית עם הילדים ועם משפחותיהם.

הפעילויות של העובדים הסוציאליים במחוז כוללות הכנה פרטנית רגשית לקראת ניתוחים בילדים, והנחיית קבוצות בשיתוף עם אנשי מקצוע מצוות המרכז לבריאות הילד, ובהן קבוצה לילדים עם תסמונת מטאבולית, קבוצות לאמהות לתינוק חדש, קבוצות להורים לפגים וקבוצות לילדים הסובלים מקשיים ולהוריהם.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר