חדר המיון הקהילתי במרכז הרפואי לין (צילום: צבי מינקוביץ’, דוברות שירותי בריאות כללית)
חדר המיון הקהילתי במרכז הרפואי לין (צילום: צבי מינקוביץ’, דוברות שירותי בריאות כללית)

חדר מיון קהילתי ייפתח במרכז הרפואי לין

בתחילת חודש יולי תפתח שירותי בריאות כללית חדר מיון קהילתי במרכז הרפואי לין בשיתוף עם חדרי מיון בבתי החולים כרמל ורמב”ם

פורסם בתאריך: 28.6.18 12:03

שירותי בריאות כללית תפתח חדר מיון קהילתי במרכז הרפואי לין בשיתוף עם המרכז הרפואי כרמל השייך לקופת החולים ועם הקריה הרפואית רמב”ם. חדר המיון, שייפתח בתחילת חודש יולי, יפעל בימים ראשון-חמישי בשעות 15:00-8:00 ובימי שישי בשעות 11:30-8:00.

מנהל לין ד”ר ארז אלון: “בניתוח של נתוני משרד הבריאות על פניות לחדרי המיון הופתענו לגלות שיותר מ־60 אחוז מהן מתבצעות דווקא בשעות שבהן פועלות גם המרפאות. עם הטמעת השירות נרחיב את שעות הפעילות בהתאם לצורך”.

חדר המיון ימוקם במתחם ייעודי עם כניסה נפרדת בקומת הקרקע של לין, צמוד למחלקת התאונות, וביחד הם ייצרו מערך משולב של טיפול בבעיות פנימיות דחופות עם טיפולי טראומה. בחדר המיון יוצבו 12 עמדות טיפול ובדיקה עם מיטות וכורסאות, ובעת הצורך ניתן יהיה להשהות את המטופלים למשך כמה שעות למעקב ולמתן אינהלציה, חמצן או עירוי נוזלים.

צוות חדר המיון יאויש על ידי רופאים מכרמל ומרמב”ם בעלי ניסיון בעבודה בחדר מיון. במקרים שבהם יידרש להעביר את המטופל לחדר מיון בבית חולים, הוא יתקבל שם במסלול מהיר מכיוון שהוא יופנה על ידי אותם הרופאים שחולקים זמנם בין חדרי המיון בכרמל וברמב”ם לחדר המיון הקהילתי בלין. בכללית מציינים כי הנסיון שנצבר בחדרי המיון הקהילתיים שמפעילה הקופה במחוז – בקריית הבריאות זבולון, בעכו, בנהריה, בכרמיאל ובסכנין – מראה כי אחוזים בודדים בלבד מהפונים למיון קהילתי מופנים לאחר מכן לחדר מיון בבית חולים אלא מקבלים מענה אבחוני וטיפולי טוב במקום ויכולים לשוב לביתם.

לרשות הצוות של חדר המיון הקהילתי תעמוד תשתית לביצוע בדיקות עזר, כמו למשל מכון הדימות של לין. השירות ייתמך על ידי מארג גדול של יועצים מומחים שפועלים בלין, ובהם קרדיולוגים, מומחי לסוכרת ורופאי נשים.

 

 

מנהל מרחב חיפה וגליל מערבי בכללית אלי כהן מדגיש את יתרונותיו של חדר המיון הקהילתי: “מהמטופל נמנעת ההמתנה הממושכת בחדרי המיון העמוסים בבתי החולים, והשירות הוא מהיר, יעיל ומבוצע על ידי צוות מומחים שלא תמיד עומד לרשות הפונים לחדרי המיון בבתי החולים. כמו כן, פוחתת מאוד הסכנה שבחשיפה לזיהומים, האווירה היא רגועה וידידותית יותר, ואין צורך במכתב הפניה. זהו פתרון מנצח גם למטופל וגם לצוותי חדרי המיון בעיר שלעתים קורסים תחת עומס הפונים, שרבים מהם כלל אינם זקוקים לתנאי בית חולים ובעייתם הרפואית יכולה לבוא על פתרונה הטוב בקהילה”.

יצוין כי השירות יינתן למבוטחי כללית בלבד, ללא תשלום, והוא מיועד למטופלים בני 16 ומעלה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אילנה

    כמה אירוני לפתוח חדר מיון כל כך רחוק …. 75% מתושבי חיפה גרים בנווה שאנן ובחיפה . איך הם יגיעו לשם ? לו היו פותחים בנווה שאנן זה היה לטובת התושבים. מי שגר ליד לין יכול כבר להגיע לרמבם. מי שגר בנווה שאנן – אין לו לאן להגיע . מי שגר בכרמל – בית חולי כרמל מלא מידי ואין מקום אפילו במיון. י שגר במבואות הכרמל הדרומיים, שפרינק, נווה דוד , נאות פרס , איך הוא יגיע למיון בלין ?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר