מור סבאן, איילה בן-ארי וחוה ברניב (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
מור סבאן, איילה בן-ארי וחוה ברניב (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

אלגוריתם שעתיד להציל חיים בחדר המיון

חוה ברניב ואיילת בן-ארי משירותי בריאות כללית ומור סבאן מהפקולטה לסיעוד באוניברסיטת חיפה ובקריה הרפואית רמב"ם הציגו פרויקט שבמסגרתו אלגוריתם שמבוסס על פרמטרים חווייתיים-קליניים מעניק למטופל ציון שמשקף את מידת הדחיפות שלו בחדר המיון וקובע בהתאם לכך את מיקומו בתור

פורסם בתאריך: 7.9.18 07:59

חוה ברניב, אחות מצוות בקרת בתי חולים של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וג"מ, היתה שותפה לפיתוח פרויקט שנועד לשפר את אופן ניהול הקבלה והטיפול בחולים שמגיעים למחלקות לרפואה דחופה (מלר"ד) בבתי החולים באמצעות אלגוריתם ממוחשב, שמבוסס על פרמטרים חווייתיים-קליניים. האלגוריתם מחשב באופן אובייקטיבי מספר רב של מדדים, מעניק למטופל ציון אשר משקף את מידת הדחיפות שלו מיד עם הגיעו לחדר המיון וקובע בהתאם לכך את מיקומו בתור. הציון הוא דינמי ומשתנה לפי השינויים שחלים במצב הרפואי עד לשחרור. האלגוריתם, שתורם לייעול התהליך ומונע טעויות אנוש, הוא נשאב למעשה טכנולוגיה מעולם השיווק הדיגיטלי, שבו חברות התקשורת הענקיות מנתחות באמצעות אלגוריתמים אפיונים של צרכנים ומזרימות להם מידע שתואם את אפיוני הצריכה, העניין והאישיות שלהם.

 

 

הפרויקט הוצג בכנס קיימות בבריאות על ידי ברניב ושותפותיה לפיתוח האלגוריתם איילה בן-ארי ממחלקת מחשוב בהנהלה הראשית של הכללית ומור סבאן מהפקולטה לסיעוד באוניברסיטת חיפה ובקריה הרפואית רמב"ם. הכנס, שנערך במעמד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, נערך זו השנה השישית בהשתתפותם של אנשי ציבור, בכירים במערכת הבריאות, אנשי אקדמיה ותעשייה ויזמים.

הפרויקט, שעשוי בעתיד להביא לפריצת דרך בתחום הטיפול בחדרי המיון, זכה במקום השלישי בתחרות ובמקום ראשון במסלול הציבורי. כעת פועלות שלוש החוקרות לאיתור בתי חולים שבהם ייושם הפיתוח בפועל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר