ד"ר דביר פרויליך (צילום: אלי דדון)
ד"ר דביר פרויליך (צילום: אלי דדון)

מנהל חדש לשירות הבריאטרי בכרמל

ד"ר דביר פרויליך מונה למנהל השירות הבריאטרי במרכז הרפואי כרמל, שבמסגרתה מבוצעים בכל שנה כ-130 ניתוחים כטיפול בהשמנת יתר

פורסם בתאריך: 21.10.18 11:00

ד"ר דביר פרויליך מונה למנהל השירות הבריאטרי במרכז הרפואי כרמל. ד"ר פרויליך, 44, יליד חיפה , למד רפואה בטכניון, התמחה בכירורגיה כללית בכרמל ובבית החולים הר סיני בניו יורק, ועשה תת התמחות בכירורגיה בריאטרית ולפרוסקופית מתקדמת במרכז הרפואי קליבלנד קלינק, אוהיו.

ד"ר פרויליך עובד בכרמל יותר מ-13 שנה, ובמסגרת המרפאה הבריאטרית שנמצאת כעת בניהולו השילו המטופלים שטופלו ונותחו בבבית החולים יותר מארבעה טון במשקלם בשנה האחרונה. המטופל הכבד ביותר הסיר 130 ק"ג ממשקל גופו בעזרת הניתוח שעבר במרפאה.

"הניתוח הוא גורם חשוב ומרכזי בהורדת המשקל", מסביר ד"ר פרויליך, "אבל הניתוח הוא לא קסם. חשוב לזכור כי נדרשים שיתוף פעולה והיענות מצד המטופל, ובתוך כך שינוי באורח החיים, התמדה בדיאטה, פעילות גופנית וביקורות סדירות במרפאה".

 

 

השמנת יתר הוכרזה על ידי ארגון הבריאות העולמי כמגיפה של המאה ה-21, ובכרמל מציינים כי הפתרון היעיל ביותר לאורך זמן להשמנת יתר הוא ניתוח בריאטרי. המרפאה הבריאטרית בכרמל פועלת זה 12 שנה כחלק מהמחלקה הכירורגית ב' בניהולו של ד"ר ריאד חדאד, והיא נותנת מענה מקיף וכירורגי לטיפול בהשמנת יתר. המרפאה מורכבת מצוות רב מערכתי של רופאים, צוות סיעודי ייעודי, עובדות סוציאליות ודיאטניות. צוות המרפאה מלווה את המנותח מהפגישות שלפני הניתוח, דרך הכנה לפני הניתוח והניתוח עצמו, ועד למעקב שנתי ולהדרכות. במחלקה מתבצעים כ-130 ניתוחים בשנה – כולם בגישה לפרוסקופית זעיר פולשנית – ובהם שרוול קיבה ("קיצור קיבה") ניתוחי מעקף קיבה וניתוחי מיני מעקף.

לדבריו של ד"ר פרויליך, אחד מהשינויים הדרמטיים בעקבות הניתוחים הבריאטריים הוא שיפור משמעותי עד כדי ריפוי מלא ממחלת הסוכרת, וכך נחסכים הזרקות של אינסולין וטיפול תרופתי בכדורים, והחזרה לאורח חיים נורמלי היא מהירה. כתוצאה מהניתוח ניכר שיפור משמעותי במחלות נלוות להשמנת יתר, ובהן יתר לחץ דם, דום נשימה בשינה, עודף שומנים בדם וכבד שומני.

ד"ר פרויליך: "היתרונות של המרפאה הבריאטרית בכרמל הם זימון תורים מסודר וקצר למבוטחי שירותי בריאות כללית, ליווי של צוות רב מקצועי והכנה דקדקנית לניתוח. לאחר הניתוח המטופלים לא נפרדים מהמחלקה אלא מוזמנים לביקורות ולמעקבים שוטפים לאורך השנה הראשונה ולאחר מכן בכל שנה. חשוב לנו לשמור על קשר רציף עם המטופלים כדי להבטיח את הצלחת הניתוח ואת העמידה ביעד. המטרה שלנו היא לשמור על בריאות תקינה וטובה ועל שיפור איכות החיים של המטופל לאורך שנים רבות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה רופאים בני 44 נראים כמו בני 60?
    עד כמה העבודה בבתי חולים מוציאה את החיות מאנשים?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר