אנשי רפא"ל ומנהלי המחלקות במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)
אנשי רפא"ל ומנהלי המחלקות במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)

רפא"ל תרמה לארבע מחלקות בכרמל

נציגי ועדי העובדים של רפא"ל והנהלת החברה העבירו תרומה לרכישת ציוד רפואי מתקדם למערך נשים ויולדות, למחלקה לכלי דם, למחלקה הכירורגית א' וליחידת הצנתורים במערך הקרדיולוגי של המרכז הרפואי כרמל

פורסם בתאריך: 30.12.18 10:44

נציגי ועדי העובדים של רפא"ל והנהלת החברה העבירו תרומה לרכישת ציוד רפואי מתקדם למרכז הרפואי כרמל. המחלקות שזכו לקבל את התרומה הן מערך נשים ויולדות, המחלקה לכלי דם, המחלקה הכירורגית א' ויחידת הצנתורים במערך הקרדיולוגי.

נציגי רפא"ל – מנהל הרווחה והאחריות החברתית יוסי לוי, יו"ר ועד המהנדסים ומח"ר שלמה בוק ודני טלר ואילן מרטה מוועד הטכנאים וההנדסאים – הגיעו לבית החולים ומסרו את תרומתם. מנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג הודה להם ואמר: "יש לנו זכות גדולה להיות מחוברים ומזוהים עם רפא"ל, וגם לכם הזכות להיות מזוהים עם כרמל ועם תרומה לקהילה לטובת מטופלי בית החולים".

מנהל המחלקה לכלי דם ד"ר עופר גלילי הציג פעילותה של המחלקה ואמר כי קליניקה, הוראה ומחקר, בשילוב עם מנהיגות, עם חדשנות ועם מצוינות, הופכים את המחלקה למובילה. הוא סיפר על חיזוק של תתי תחומים במחלקה כמו רגל סוכרתית ואאורטה, ועדכן על כניסתה של המחלקה לתחום האבחון והטיפול במחלות ורידים, כולל טיפולים מתקדמים ולא פולשניים ושימושים בלייזר. ד"ר גלילי אמר עוד כי כדי לעמוד בחזית הרפואה זקוקה המחלקה למכשור מהטכנולוגיה המתקדמת ביותר, וכי הוא מודה על התרומה שבעזרתה יירכש הציוד המתקדם.

מנהל מערך נשים ויולדות פרופ' עופר לביא הציג לאנשי רפא"ל את המערך וציין כי נפח הפעילות הכירורגית שלו נמצא בשלישיה הפותחת והמובילה בישראל: "יש עליה מתמדת ומשמעותית במספר הלידות, והתקרבנו בשנה החולפת ל-4,000 לידות – שיא של כל הזמנים בכרמל". לדבריו, התוכנית היא להפוך את הקומה השביעית של בית החולים לקומה שלמה שתוקדש לאם ולילד. פרופ' לביא ציין גם את עבודתה של המחלקה בתחומי האקדמיה והמחקר.

הצוות הבכיר של המערך הקרדיולוגי – פרופ' רונן יפה, פרופ' אבינועם שירן וד"ר בשיר כרכבי – הציג את חוזקותיו של המערך. "זהו אחד ממרכזי המצוינות הבולטים והחשובים של בית החולים", הדגיש פרופ' יפה, וציין כי המחלקה הקרדיולוגית של כרמל היא בין הגדולות בארץ בתחום החלפת מסתמים בצנתור וכי השנה נקבע שיא של 127 החלפות מסתמים – מספר שהוא השלישי בגודלו בארץ.

מנהל המחלקה הכירורגית א' פרופ' אריה ביטרמן, המשמש גם כיו"ר ועד הרופאים בכרמל וכיו"ר ועד רופאי בתי החולים של שירותי בריאות כללית בהסתדרות הרפואית, אמר: "הכירורגיה בכרמל היא מקור גאווה באיכות הרפואה שלה. לצערנו אנו מנתחים יותר ויותר גידולי סרטן, מספר המנותחים ומספר הניתוחים עולים, אבל מספר מיטות האשפוז נותר כשהיה. המצב של תקציבי הבריאות בישראל הוא קשה, ואנו מודים מקרב לב על כל תרומה" .

 

 

את המפגש סגרו אנשי רפא"ל שהעבירו את תרומותיהם של ועד העובדים והחברה. מרטה אמר כי רפא"ל היא חלק בלתי נפרד מהציונות ואמר: "אנחנו שמחים לתרום לכרמל שגם הוא חלק בלתי נפרד מהציונות הטובה והאיכותית של ישראל".

לוי: "הנתינה והחיבור לקהילה הם חלק מהעשייה ומהחשיבה היומיומיות שלנו ברפא"ל. כל עובד מאלפי העובדים שלנו מפריש מדי חודש סכום קבוע מתלוש המשכורת שלו לטובת הקהילה. סכום זה מועבר לטובת שדרוגם ושיפורם של הציוד והאיכות הרפואית בכל הצפון כתרומה לבתי חולים, למרפאות גדולות, למוסדות, לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ועוד. אנחנו תורמים לקהילה במגוון רחב של דרכים, כאשר המטרה שעומדת לנגד עינינו היא לאפשר לכולנו קהילה טובה יותר ובריאה יותר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר