ניידת ממוגרפיה ליד מרפאה (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
ניידת ממוגרפיה ליד מרפאה (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

הכללית מציעה: בדיקת ממוגרפיה ליד הבית

שירותי בריאות כללית מרחיבה את המהלך שבמסגרתו ניידות לביצוע בדיקות ממוגרפיה מוצבות ליד מרפאות של קופת החולים ומנגישות את הבדיקה

פורסם בתאריך: 22.3.19 09:04

לאחר שבשנה שעברה נרשמה הצלחה למהלך שבמסגרתו ניידות של שירותי בריאות כללית לביצוע בדיקות ממוגרפיה ערכו 30 ביקורים במרפאות שונות במחוז חיפה וגליל מערבי, וצוותיהן ערכו כ־1,700 בדיקות ממוגרפיה שבהן אותרו כ־20 נשים עם ממאירות בשד, החליטה הכללית להרחיב את המהלך, והשנה מתוכננים 70 ביקורים של ניידות שיוצבו סמוך למרפאות ויבוצעו בהן כ־5,600 בדיקות.

בכללית מציינים כי בעבר הובאו הניידות רק ליישובים מרוחקים ממכוני ממוגרפיה. ההחלטה להציב ניידות גם ליד מרפאות הממוקמות בערים שבהן יש מכוני ממוגרפיה נגישים התקבלה לאחר שנמצא כי חל שיפור ניכר בהיענות לביצוע הבדיקה בקרב נשים בקבוצת היעד בגילאים 74-50 שלא נבדקו במשך יותר משנתיים.

 

 

לאחרונה הוצבו ניידות במרפאת קרית אליהו, ובקרוב הן מתוכננות לגיע גם לקריות, לטירת כרמל ולעכו. תודות ליוזמה זו בוצעה ממוגרפיה לנשים שבמשך שנים רבות לא הגיעו לבדיקה במכון על אף זימונים ותזכורות. בכללית מציינים כי כדי למנף את הפעילות ממוצבים מבצעי הבדיקות באירועי הפנינג בריאות, שבהם משלימים צוותי המרפאות בדיקות חסרות ומבצעים חיסונים, וכך הופך האירוע לחוויה מאיימת פחות מבחינתן של הנבדקות.

סגנית המנהלת הרפואית של הכללית במחוז חיפה וגליל מערבי ד”ר לילך דולב: “הניסיון שלנו מלמד שנשים מתקשות להגיע למכון ממוגרפיה גם בשל קוצר זמן וגם בשל חסם פסיכולוגי. לעומת זאת, כשהניידת מגיעה אל המרפאה קל להן יותר להגיע כי הבדיקה היא נגישה וזמינה, והן מלוות על ידי צוות המרפאה המוכר להן ונבדקות בסביבה ידידותית. במקרה כזה ההיענות עולה בעשרות אחוזים. לכן נערכנו בהתאם והחלטנו להשקיע משאבים בהבאת ניידות למרפאות כדי לוודא שהנשים אכן יעברו את הבדיקה שמאפשרת איתור וטיפול מוקדם, ובכך היא מצילה חיים. בשנה שעברה נערכו עשרות מבצעי בדיקות ברחבי המחוז על ידי ניידות ממוגרפיה, והשנה החלטנו להגדיל את מספרם”.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר