ד”ר תמיר גיל (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
ד”ר תמיר גיל (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

בלין מציינים חמש שנים לניתוחי מוס בקהילה

עד כה בוצעו בשיטת מוס 1,250 ניתוחים להסרת נגעים סרטניים בעור, ובמחקרים הוכח כי בניתוחים בשיטה זו מושג שיעור הריפוי הגבוה ביותר מכל שאר הטיפולים הקיימים לסרטן העור

פורסם בתאריך: 4.4.19 12:20

המרכז הרפואי לין של שירותי בריאות כללית מציין חמש שנים ליישומה של שיטת מוס (MOHS) להסרת נגעים ממאירים בעור. עד כה בוצעו בלין 1,250 ניתוחים בשיטה זו, ובכללית מציינים שהוא המרכז הרפואי הראשון בקהילה שבו בוצע הניתוח. עוד אומרים בכללית כי היתרון בביצועו במרכז רפואי בקהילה במקום בבית חולים הוא משך המתנה לניתוח שאינו עולה על שבועיים שלושה לעומת שנה ויותר בבתי חולים באזור.

ד”ר גיל תמיר, מומחה בכירורגיה פלסטית בלין אשר מרכז את יישום השיטה במרכז הרפואי ומבצע את הניתוחים, הוא אחד משני המנתחים היחידים בארץ שמחזיקים בתעודת חבר בחברה האמריקאית לניתוחי מוס – טכניקה יעילה לטיפול בסרטני עור, בעיקר אלה המפושטים בתוך העור ואינם נראים על פני השטח.

 

 

בשיטות הניתוח הרגילות מוסר הגידול ונשלח למעבדה לבדיקה פתולוגית שתוצאותיה מתקבלות לאחר כשלושה שבועות – זמן רב לאחר סגירת החתך וריפוי הפצע. אם מתגלה כי שולי הרקמה עדיין מעורבים בשורש הגידול וכי לא כל הגידול הוסר, נאלצים המטופלים לעבור ניתוח נוסף עד להסרתו המלאה. לעומת זאת, בניתוח בשיטת המוס בלין מתבצעת תוך כדי הניתוח בדיקה מיקרוסקופית מלאה של כל שולי רקמת הגידול במעבדה פתולוגית שהוקמה סמוך לחדר הניתוח. בהתאם לנתונים שמתקבלים מהמעבדה יכול המנתח לדעת אם הגידול הוסר במלואו או שיש צורך בהמשך הכריתה. המטופל, ששוהה כל העת במתחם חדר הניתוח, שב לחדר הניתוח ובו במקום מוסרים השוליים המעורבים בגידול, וחוזר חלילה עד להסרת הגידול בשלמותו, והכל בניתוח אחד. כמו כן, בשיטה זו ניתן לדייק בהסרת האיזורים הנגועים ללא פגיעה ברקמות בריאות ותוך שימור מירבי של עור בריא. כך גם מתאפשר שחזור מלא של הפגם וצמצום הסיכון לצלקות ולפגמים אסתטיים בשל כריתות חוזרות.

במחקרים שנערכו בעולם הוכח כי בניתוחי מוס מושג שיעור הריפוי הגבוה ביותר מכל שאר הטיפולים הקיימים לסרטן העור – 99-96 אחוז, בהתאם לסוג הגידול.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר